انتخاب رشته کنکور

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی آزاد

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی آزاد

در این مقاله به موضوع دفترچه انتخاب رشته کارشناسی آزاد پرداخته ایم. داوطلبان عزیزی که آزمون آزاد شرکت داشته اند، می توانند با مطالعه مقاله دفترچه انتخاب رشته کارشناسی آزاد از جزئیات مورد نیاز راجع به انتخاب رشته از جمله زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی آزاد و محتویات دفترچه مطلع شوند. در این مقاله با ما همراه باشید.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی آزاد

در این مبحث از مقاله دفترچه انتخاب رشته کارشناسی دانشگاه آزاد  به زمان انتشار دفترچه خواهیم پرداخت. دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد معمولا 3 تا 4 روز پس از دفترچه انتخاب رشته سراسری منتشر می شود . از این رو ، دفترچه انتخاب رشته آزاد در تاریخ 16 مردادماه از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر می شود.

کد رشته و کد دانشگاهی در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی آزاد

در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی آزاد که در دو گروه پزشکی و غیر پزشکی ارائه می شود، می توانید کد مربوط به هر رشته و هر دانشگاه را مشاهده کنید. توجه کنید که دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد جدای از دفترچه انتخاب رشته سراسری است و داوطلبان نیاز است برای دانلود دفترچه آزاد به وب سایت  آن دانشگاه به نشانی azmoon.org مراجعه کنند ،ویا می توانید دفترچه انتخاب رشته کارشناسی دانشگاه آزاد  را در انتهای مقاله دانلود کنید.

در ادامه مقاله دفترچه انتخاب رشته کارشناسی آزاد شما را با محتویات دفترچه آشنا خواهیم کرد.

محتویات دفترچه انتخاب رشته آزاد

همان طور که گفته شد، ثبت نام و انتخاب رشته در آزمون دانشگاه آزاد در دو گروه پزشکی و غیر پزشکی انجام می شود.انشگاه.

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی آزاد در انتهای مقاله قرار گرفته است.

چنانچه بعد از مطالعه دفترچه و توضیحات این مقاله، سؤالی پیرامون انتخاب رشته کارشناسی آزاد و دفترچه انتخاب رشته آزاد دارید، با مشاوران انتخاب رشته آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد شما با موضوعاتی از قبیل انواع نظام آموزشی دانشگاه آزاد، شرایط عمومی، شرایط اختصاصی، قوانین و مقررات نظام وظیفه، ضوابط و  مقررات صندوق رفاه و بیمه دانشجویی و …آشنا خواهید شد.

سهمیه های ذکر شده در دفترچه انتخاب رشته آزاد اسلامی شامل: سهمیه بسیج فعال، سهمیه ایثارگری و … اشاره کرد.

از شرایط اختصاصی دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن دیپلم کامل نظام قدیم و یا گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی نظام جدید و یا اشتغال به تحصیل در دوره پیش دانشگاهی نظام جدید
  • فارغ التحصیلان دوره های کاردانی (اعم از پیوسته و ناپیوسته) که غیر مشمول مجاز به ثبت نام در این دوره هستند.

از تذکرات مهمی که در دفترچه وجود دارد، راجع به مشمولان خدمت سربازی است که شامل غیبت می شوند. این دسته از داوطلبان مجاز به ادامه تحصیل نیستند و حتی در صورت قبولی با پذیرش آنان موافقت نمی شود.

پیشنهاد میکنیم بعداز مطالعه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی آزاد مقاله  انتخاب رشته بدون کنکور آزاد 97 را مشاهده کنید تا از نحوه دیگر پذیرش در پرطرفدارترین رشته دانشگاهی مطلع شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انتخاب رشته کارشناسی آزاد و قوانین نظام وظیفه مندرج در آیدانیتو با مشاوران آیدانیتو در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *