انتخاب رشته کنکور

نرم افزار انتخاب رشته کنکور

نرم افزار انتخاب رشته کنکور

انتخاب رشته کنکور سراسری مرحله ای حساس و تعیین کننده برای تمام کنکوری هاست. در حال حاضر و در آستانه اعلام نتایج کنکور سراسری و انتخاب رشته کنکور ، شرکت کنندگان کنکور سراسری به دنبال یافتن راه ها و مسیرهایی هستند که بررسی کنند با رتبه هایی که به دست آورده اند در چه رشته و دانشگاه هایی قبول می شوند یا ممکن است قبول شوند. اطلاع از چنین اطلاعات کاربردی به هر داوطلب در انتخاب رشته نهایی کمک زیادی می کند تا بتواند براساس احتمالات موجود بهترین انتخاب ها را انجام دهد. در مقاله انتخاب رشته مجازی کنکور ابزاری را به داوطلبان کنکور معرفی خواهیم کرد که در روند انتخاب رشته بسیار کارآمد است. با ما همراه باشید.

راهنمای انتخاب رشته کنکور

انتخاب رشته مجازی کنکور را در واقع می توان یک نوع راهنمای انتخاب رشته کنکور به حساب آورد. راهنمای انتخاب رشته کنکور به این معناست که نرم افزار انتخاب رشته به شما کمک می کند که مطلع شوید رتبه های مشابه‌تان در سال گذشته در چه رشته-محل هایی پذیرفته شده اند. این اطلاعات هم روند تصمیم گیری را برای داوطلبان تسهیل می کند و هم در اولویت بندی کد رشته های انتخابی به شما کمک می کند؛ چون شرکت کننده کنکور از طریق انتخاب رشته مجازی کنکور متوجه می شود که در کدام رشته ها احتمال قبولی بیشتری دارد و آنها را در اولویت های اول در فرم انتخاب رشته قرار می دهد.

روش استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور

در آخرین بخش مقاله نرم افزار انتخاب رشته کنکور  درباره نحوه کار با نرم افزار انتخاب رشته کنکور توضیحاتی کاملی ارائه خواهیم کرد. نرم افزارانتخاب رشته دربردارنده رتبه های قبولی داوطلبان سال گذشته در پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان های خارجی است.

نحوه استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور به این صورت است که می بایست گروه آزمایشی، سهمیه منطقه و رتبه خود را در محل هایی که تعیین شده وارد کرده و سپس روی دکمه جستجو کلیک کنی. در نهایت کد رشته محل های قبولی سال گذشته با رتبه مشابه در سهمیه منطقه محل شما را در سه دسته منطقی، خوشبینانه و بدبینانه، می توانید ببینید.

منظور از «محدوده منطقی» رشته های قبولی این است که با رتبه ای که به دست آورده اید، با احتمال بالا در رشته و دانشگاه هایی که در لیست می بینید پذیرفته خواهید شد و در سال گذشته داوطلبانی با رتبه کمتر از رتبه شما در این رشته-محل ها پذیرفته شده اند. «محدوده خوشبینانه» رشته-محل هایی هستند که احتمال قبولی‌تان در آنها وجود دارد به دلایلی مانند اینکه ظرفیت پذیرش رشته موردنظر افزایش پیدا کرده است پذیرفته شوید و در صورت قبولی در رشته ای فراتر از رتبه خود قبول شده اید. «محدوده بدبینانه» رشته محل هایی هستند که با وجود اینکه سال گذشته رتبه مشابه شما در آنها پذیرفته شده، ممکن است در این رشته ها قبول نشوید.

به داوطلبان عزیز پیشنهاد می کنیم به مقاله تخمین رتبه کنکور را هم مطالعه کنند.

برای اینکه بهترین انتخاب رشته را در کنکور سراسری داشته باشید و قبولی خود را تضمین کنید با مشاوران مجرب آیدانیتو تماس بگیرید و مشورت کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *