آیدانیتو > دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد آزاد
انتخاب رشته تکمیل ظرفیت

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد آزاد





 

 

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد آزاد

قبولی در مقطع ارشد برای شرکت کنندگان آزمون ارشد بسیار مهم است. دانشگاه آزاد هر ساله بعد از اعلام نتایج و اتمام زمان ثبت نام، دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد آزاد را منتشر می کند و فرصتی مجدد در اختیار شرکت کنندگان آزمون ارشد قرار می دهد.

در دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد آزاد، لیست رشته ها و واحدهایی که همچنان دارای ظرفیت خالی هستند قرار گرفته است. این فرصت یک فرصت دو طرفه طلایی هم برای دانشگاه و هم برای داوطلبین است.

با اینکه آزمون سراسری و آزاد ارشد با هم ادغام شده است، اما دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد آزاد به صورت مجزا از سراسری منتشر می شود.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد آزاد

دانشگاه آزاد در دو دوره اقدام به پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت می کند. دوره اول برای پذیرش نیمسال اول است و بعد از زمان ثبت نام پذیرفته شدگان شهریور صورت می گیرد. دوره دوم برای پذیرش در نیمسال دوم است.

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد آزاد نیمسال اول در مهرماه منتشر می شود و دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد آزاد نیمسال دوم در دی ماه انتشار می یابد.

نحوه دریافت دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد آزاد

برای دریافت دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد آزاد، باید بعد از انتشار دفترچه به سایت دانشگاه آزاد ( به نشانی )azmoon.org مراجعه کنید و در نهایت در قسمت تکمیل ظرفیت ارشد دفترچه را دریافت نمایید. برای دریافت دفترچه، پس از ورود به سامانه، به صفحه اصلی بروید، از منوی سمت راست صفحه، گزینه جدول رشته و گرایش ها را انتخاب کنید. در این مرحله لینک جستجو برای شما نمایش داده می شود.

سپس مجموعه امتحانی خود را وارد کنید، نام رشته خود را نیز وارد کنید و جستجو کنید. بعد از آن لیست واحدهای ارائه دهنده رشته موردنظرتان به همراه کد رشته و کد واحد به شما نشان داده می شود. از این لیست ارایه شده، می توانید به انتخاب رشته بپردازید.

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد آزاد

برای انتخاب رشته، شما امکان انتخاب 100 کد رشته محل از این لیست ارایه شده را دارید. به این منظور انتخاب های خود را اولویت بندی کنید. برای اولویت بندی گرایش، علاقه شخصی واحد ارایه دهنده، رتبه علمی واحد ارایه دهنده، بازار کار، رتبه و تراز پذیرش و … را درنظر بگیرید. برای بررسی همه جانبه این موارد بهتر است از مشاوران با تجربه و آگاه آیدانیتو راهنمایی بگیرید.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد آزاد

شرط اصلی و مهم شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد آزاد، شرکت در کنکور ارشد است. اگر شما در کنکور ارشد 97 شرکت کرده اید، اگر پذیرفته شده اید و از محل پذیرش خود راضی نیستید و یا جزو پذیرفته شدگان به حساب نیامده اید، می توانید در تکمیل ظرفیت ارشد آزاد شرکت کنید و بار دیگر برای قبولی تلاش کنید.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله تکمیل ظرفیت ارشد آزاد را بخوانید.

برای اطلاع بیشتر از زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد آزاد و نحوه انتخاب رشته می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

 

 

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *