آیدانیتو > دانشگاه های استرالیا
مهاجرت به استرالیا

دانشگاه های استرالیا






دانشگاه های استرالیا

کشور محبوب و دیدنی استرالیا به عنوان یکی از مورد پسندترین کشورها جهت ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف در دنیا به شمار می رود. این قاره کوچک، برترین و سطح بالاترین دانشگاه ها را در مناطق و شهرهای مختلف خود جای داده است. به طوری که در حدود 86% از دانشجویان بین المللی تجربه ی تحصیل موفقیت آمیز در دانشگاه های استرالیا را هرگز فراموش نکرده و رضایتی کامل از حضور و ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور را داشته اند. استرالیا رتبه سوم جهان را از نظر تعداد دانشجویان خارجی به خود اختصاص می دهد. در این مقاله، به بحث در مورد دانشگاه های استرالیا برای شما دوستان می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا به اطلاعات مورد نیاز خود در زمینه دانشگاه های استرالیا دسترسی پیدا کنید. در ابتدای این مطلب با لیست برترین دانشگاه های استرالیا آشنا شده و در انتها تمامی دانشگاه های مورد تأیید وزارت علوم در استرالیا را خدمتتان نام می بریم.

دانشگاه کوئیزلند در استرالیا (university of Queensland)

از جمله مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی پیشرو و موفق در زمینه آموزش دانشجویان دانشگاه کوئیزلند بوده و به عنوان منحصر به فرد و قدیمی ترین کالج در ایالت کوئیزلند محسوب می شود. دانشگاه کوئیزلند در سال 1906 احداث شده و در حدود 38000 هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. از میان این تعداد دانشجو 12 هزار نفر از آن ها دانشجویان بین المللی هستند که از 141 کشور دنیا جهت ادامه تحصیل به این دانشگاه ها وارد شده اند.

دانشگاه صنعتی کوئیزلند از جمله دانشگاه های پژوهشی و تحقیقاتی در استرالیا بوده که پیشرفت و موفقیت های بسیاری را به خود دیده است. از جمله فارغ التحصیلان این دانشگاه می توان به هشت نفر از دانشمندان Rhodes اشاره کرد که در طی شش سال قبل شاهد اخذ جوایزی از طرف پنج تن از آن ها بوده ایم. هدف از تأسیس و راه اندازی این دانشگاه تجهیز فارغ التحصیلان و دانشجویان به مهارت های مورد نیازشان در دنیای پر اختلال و پرچالش امروز است.

دانشگاه ملبورن در استرالیا ( University of Melbourne )

دانشگاه ملبورن از جمله دانشگاه های سراسری در استرالیا بوده که در شهر ملبورن و ایالت ویکتوریا واقع شده است. این دانشگاه برتر در سال 1853 احداث گردید. دانشگاه ملبورن به عنوان قدیمی ترین مؤسسه آموزش عالی در ایالت ویکتوریا و دومین دانشگاه قدیمی در استرالیا شناخته می شود. از جمله دانشکده های دانشگاه ملبورن می توان به دانشکده حقوق، طراحی، دامپزشکی، علوم اجتماعی و هنر اشاره کرد.

دانشگاه سیدنی در استرالیا (University of Sydney )

دانشگاه سیدنی از جمله دانشگاه های استرالیا بوده که در میان ده دانشگاه برتر در دنیا جای گرفته است. این قدیمی ترین دانشگاه استرالیا عضو شماری از سازمان های تحقیقاتی و آموزشی بین المللی بوده و 16 مدرسه مختلف در آن به چشم می خورند. دانشگاه سیدنی در سال 1850 تأسیس گردید.

دانشگاه موناش در استرالیا ( Monash University )

دانشگاه موناش یکی دیگر از دانشگاه های استرالیا بوده که در شهر ملبورن واقع شده است. دانشگاهی که از نظر استخدام فارغ التحصیلان رتبه 42 را در دنیا به خود اختصاص داده و نمره بسیار بالایی را در شاخص اعتبار کارفرمایان به دست آورده است. دانشگاه موناش جهت شکل گیری ارتباط بین کارفرمایان و دانشجویان در سراسر کشور استرالیا و همین طور نقاط مختلف دنیا، به برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های مختلفی نیز می پردازد. وجود صد مرکز تحقیقاتی و بیشتر از 62000 دانشجو در دانشگاه موناش نشان از کیفیت بالای آموزش در این مرکز دانشگاهی دارد.

دانشگاه وسترن استرالیا (University of Western)

دانشگاه وسترن استرالیا از جمله قدیمی ترین دانشگاه ها در ایالت غربی این کشور بوده و تمرکز آن در زمینه تحقیق و پژوهش است این دانشگاه پیشرفته و موفق در سال 2014 رتبه هشتاد را در میان دانشگاه های سرتاسر دنیا به خود اختصاص داد.

دانشگاه های مورد تأیید وزارت علوم استرالیا

به طور مسلم هر شخصی قبل از اقدام به تحصیل در یکی از دانشگاه های استرالیا ملزم به کسب اطلاعاتی ضروری در رابطه به آن مؤسسه آموزش عالی است. یکی از این موارد قرار داشتن آن دانشگاه در میان دانشگاه های مورد تأیید وزارت علوم بوده که اطلاع از آن اهمیت بسیاری دارد. در این قسمت شما را با بخشی از لیست دانشگاه های استرالیا که مورد تأیید وزارت علوم است آشنا می کنیم. جهت اطلاع از کلیه اسامی دانشگاه های استرالیا که مورد تأیید وزارت علوم هستند، می توانید با مشاوران مجرب و متبحر آیدانیتو تماس بگیرید. 

گروه الف

1-The University of Western Australia

2-University of Adelaide

3-Australian National University

4-Monash University

5-The University of New South Wales

6-The University of Queensland

7-The University of Sydney

8-University of Melbourne

9-Macquarie University 

گروه ب 

1-F University of South Australia             

2-University of Tasmania    

3-University of Technology, Sydney

4-linders University

5-Griffith University

6-Australian Maritime College

7-Curtin University of Technology  

8-Deakin University            

9-James Cook University      

10-University of Newcastle   

11-La Trobe University

12-Murdoch University           

13-Queensland University of Technology

14-RMIT University   

15-Swinburne University of Technology

16-University of Canberra      

17-University of Wollongong

18-University of Western Sydney

19-University of New England

20-Victoria University

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با دانشگاه های استرالیا پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله اقامت دائم استرالیا بعد از تحصیل بزنید.

اگر سوالی در زمینه دانشگاه های استرالیا ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران حرفه ای مهاجرت و اخذ ویزا و بورسیه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *