آیدانیتو > خیانت به عشق | چگونه از بی وفایی کسی که دوستش داریم پیشگیری کنیم ؟
خیانت

خیانت به عشق | چگونه از بی وفایی کسی که دوستش داریم پیشگیری کنیم ؟

خیانت به عشق و طلاق

خیانت به عشق

خیانت به عشق در زندگی مشترک و بی وفایی این روزها به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی همسران تبدیل شده و متأسفانه روز به روز فراگیرتر می شود. وقتی دو فرد تصمیم می گیرند که با همدیگر ازدواج کنند، از همدیگر انتظار تعهد و تأهل دارند و با این تصور که خیانت یک خط قرمز است رابطه شان را آغاز می کنند. اما خیانت به عشق زندگی دیگر اتفاق غیرقابل تصوری نیست و به آسیبی اجتماعی تبدیل شده است.

 

انواع خیانت به عشق

خیانت در عشق می تواند به شکل های زیر اتفاق بی افتد:

  • خیانت جنسی
  • خیانت عاطفی
  • خیانت جنسی و عاطفی

علل خیانت

وقتی کسی مورد خیانت قرار می گیرد شاید اولین سؤال هایی که به ذهنش خطور می کنند از این دست باشند

« چرا؟»، « چرا این اتفاق برای من افتاد؟» « آیا من کافی نبودم؟» « مشکل من چه بود که همسرم به من خیانت کرد؟» « آیا من قدر کافی جذاب نبودم؟»

پرسیدن این سؤال ها از خود کاملاً طبیعی است. تجربه خیانت از عشق ( منظورمان پاسخ به پرسش هایی نظیر عشقم بهم خیانت کرده چیکار کنم ) همه را غافل گیر می کند. وقتی کسی مورد خیانت قرار می گیرد غافل گیر می شود، آسیب روانی جدی ای می بیند و ممکن است حتی خودش را مقصر بداند و عزت نفسش آسیب ببیند.خیانت زنان در محیط کار سوالات اکـثر افراد است.

در این جا به مهم ترین علل خیانت به عشق زندگی می پردازیم:

فقر مهارت های ارتباطی

متأسفانه گاهی اوقات همسران، مخصوصاً در کشور ما، کاملاً از مهارت های ارتباطی ناآگاه هستند. در چنین شرایطی آن ها نمی توانند مثل آدم های بالغ با هم گفت و گو کنند و از مشکلات، کمبودها و دغدغه هایشان با همدیگر صحبت کنند. آن ها به جای این کار جنگ و جدل می کنند و بر سر همدیگر فریاد می کشند. اما به راستی علت خیانت مردان چیست؟

این عدم ارتباط صمیمیت را شدیداً کاهش می دهد و می تواند به روابط فرازناشویی ختم شود.خیانت شوهر در دوران بارداری مهم ترین سوالات ذهنی افراد هست.خیانت اینترنتی هم خیلی دغدغه افرادی از مردم هست. در این زمینه مشاوره خیانت می تواند بسیار موثر باشد.

خیانت به عشق و تاثیر آن

عدم تفاهم

ممکن است ازدواج دو نفر با همدیگر از اساس اشتباه باشد. تفاهم یکی از مهم ترین ملزومات یک زندگی مشترک موفق است. اما بعضی از همسران بدون هیچ شناختی از خصوصیات، باورها و اعتقادات و علائق همدیگر ازدواج می کنند و زیر یک سقف می روند.از کجا بفهمیم داره بهمون خیانت میشه از مهم ترین سوالات افراد است.

بعد از مدتی این عدم تفاهم آشکار و تبدیل به مشکلات جدی می شود. در چنین شرایطی ممکن است یکی از همسران یا هر دو دنبال رابطه ای خارج از ازدواج بروند که در آن با طرف مقابل شان تفاهم بیشتری داشته باشند.

مشکلات جنسی

یکی از مهم ترین دلایل خیانت عشق زندگی مشکلات جنسی است، ناهماهنگی های جنسی، انتظارات غیرواقعی، ملال آور شدن رابطه جنسی، اختلالات جنسی و کیفیت پایین رابطه می تواند همسران را از همدیگر دور به سمت رابطه جنسی با یک غریبه هدایت کند. پیشنهاد می کنیم در مورد مشکلات جنسی بیشتر بدانید.

ملال

ملال آور شدن زندگی مشترک همسران را نسبت به همدیگر بی میل می کند. رابطه مثل یک کودک نیاز به مراقبت دارد و اگر به حال خود رها شود آسیب می بیند.

همسران باید همیشه به فکر ایجاد تنوع در رابطه زناشویی شان باشند و با فعالیت هایی مثل سفرکردن، تفریحات متنوع، یادگرفتن یک مهارت جدید در کنار هم و… شور زندگی شان را حفظ کنند.

این ها فقط تعدادی از عوامل مؤثر در خیانت به عشق هستند و بدون شک خیانت ریشه های بسیار زیاد و متنوعی دارد.

مواجهه با خیانت

سخت ترین مرحله در فرایند خیانت وقتی است که کسی که خیانت دیده برای آینده رابطه اش تصمیم می گیرد. بخشش خیانت یا جدایی از همسر خیانت کار روش هایی نیستند که برای هر کسی تجویز شوند.خیانت شوهرم از مسایل مهم رابطه هست.

انتخاب ترمیم زندگی ای که یک بار شکسته یا جدایی از فردی که مرتکب خیانت شده به کیفیت زندگی مشترک، احساس همسر خیانت کار نسبت به کاری که از او سر زده دارد و بسیاری عوامل دیگر بستگی دارد. اما علت خیانت زنان چیست؟ در این مرحله کمک گرفتن از یک مشاور می تواند این تصمیم گیری را تسهیل کند.

برای مشاوره خانواده میتوانید با مشاوران ما ارتباط داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه تأثیر منفی خیانت در عشق ، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *