آیدانیتو > خودارضایی در زندگی زناشویی
خودارضایی

خودارضایی در زندگی زناشویی





 

خودارضایی در زندگی زناشویی

امروزه به علت پیشرفت تکنولوژی و در دسترس بودن فیلم ها و تصاویر پورن در هر زمان و هر مکان، آدم ها به راحتی در معرض تحریک جنسی قرار می گیرند. وقتی تحریکات جنسی زیاد باشند، افراد به خودارضایی رو می آورند و ممکن است دچار نوعی وسواس و اعتیاد به خودارضایی شوند.
خود ارضایی در میان پسران مجرد و مخصوصاً نوجوان ها بسیار شایع است. مسأله ای که امروزه ذهن بسیاری از متخصصان و سکسولوژیست ها را به خود مشغول کرده، خود ارضایی در مردان متأهل است. مردانی که از رابطه جنسی با همسرشان خودداری می کنند و تماشای فیلم های جنسی را ترجیح می دهند. زنان بسیاری با مراجعه به روانشناسان و مشاوران خانواده از همسرانی شکایت می کنند که دیگر به آن ها اشتیاق ندارند و تصور نزدیکی جنسی با ستاره های فیلم های پورن را لذت بخش تر از رابطه با همسرشان می دانند.
خودارضایی در زندگی زناشویی به معضلی در زندگی بسیاری از همسران تبدیل شده است.
   

اعتیاد به خود ارضایی

بعضی از آدم ها به خود ارضایی در زندگی زناشویی اعتیاد پیدا می کنند. آن ها زمان زیادی را به این کار اختصاص می دهند و خودارضایی منجر به این تأثیرات منفی در زندگی شان می شود:

  • انجام ندادن کارهای خانه یا فعالیت های روزانه
  • غیبت در محل کار یا تحصیل
  • کاهش رابطه و معاشرت با دوستان و افراد خانواده
  • از دست دادن رویدادهای اجتماعی مهم
اعتیاد به خودارضایی می تواند به روابط و دیگر جنبه های زندگی صدمه بزند. وقتی کسی مدام این کار را انجام بدهد، ممکن است در حوزه های کاری و تحصیلی اش اختلال ایجاد شود، دوستانش را از دست بدهد و کمتر از همیشه به همسرش توجه کند.

 

اگر فردی حس می کند که به خود ارضایی در زندگی زناشویی اعتیاد پیدا کرده است، بهتر است حتماً از یک مشاور کمک بگیرد. روان درمانی برای ترک این اعتیاد مفید است و به افراد کمک می کند تا اعتیادشان را مدیریت کنند. همچنین کسی که دچار این اعتیاد شده است می تواند فعالیت دیگری مثل ورزش کردن، نوشتن، معاشرت با دوستان و قدم زدن را جایگزین خودارضایی کند.

مشاوره جنسی در آیدانیتو

آیدانیتو یک فضای هوشمند آموزش و مشاوره است. مشاوران متخصص و باتجربه آیدانیتو، در زمینه های مختلف خانواده، تحصیلی، شغلی، مهاجرت، نظام وظیفه و…به مخاطبان مشاوره تلفنی می دهند. مشاوره جنسی یک از مهم ترین و پرتماس ترین موضوعات مشاوره خانواده است. ترک اعتیاد خودارضایی در زندگی زناشویی هم در دسته مشاوره جنسی قرار می گیرد.
اگر همسران مطمئن شده باشند که زندگی مشترکشان تحت تأثیر منفی اعتیاد به خودارضایی یکی از زوجین قرار گرفته، بهترین کار استفاده از خدمات تخصصی مشاوره ای است. در این حالت مشاور به زوجین کمک می کند تا ریشه و علت اصلی این مشکل را درک کنند.
گاهی اوقات یک مشکل عاطفی یا رابطه ای دلیل این اتفاق است. ممکن است زن و مرد دیگر صمیمیت گذشته را نداشته باشند، روابطشان سرد شده باشد یا حتی دچار طلاق عاطفی باشند. دلیل خودارضایی یک همسر می تواند نتیجه کمبود رابطه جنسی یا عاطفی در زندگی مشترک باشد.
همچنین زنانی که همسرشان خودارضایی می کند، می توانند با کمک گرفتن از یک مشاور و یادگیری تکنیک های خاص، در صورتی که اعتیاد همسرشان به این کار نتیجه مشکلات عاطفی / رابطه ای نباشد، به او کمک کنند تا کم کم اعتیاد به خود ارضایی را ترک کند.
 در ادامه مطالعه مقاله مشاوره جنسی را به شما پیشنهاد می کنیم.
در صورتی که شاهد نشانه های خودارضایی در خودتان یا همسرتان هستید، می توانید با تماس با مشاوران آیدانیتو در زمینه روش های مناسب برای ترک این اعتیاد اطلاعات کسب کنید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *