کارشناسی بدون کنکور, کارشناسی بدون کنکور آزاد

حسابداری بدون کنکور آزاد

حسابداری بدون کنکور آزاد

اکنون در دانشگاه آزاد در بیشتر رشته ها امکان پذیرش و تحصیل بدون کنکور وجود دارد. یکی از این رشته های خیلی پر طرفدار هم حسابداری است.حسابداری بدون کنکور آزاد در مقاطع کاردانی(پیوسته و ناپیوسته) و کارشناسی (ناپیوسته یا همان کاردانی به کارشناسی و پیوسته) ارائه شده است. در این مقاله شرایط پذیرش، نحوه پذیرشف نحوه و زمان ثبت نام حسابداری بدون کنکور آزاد در هر سه مقطع را بررسی می کنیم.

نحوه پذیرش حسابداری بدون کنکور آزاد

از جنبه شیوه پذیرش حسابداری بدون کنکور آزاد هیچ تفاوتی بین مقطع کاردانی و کارشناسی وجود ندارد و در هر دو مقطع براساس سوابق تحصیلی یا معدل کل(معدل دیپلم یا کاردانی، بسته به مقطع مورد درخواست) داوطلبان است. معدل در پذیرش ضریب دارد به این معنا که ضریب تأثیر معدل برای داوطلبانی که نوع دیپلم و گروه آزمایشی که از آن انتخاب رشته کرده اند یکسان است 100 % و در غیر این صورت 70% است.

شرایط پذیرش حسابداری بدون کنکور آزاد

شرایط پذیرش حسابداری بدون کنکور آزاد در مقطع های مختلف با هم تفاوت دارد:

  • کاردانی پیوسته: مدرک دیپلم سه ساله فنی و حرفه ای یا کار و دانش
  • کاردانی ناپیوسته: مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم کامل متوسطه نظام قدیم
  • کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی): مدرک کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای آموزش و پرورش یا کاردانی ناپیوسته(فوق دیپلم) موسسه های آموزش عالی و دانشگاه ها
  • کارشناسی پیوسته: مدرک پایان پیش دانشگاهی یا دپیلم چهار ساله دبیرستان نظام قدیم یا کاردانی( پیوسته یا ناپیوسته)

داوطلبانی که همچنان مشغول تحصیل در دوره کاردانی یا پیش دانشگاهی هستند، نهایتا تا اول مهر 97 باید فارغ التحصیل شده و مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند.

داوطلبان آقا برای پذیرش نباید با مانع خدمت وظیفه رو به رو باشند. شرایط و مقررات مشمولین و معافیت تحصیلی در دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور دوره های مختلف کاملا شرح داده شده است.

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی حسابداری آزاد

تمام مرحله های ثبت نام حسابداری بدون کنکور آزاد در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به صورت اینترنتی است و در سایت سازمان معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد صورت می گیرد. در زمان تعیین شده برای ثبت نام باید به این سایت مراجعه کرده و کارت اعتباری خریداری کنید و مدارک درخواستی را در سایت بارگذاری کنید و سپس انتخاب رشته کنید و در پایان رسید ثبت نام را دریافت کنید.

نحوه ثبت نام کاردانی بدون کنکور حسابداری آزاد

نحوه ثبت نام حسابداری بدون کنکور آزاد در مقطع کاردانی و مراحل آن هیچ تفاوتی با مقطع کارشناسی ندارد.

نحوه انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور حسابداری آزاد

اگر داوطلب پذیرش حسابداری بدون کنکور آزاد هستید، بعد از اینکه مراحل ثبت نام را طی کردید باید فرم انتخاب رشته را تکمیل کنید. برای انتخاب رشته از دفترچه راهنمای ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد مربوط به مقطع خود(دفترچه های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته جداگانه هستند) کد رشته محل های مورد نظرتان را انتخاب کنید و حتما آنها را اولویت بندی کرده و در فرم انتخاب رشته وارد کنید. هر داوطلب می تواند در نهایت 20 کد رشته محل را انتخاب کند. در دانشگاه آزاد پس از پایان مراحل ثبت نام و انتخاب رشته امکان ویرایش نیست و اگر بخواهید تغییری اعمال کنید باید دوباره کارت اعتباری بخرید و انتخاب رشته کنید.

شیوه انتخاب رشته کاردانی حسابداری آزاد بدون کنکور

مانند مراحل ثبت نام، انتخاب رشته کاردانی حسابداری بدون کنکور آزاد هیچ تفاوتی با کارشناسی آن ندارد.

زمان ثبت نام حسابداری بدون کنکور آزاد

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور آزاد هر سال دو بار انجام می شود؛ یک بار در اواخر مرداد برای ورودی مهر و یک بار در اواخر آذر یا یا اوایل دی ماه برای ورودی بهمن.

در این مقاله با موضوع حسابداری بدون کنکور آزاد همراه شما بودیم. شما می تواند مقاله انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد حسابداری را نیز مطالعه کنید.

در صورتی که می خواهید اطلاعات جامعی درباره حسابداری بدون کنکور آزاد کسب کنید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید و اطلاعات لازم برای انتخاب رشته را از آنها دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *