انتخاب رشته کنکور

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی کنکور سراسری 98

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی کنکور سراسری 98

در این مقاله به موضوع حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی کنکور سراسری 98 پرداخته ایم. داوطلبان عزیز گروه های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، انسانی، هنر، زبان های خارجی می توانند با مطالعه مقاله ی حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی کنکور سراسری 98 از جزئیات رتبه قبولی و … مطلع شوند. هدف از درج مقاله پیش رو موفقیت داوطلبان در انتخاب رشته و آزمون سراسری است. داوطلبان عزیز می توانند با اطلاع از مقالات حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی کنکور سراسری 98 برای هر رشته در برنامه ریزی کنکور سال بعد خود به طور دقیق تر عمل کنند و داوطلبانی که در آزمون سراسری 98 شرکت داشته اند، می توانند با اطلاع از رتبه و درصد های آخرین فرد قبول شده در کنکور سراسری 96 از رتبه ی احتمالی خود مطلع شوند و همچنین می توانند برای انتخاب رشته خود محل قبولی های احتمالی را جست و جو کنند.

گروه های آزمایشی

کنکور سراسری 98 به منظور رقابت داوطلبان برای ورود به این دانشگاه در رشته های مورد نظر است. به همین منظور داوطلبان بعد از اتمام دوره متوسطه و پیش دانشگاهی خود را برای آزمون سراسری آماده می کنند. رشته های ارائه شده در پنج گروه دسته بندی می شوند و با توجه به رشته و علایق داوطلبان، یک یا چند گروه آزمایشی انتخاب می شود.
  1. گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک
  2. گروه آزمایشی علوم تجربی
  3. گروه آزمایشی علوم انسانی
  4. گروه آزمایشی هنر
  5. گروه آزمایشی زبان های خارجی
داوطلبان عزیز باید بین گروه های آزمایشی اصلی که شامل گروه های آزمایشی 1 تا 3 می شود (ریای و فنی، علوم تجربی، انسانی) تنها یک گروه آزمایشی را انتخاب نمایند و در صورت تمایل در آزمون گروه آزمایشی هنر و زبان های خارجی هم شرکت خواهند کرد. معمولاً داوطلبان قبل از آزمون هدف تحصیلی خود را مشخص می کنند و از رشته مورد نظر خود مطلع هستند. بنابراین آخرین رتبه قبولی و درصدهای زده شده دروس رشته ی مورد نظر می تواند در مراحل مختلف) از مرحله برنامه ریزی مطالعه کنکور تا انتخاب رشته) به داوطلبان عزیز کمک کند.

رتبه و تراز

همان طور که می دانید در رتبه بندی کنکور سراسری تراز و نمره خام تأثیرگذار هستند که البته تراز اهمیت ویژه ای دارد. در ادامه می توانید از نحوه محاسبه نمره خام و تراز مطلع شوید. از جمله مسائل تأثیرگذار در تراز اعمال سهمیه به منظور ایجاد اعتدال در شرایط داوطلبان است. داوطلبانی که از امکانات و شرایط تحصیلی ضعیف برخوردار هستند و یا از جمله افراد خانواده ایثارگران و شهدا می باشند، می توانند جهت برابری با سایر داوطلبان از سهمیه خود استفاده کنند. در ادامه با انواع سهمیه در کنکور آشنا خواهید شد.
  • سهمیه مناطق
  • سهمیه ایثارگران، رزمندگان، خانواده شهدا
  • سهمیه بهیاران

آخرین رتبه قبولی

در این مبحث قصد داریم چند نمونه از آخرین رتبه های قبولی (در دوره های مختلف) در دانشگاه های سراسری، غیر انتفاعی و … بپردازیم. توصیه می کنیم برای ا طلاع دقیق تر به مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی کنکور سراسری رشته مورد نظر خود مراجعه کنید.
رتبه در منطقهرتبه کشوریرشتهمحل قبولیدوره قبولی
404515613پزشکیدانشگاه علوم پزشکی یزدروزانه
14835131پزشکیدانشگاه علوم پزشکی زابلروزانه
22505327پزشکیدانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) – تهرانروزانه
2081653242مهندسی عمراندانشگاه صنعتی شریفپردیس خودگردان
606919272مهندسی عمراندانشگاه صنعتی امیرکبیرپردیس خودگردان
2965130192مهندسی مواد و متالورژیدانشگاه مراغهروزانه
2590971874مهندسی مواد و متالورژیدانشگاه سیستان و بلوچستان – زاهدانروزانه

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *