انتخاب رشته تجربی

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی پزشکی آزاد

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی پزشکی آزاد 

در این مقاله به موضوع حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی پزشکی آزاد خواهیم پرداخت.

رشته پزشکی یکی از پرمتقاضی ترین رشته های کنکور 99 است که داوطلبان زیادی علاقه به قبولی و پذیرش در رشته های پزشکی دارند. اما رقابت سختی بین داوطلبان در رشته پزشکی وجود دارد. دانشگاه آزاد با ارائه کردن رشته پزشکی، ظرفیت بیشتری ایجاد کرده است تا داوطلبان در این رشته مشغول به تحصیل شوند. البته قبولی در داشنگاه آزاد رشته پزشکی هم مانند دانشگاه سراسری کاری سخت است که تنها با کسب تراز و رتبه برتر امکان پذیر خواهد بود.

سعی داریم در این مقاله با بیان حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی پزشکی آزاد شما داوطلبان علاقه مند به رشته پزشکی را یاری کنیم. همان طور که می دانید بهترین راه تحصیل در رشته پزشکی ورود به دانشگاه از طریق کنکور سراسری و آزاد است.

معرفی رشته پزشکی

رشته پزشکی از جمله رشته های گروه آزمایشی علوم تجربی است که در زیرگروه ارائه می شود، رشته پزشکی در مقطع دکتری کنکور سراسری ارائه می شود به این معنی که داوطلبان به صورت پیوسته و تا 7 سال در رشته پزشکی به تحصیل می پردازند.

به جدول اطلاعات رشته پزشکی توجه کنید.

نام رشتهگروه آزمایشیزیرگروهمقطع
پزشکیعلوم تجربی1دکترای عمومی

در ادامه ضریب دروس رشته پزشکی را مشاهده خواهید کرد که همان طور که مشاهده کردید، این رشته در زیرگروه 1 قرار دارد. بنابراین مواد و ضرایب دروس رشته پزشکی به صورت زیر است، لازم به ذکر است ارزش دروس تخصصی در هنگام محاسبه تراز سه برابر خواهد شد ، بنابراین زیست شناسی با ضریب 12 بیشترین تاثیر را در قبولی داوطلبان خواهد داشت.

نام درسضریب
زمین شناسی0
ریاضی2
زیست شناسی4
فیزیک2
شیمی3

مواد و ضرایب دروس عمومی رشته پزشکی (زیرگروه 1) نیز مانند سایر گروه ها و سایر گروه های آزمایشی به صورت زیر است:

نام درسضریب
زبان و ادبیات فارسی4
زبان عربی2
فرهنگ و معارف اسلامی3
زبان خارجی2

محدوده درصد دروس و آخرین رتبه قبولی

در این مبحث به محدوده درصد دروس و آخرین رتبه قبولی دانشگاه آزاد اسلامی در رشته پزشکی پرداخته ایم. داوطلبان عزیز می توانند به طور میانگین از درصد قبولی پزشکی در آزاد مطلع شوند.

همان طور که گفته شد، اعداد ذکر شده حدود قبولی هستند و داوطلبان توجه داشته باشند که پذیرش این رشته در آزاد به تراز کسب شده بستگی دارد. و تراز علمی که نشان دهنده ی سطح علمی است.

در هر سال با توجه به سطح علمی داوطلبان متفاوت است. بنابراین داوطللبانی که تراز علمی بالایی بگیرند، در پذیرش دانشگاه آزاد موفق خواهند بود.

ریاضی%26%27%450
زیست شناسی%66%49%67
فیزیک%35%35%39
شیمی%39%30%45
ادبیات فارسی53%%51%60
زبان عربی%51%50%70
فرهنگ و معارف%52%60%63
زبان خارجی%46%50%46
رتبه8500-90008999-91003500-4500
واحدتبریزاردبیلواحد پزشکی تهران

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه  حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی پزشکی آزاد مقاله پذیرش بدون کنکور پزشکی 99  را مطالعه کنید.

در صورتی که بعد از مطالعه مقاله، سوالی پیرامون انتخاب رشته و حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی پزشکی آزاد 97 داشتید آن را با مشاوران باسابقه آیدانیتو در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *