انتخاب رشته تجربی, انتخاب رشته ریاضی و فیزیک, انتخاب رشته علوم انسانی

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی مدیریت دولتی آزاد 98





حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی مدیریت دولتی آزاد 98

در این مقاله با موضوع حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی مدیریت دولتی آزاد 98 همراه علاقه مندان رشته مدیریت دولتی هستیم. مدیریت دولتی یکی از رشته های مجموعه مدیریت است و در گروه رشته های شناور قار دارد. این رشته بسیار زیاد مورد توجه داوطلبین کنکور قرار می گیرد. تمامی گروه های ریاضی، تجربی و انسانی می توانند مدیریت دولتی را انتخاب کنند. از این رو دانستن حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی مدیریت دولتی آزاد 98 اهمیت پیدا می کند.

معرفی رشته مدیریت دولتی

قبل از بررسی حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی مدیریت دولتی آزاد 98 به معرفی این رشته می پردازیم تا شما نیز با زوایای مختلف آن آشنا شوید. توماس ویلسون با انتشار کتابی به عنوان مطالعه اداره، رشته مدیریت دولتی را به مردم شناخت. از این رو او را بنیانگذار این رشته می دانند. در واقع هدف توماس و هدف اصلی این کتاب، جدا کردن سیاست و مدیریت در سال های 1900-1880 بوده است. مدیریت دولتی یا علم اداره نحوه به کار گیری و مدیریت سازمان ها، روابط، امور مالی و روابط اجتماعی است تا افراد و مجموعه به هدف مشخص شده دست یابند.

عوامل تأثیرگذار بر قبولی مدیریت دولتی آزاد

حال می خواهیم نگاهی بیندازیم به عواملی که بر رتبه قبولی مدیریت دولتی آزاد تأثیرگذار هستند.

درصد زده شده دروس و زیرگروه

هر یک از زیرگروه های مختلف ضرایب مختلفی دارند. این ضرایب بر درصد دروس تأثیر می گذارد و باعث کاهش یا افزایش تراز و رتبه می شود. مدیریت دولتی از رشته های شناور است و تمام گروه ها می توانند آن را انتخاب کنند. در جداول زیر ضریب دروس اختصاصی برای هر گروه آزمایشی را برای رشته مدیریت دولتی می آوریم ضریب دروس عمومی برای همه یکسان است. ضریب دروس عمومی: ادبیات و زبان فارسی (4)، زبان عربی و زبان انگلیسی (2)، معارف اسلامی (3)
ضریب دروس اختصاصی برای گروه ریاضی
نام درسضریب
ریاضی4
فیزیک3
شیمی2

 

ضریب دروس اختصاصی برای گروه تجربی
نام درسضریب
زمین شناسی1
زیست شناسی2
شیمی2
فیزیک3
ریاضی4

 

ضریب دروس اختصاصی برای گروه انسانی
نام درسضریب
روان شناسی1
فلسفه و منطق1
تاریخ و جغرافیا1
زبان عربی1
علوم اجتماعی3
زبان و ادبیات فارسی2
اقتصاد2
ریاضی4

 

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی مدیریت دولتی

برای اطلاع از حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی مدیریت دولتی آزاد 98 لازم است حداقل درصد دروس قبول شدگان سال های قبل را بدانیم. حداقل درصد دروس عمومی برای قبولی مدیریت دولتی آزاد 20-15% و برای دروس اختصاصی 15-10% است. در دانشگاه آزاد تراز و رتبه کشوری داوطلب و سطح علمی دانشگاه بر قبولی تأثیرگذار است . در دانشگاه آزاد تراز و رتبه کشوری داوطلب و سطح علمی دانشگاه بر قبولی تأثیرگذار است. در اینجا محدوده قبولی را برای سطح های مختلف دانشگاه آزاد آورده ایم.
سطحمحدوده رتبه قبولی
سطح 19500-9000
سطح 211500-9400
سطح 340100-38000
سطح 442000-40000
  در این مقاله با موضوع حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی مدیریت دولتی آزاد 98 همراه شما بودیم شما میتوانید مقاله کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری مدیریت دولتی 98 را نیز مطالعه کنید. حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی مدیریت دولتی هر ساله براثر تغییر ظرفیت و تمایلات شرکت کنندگان کنکور تغییر میکندT به همین دلیل برای اطلاع از احتمال قبولیتان در رشته مدیریت دولتی 98 بهتر است از مشاوران با تجربه آیدانیتو کمک بگیرید و انتخاب رشته محل خود را به دست آنها بسپارید. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *