انتخاب رشته ریاضی و فیزیک, انتخاب رشته کنکور

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی علوم کامپیوتر سراسری 99

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی علوم کامپیوتر سراسری 99

داوطلبان کنکور سراسری علاقه دارند بدانند با چه رتبه ای می توانند در رشته موردنظرشان قبول شوند. آخرین رتبه قبولی و همین طور حداقل درصدهای مورد نیاز برای قبولی هم از جمله اطلاعاتی هستند که داوطلبان می توانند براساس آنها وضعیت قبولی خود را بررسی کنند. بر همین اساس در این مطلب به بررسی حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی علوم کامپیوتر سراسری 99 می پردازیم که یکی از رشته مورد علاقه داوطلبان کنکور ریاضی است.

معرفی رشته علوم کامپیوتر

قبل از اینکه سراغ موضوع اصلی مقاله یعنی حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی علوم کامپیوتر سراسری 99 برویم، مناسب دیدیم کمی درباره رشته علوم کامپیوتر و تفاوت آن با مهندسی کامپیوتر توضیحاتی ارائه دهیم. رشته علوم کامپیوتر حد واسط ریاضی و کامپیوتر است.‌ هدف‌ رشته علوم کامپیوتر که بر محاسبات استوار است، دست یافتن به‌ بهترين‌ الگوريتم‌ها برای حل مسائل پیش رو، با حداکثر دقت، حداقل خطا و در کمترین زمان ممکن است. در واقع پرورش متخصصان متخصص کامپیوتر که با نگاه منطقی و روشمند ریاضی محور، مسائل‌ موجود ‌ در علوم‌ كامپيوتر را حل کنند، هدف بنیادی این رشته است. به بیان دقیق تر، علوم کامپیوتر مجموعه دانش هایی درباره اصول نظری و همین طور شیوه های ساخت و استفاده از کامپیوتر است. تمرکز رشته علوم کامپیوتر بر بررسی نظام مند ساختار، محاسبه الگوریتم ها و پیاده سازی محاسبه های انجام شده استوار است که نتیجه آن پردازش، ذخیره‌سازی و دسترسی به اطلاعات است. رشته علوم کامپیوتر در زیر گروه یک گروه آزمایشی ریاضی قرار دارد. نوع گزینش آن کشوری است یعنی در بیشتر قطب های بومی وجود ندارد و در تعدادی از دانشگاه های کشور ارائه می شود.

دانشگاه های پذیرنده علوم کامپیوتر سراسری

دانشگاه های صنعتی شریف، الزهرا، امیرکبیر، تهران، شهید بهشتی، شهید باهنر کرمان، تبریز، قم، صنعتی اصفهان، یزد، کاشان، شهرکرد، محقق اردبیلی اردبیل، شهید چمران اهواز، مازندران، لرستان، گیلان، صنعتی بیرجند، سیستان و بلوچستان، سمنان، صنعتی کرمانشاه، ولیعصر رفسنجان، دانشکده ریاضی و کامپیوتر خوانسار و…در رشته علوم کامپیوتر در نوبت روزانه از طریق کنکور سراسری دانشجو می پذیرند.

آخرین رتبه قبولی علوم کامپیوتر سراسری روزانه

در این بخش از حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی علوم کامپیوتر سراسری 99 ، آخرین رتبه قبولی علوم کامپیوتر سراسری را مرور می کنیم. آخرین رتبه قبولی علوم کامپیوتر دانشگاه های سراسری تهران را در جدول زیر ببینید:
نام دانشگاهآخرین رتبه قبولی
صنعتی شریف720
صنعتی امیرکبیر1983
تهران1370
شهید بهشتی2490
  آخرین رتبه قبولی علوم کامپیوتر روزانه سراسری هم مطابق جدول است:
سهمیه در منطقهمنطقه یکمنطقه یکمنطقه یکمنطقه دومنطقه دومنطقه سهمنطقه سه
رتبه قبولی27905277002683042940428403066329511
دانشگاه محل قبولیدانشگاه کردستاندانشگاه کازروندانشکده ریاضی وکامپیوترخوانساردانشگاه کردستانصنعتی بیرجندمرکز آموزش عالی کاشمردانشگاه بزرگمهر قائنات

حداقل درصد دروس برای قبولی علوم کامپیوتر دانشگاه سراسری

براساس آمار سال گذشته، میانگنین حداقل درصد دروس برای قبولی در رشته علوم کامپیوتر در دوره روزانه برای آزمون عمومی حدود 15 درصد و برای آزمون اختصاصی حدود 5 درصد بوده است.  یادآوری این نکته درباره حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی علوم کامپیوتر سراسری 99 لازم است که تعداد شرکت کنندگان در کنکور هر گروه آزمایشی در هر سال و همین طور سختی و آسانی کنکور، بر آخرین رتبه قبولی و حداقل درصد دروس برای قبولی موثر است و آنها را تغییر می دهد. در این مقاله، به بررسی و تحلیل حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی علوم کامپیوتر سراسری 99 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم که سری هم به مقاله لیست رشته های ریاضی بزنید.
مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته کنکور و حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی علوم کامپیوتر دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

1 دیدگاه در “حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی علوم کامپیوتر سراسری 99

  1. ناشناس گفت:

    4.5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *