کارشناسی بدون کنکور

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور اقتصاد 98





ثبت نام کارشناسی بدون کنکور اقتصاد 98

رشته اقتصاد از آن دست رشته هایی است که می توان بدون کنکور برای پذیرش آن اقدام کرد. طیف گسترده ای دانشگاه های غیرانتفاعی تا پیام نور بدون کنکور در رشته اقتصاد دانشجو می پذیرند. این مقاله را به بررسی شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور اقتصاد اختصاص داده ایم. در صورتی که قصد دارید بدون کنکور در رشته اقتصاد تحصیل کنید و در رابطه با ثبت نام کارشناسی بدون کنکور اقتصاد سوأل های دارید، پاسخ سوأل های خود را در ثبت نام کارشناسی بدون کنکور اقتصاد 98 پیدا خواهید کرد. با ما همراه باشید.

نحوه پذیرش کارشناسی بدون کنکور اقتصاد 

برای اینکه بتوانید ثبت نام کارشناسی بدون کنکور اقتصاد 98 را انجام دهید باید بدانید که پذیرش کارشناسی بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی است. سوابق تحصیلی هم در واقع معدل کل یا معدل کتبی دیپلم است. از آنجا که پذیرش و ثبت نام کارشناسی بدون کنکور اقتصاد بر پایه سوابق تحصیلی است حتما باید معدل به طور دقیق در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی ثبت شود. چنانچه مغایرتی بین معدلی که گواهینامه دیپلم درج شده و معدلی که در فرم تقاضا نامه وارد کرده اید وجود داشته باشد، قبولی شما ملغا خواهد شد.

شرایط ثبت نام کارشناسی اقتصاد بدون کنکور

شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور اقتصاد 98 عبارت است از داشتن مدرک پیش دانشگاهی نظام جدید یا دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی ناپیوسته دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی و یا کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای. افرادی که دانش آموز دوره پیش دانشگاهی هستند و یا در حال تحصیل در مقطع کاردانی هستند باید تا پایان شهریور 98 تحصیل خود را به پایان رسانده و مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند. داوطلبان ذکور برای ثبت نام کارشناسی بدون کنکور اقتصاد 98 حتما باید کارت پایان خدمت دائم یا موقت و یا کارت معافیت ارائه نمایند. پیشنهاد می کنیم بخش مربوط به ضوابط و مقررات خدمت وظیفه عمومی و معافیت را در دفترچه راهنمای ثبت نام براساس سوابق تحصیلی به دقت مطالعه نمائید.

زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور اقتصاد

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور اقتصاد 98 از 15 تا 24 مرداد انجام می شود. تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور برای دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی در آبان ماه انجام می شود و برای بقیه دوره ها در آذر ماه.

شیوه ثبت نام کارشناسی بدون کنکور اقتصاد

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور اقتصاد به صورت کاملا اینترنتی و آنلاین از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود. برای ثبت نام ابتدا باید کارت اعتباری به قیمت 22000 تومان را از سایت سازمان سنجش خریداری کنید. سپس با وارد کردن سریال کارت اعتباری به بخش ثبت نام بروید و فرم تقاضانامه اینترنتی ثبت نام را کامل کنید و پس از آن انتخاب رشته کنید. زمانی که شماره پرونده 7 رقمی و شماره پیگیری 16 رقمی را دریافت نکرده اید، ثبت نام شما به پایان نرسیده است. شماره پرونده و شماره پیگیری را تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگهداری کنید.

نحوه انتخاب رشته بدون کنکور کارشناسی در رشته اقتصاد

هر داوطلب می تواند 150 کد رشته محل را انتخاب کند. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته هستند می توانند کد رشته های بدون کنکور را هم در فرم انتخاب رشته کنکور خود براساس اولویت بندی وارد کنند. اما داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نکرده اند و یا مجاز به انتخاب رشته نیستند، فقط می توانند کد رشته های بدون کنکور را انتخاب کرده و اولویت بندی شده در فرم انتخاب رشته وارد کنند.
اگر قصد انتخاب رشته اقتصاد را دارید، پیشنهاد می کنیم ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی اقتصاد 98 را هم مطالعه کنید.
کارشناسان آیدانیتو آماده هستند در تا کمترین زمان ممکن اطلاعات کافی را در زمینه ثبت نام کارشناسی بدون کنکور اقتصاد و شرایط خدمت وظیفه و معافیت در اختیارتان قرار دهند. اگر سوالی دارید با مشاوران مجرب آیدانیتو تماس بگیرید. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *