آیدانیتو > ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد
ثبت نام آزمون دکتری

ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد

ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد

ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد

در طول سال های گذشته تاکنون تقاضای ادامه تحصیل در دوره دکتری در ایران روز به روز افزایش قابل توجهی روبرو می شود. با توجه به بالا نبودن ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه های سراسری و روزانه شماری از داوطلبان و متقاضیان گزینه دیگری یعنی تحصیل دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی را انتخاب می کنند. دانشگاه آزاد اسلامی در راستای اجرای قانون مهم پذیرش و سنجش دانشجو در انواع مقاطع تحصیلی دانشجویانی را از بین متقاضیان و داوطلبان حضور یافته در آزمون دکتری دانشگاه آزاد جذب می نماید. آن گروه از داوطلبان و دانشجویانی که با تحلیل و بررسی شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی به ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد می پردازند لزوماً باید از نحوه، شرایط و یا زمان ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد اطلاعات جامع و کاملی را به دست آورند.

زمان ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد

همان طور که در جریان هستید آزمون دکتری دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری از چند سال پیش تاکنون یعنی از سال تحصیلی 96 با یکدیگر ترکیب و ادغام شده اند و بنابراین داوطلبان و متقاضیان ادامه تحصیل در دوره دکتری دانشگاه آزاد باید ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد خود را دقیقاً در یک زمان با داوطلبان متقاضی تحصیل دکتری در دانشگاه سراسری انجام بدهند. آزمون دکتری دانشگاه آزاد از سه سال پیش یعنی از سال 96 تا به حال به شکل کاملاً یکپارچه به وسیله سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می گردد و کلیه داوطلبان موظف به انجام ثبت نام یکپارچه در هر دو آزمون دکتری دانشگاه آزاد و سراسری هستند. در طول سال های گذشته، زمان ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد در سومین ماه از فصل پاییز یعنی همان آذر ماه بود. پیش بینی ما بر این است که ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 98 نیز در همین زمان انجام بگیرد. اما باز هم باید منتظر اعلام قطعی سایت سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد بمانیم.

شرایط ثبت نام دکتری آزاد

کلیه داوطلبان و متقاضیان ثبت نام باید پیرو شرایط درج شده در دفترچه ثبت نام باشند. شرایط مذکور شامل شرایط اختصاصی و عمومی برای ثبت نام در این دانشگاه هستند که به صورت جداگانه در دفترچه نوشته شده اند. در میان شرایط ثبت نام در این دانشگاه می توان از داشتن معدل بالای 14 و وجود تناسب بین رشته امتحانی دوره دکتری و رشته مقطع کارشناسی ارشد نام برد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در رابطه با شرایط ثبت نام در دوره دکتری آزاد با مشاوران تحصیلی برجسته آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

نحوه ثبت نام دکتری آزاد

کلیه داوطلبان ادامه تحصیل در دکتری آزاد باید بر طبق بازه زمانی از قبل تعیین شده برای ثبت نام دکتری آزاد به سایت سازمان سنجش آموزش کشور وارد شوند و اقدامات لازم را جهت ثبت نام مقطع دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی را انجام دهند. گفتنی است که داوطلب باید به وسیله کارت بانک عضو شبکه شتاب اقدام به پرداخت هزینه مشخصی برای ثبت نام نماید. در صفحه ثبت نام نیاز به وارد کردن کد رهگیری و اطلاعات فردی از جمله شماره شناسنامه، سال تولد و نام و نام خانوادگی است. در فرم اطلاعات شخصی و نام و کد رشته امتحانی در فرم اطلاعات تصویری است. ثبت نام مقطع دکتری شما در دانشگاه آزاد در صورتی تمام می شود که سیستم به شما کد پیگیری و شماره پرونده اختصاصی خودتان را بدهد.
در پایان مقاله ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد پیشنهاد می‌کنیم به مقاله زمان ثبت نام دکتری آزاد هم سر بزنید.
در صورت نیاز به کسب اطلاعاتی بیشتر در رابطه با تست هوش کودکان با مشاوران تحصیلی آیدانتیو تماس حاصل فرمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *