آیدانیتو > ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
مشاوره تحصیلی

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان





 
ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

از جمله مشاغلی که شمار زیادی از داوطلبان کنکوری علاقه خاصی نسبت به آن نشان می دهند و از جمله حرفه های مقدس به حساب می آید حرفه معلمی است. از همین رو تا حرف از شغل معلمی به شمار می آید اسم دانشگاه فرهنگیان به میان می آید. دانشگاهی که هر فرد با تحصیل در آن امکان استخدام در وزارت آموزش و پرورش برای فرد فراهم می شود. پذیرش در دانشگاه فرهنگیان به شکل نیمه متمرکز صورت می گیرد. بدین معنی که داوطلبان مایل به تحصیل در این مؤسسه آموزش عالی باید در کنار شرکت در کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها در آزمون های مدنظر دانشگاه فرهنگیان و همین طور مصاحبه نمره قبولی لازم را کسب نمایند. به بیان دیگر، رشته های نیمه متمرکز جز رشته هایی هستند که جذب و پذیرش دانشجو در آن به شرکت در آزمون علمی و عملی، معاینه و مصاحبه نیاز دارد. در این مقاله، به بحث راجع به ثبت نام دانشگاه فرهنگیان برای شما دوستان عزیز می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با ثبت نام دانشگاه فرهنگیان به دست آورید.

شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

وزارت آموزش و پرورش برای تأمین نیروی انسانی خود از بین کلیه داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری در صورت داشتن شرایط زیر در مقطع کارشناسی پیوسته برای تحصیل در دو دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان دانشجویانی را جذب و پذیرش می کند. اما پذیرش فرد در دانشگاه فرهنگیان مشروط به وجود شرایط اختصاصی و عمومی است. در زیر به شماری از شرایط عمومی و اختصاصی برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان اشاره می کنیم.

شرایط عمومی ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان

  • عدم داشتن سوء سابقه محکومیت کیفری و جزایی برای فرد متقاضی
  • داشتن تابعیت ایرانی برای شخص داوطلب
  • داشتن رفتار و اخلاق نیکو و همین طور حسن شهرت متناسب با شأن و مقام یک معلم
  • عدم داشتن اعتیاد به الکل، دخانیات و همین طور مواد مخدر
  • برخورداری از سلامت جسمانی و روانی به وسیله انجام مصاحبه تخصصی و معاینات پزشکی

شرایط اختصاصی ثبت نام در  دانشگاه فرهنگیان

  • بومی بودن فرد داوطلب در کد رشته محل انتخاب شده
  • اخذ حداقل نمره علمی کل 6500 و حتی بالاتر
  • موفق شدن در بررسی صلاحیت های عمومی و مصاحبه اختصاصی
  • داشتن سد حداکثر 22 سال در زمان ورود به دانشگاه
  • اخذ معدل کل 15 در پایه های دهم، یازدهم و همین طور دوازدهم تحصیلی

برای اطلاع از کلیه شرایط ثبت نام و پذیرش دانشگاه فرهنگیان به صورت کامل و دقیق با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان هر ساله هم زمان با ثبت نام در آزمون سراسری انجام می گیرد. بدین معنی که در زمان ثبت نام در کنکور سراسری باید تیک مربوط به این دانشگاه نیز زده شود و سپس در زمان انتخاب رشته هر فرد رشته های مربوط به این دانشگاه را برای پذیرش دانشگاه فرهنگیان برگزیند.

دانشجویان فرهنگیان چه دانشجویانی را پذیرش می کند؟

در اینجا باید عرض کنیم که پذیرش دانشجو برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان از میان دانشجویان کارشناسی ارشد، کارشناسی ناپیوسته یا همان معلم دانشجویان و دانشجویان کارشناسی پیوسته یا دانشجو معلم انجام می پذیرد. برای کسب اطلاعات دقیق تر و جامع تری در این رابطه با مشاوران کاردان و خبره مجموعه ما تماس حاصل کنید.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به شرایط تحصیل در دانشگاه فرهنگیان بزنید.
اگر سؤالی درباره ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *