بدون کنکور

ثبت نام دانشگاه بدون کنکور

ثبت نام دانشگاه بدون کنکور

ثبت نام دانشگاه بدون کنکور

با توجه به اهمیت ادامه تحصیل در جامعه و جایگاه خاص و ویژه آن در میان مردم از امسال یعنی از سال 98 بخش اعظمی از ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی به پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی و به شکل بدون کنکور اختصاص داده شده است. بدین ترتیب، شمار زیادی از داوطلبان و متقاضیان که بنا به هر علتی امکان شرکت در آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها را ندارند به کمک دوره های بدون کنکور می توانند یکی از صندلی های دانشگاه مورد علاقه خود را اشغال کنند. همان گونه که در جریان هستید ثبت نام دانشگاه بدون کنکور برای تمامی دانشگاه های سراسری، آزاد و همین طور علمی کاربردی صورت می گیرد. در این مقاله به بحث در رابطه با ثبت نام دانشگاه بدون کنکور برای شما عزیزان می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات کافی را در رابطه با ثبت نام دانشگاه بدون کنکور به دست آورید.

زمان و نحوه ثبت نام دانشگاه بدون کنکور سراسری

با توجه به اطلاعیه انتشار یافته از جانب سازمان سنجش آموزش کشور فقط 15 درصد از کد رشته محل های تحصیلی به وسیله شرکت در آزمون سراسری دانشگاه ها در گروه های مختلف آزمایشی ارائه می شوند. از این رو پذیرش دانشجویان در 85 درصد از کد رشته محل های تحصیلی در دانشگاه سراسری تنها با معیار سوابق تحصیلی متقاضی صورت می پذیرد و معدل کتبی فرد داوطلب برای پذیرش وی مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرد.

در 17 بهمن ماه سال گذشته یعنی سال 97 لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور و برای تمامی گروه های آزمایشی در دسترس تمامی داوطلبان و متقاضیان قرار گرفت زمان ثبت نام دانشگاه بدون کنکور سراسری و در رشته های بدون آزمون از اسفند ماه 97 برای افراد مایل به ثبت نام شروع شده است و تا آخرین روزهای شهریور ماه 98 ادامه دارد. تماس با مشاوران آیدانیتو می تواند اطلاعات بیشتری را در رابطه با مهلت دقیق باقی مانده تا اتمام زمان در نظر گرفته شده برای ثبت نام دانشگاه بدون کنکور سراسری در اختیارتان قرار دهد. در مورد نحوه ثبت نام در این دوره بدون آزمون مستلزم ورود به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org و وارد کردن حداکثر 100 کد رشته محل است. تکمیل فرم ثبت نام دانشگاه بدون کنکور سراسری نیز از مراحل ضروری فرایند ثبت نام در این دوره بدون آزمون به شمار می آید.

شرایط ثبت نام دانشگاه بدون کنکور سراسری

در صورتی که پس از مطالعه مقاله حاضر مایل به شرکت و ثبت نام در دانشگاه بدون کنکور هستید باید اطلاعات کافی در مورد شرایط ثبت نام در این دوره بدون کنکور را داشته باشید. در رابطه با شرایط ثبت نام دانشگاه بدون کنکور سراسری می توان به داشتن معدل بالا، داشتن گواهی نامه پیش دانشگاهی و همین طور دیپلم اشاره کرد.

زمان و نحوه ثبت نام بدون آزمون آزاد

مقطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی به صورت پیوسته و ناپیوسته در واحدهای مختلف این دانشگاه ارائه می گردد. و شرکت در آزمون سراسری جهت انجام ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد الزامی نیست. زمان در نظر گرفته شده برای ثبت نام در دوره کارشناسی و کاردانی بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی با یکدیگر متفاوت است. برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با زمان ثبت نام کاردانی و کارشناسی بدون آزمون این دانشگاه با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. مورد بعدی این که ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در دو دوره کاردانی و کارشناسی در سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی انجام می گیرد و فرد داوطلب باید در زمان تعیین شده نسبت به انجام ثبت نام در دوره بدون آزمون دانشگاه آزاد و در رشته تحصیلی مورد علاقه اش اقدامات لازم را انجام دهد. برای کسب اطلاعات مورد نیاز خود در رابطه با نحوه ثبت نام بدون آزمون در دانشگاه آزاد اسلامی با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

شرایط ثبت نام بدون آزمون آزاد

ثبت نام بدون آزمون آزاد برای هر فرد داوطلب در صورت داشتن شرایطی از جانب وی صورت می گیرد. در صورتی که قصد شرکت در دوره های بدون آزمون دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی و یا کارشناسی را دارید اما از شرایط در نظر گرفته شده برای ثبت نام در این دوره ها از دانشگاه آزاد مطمئن نیستند و یا اطلاعات خاصی ندارید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

زمان و نحوه ثبت نام دانشگاه بدون کنکور علمی کاربردی

ثبت نام مقطع کاردانی و کارشناسی بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی در زمان های مختلفی در سال 98 صورت می گیرد. ثبت نام کاردانی بدون آزمون علمی کاربردی از اواخر مرداد ماه 98 شروع خواهد شد. اما ثبت نام کارشناسی بدون آزمون علمی کاربردی از اوایل شهریور ماه انجام می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در رابطه با ثبت نام کاردانی و کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

شرایط ثبت نام دانشگاه بدون آزمون علمی کاربردی

ثبت نام در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی در گرو برخورداری فرد از شرایط عمومی و اختصاصی است. در صورت نیاز به اطلاع از شرایط ثبت نام و انتخاب رشته در دوره بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.
در پایان مقاله ثبت نام دانشگاه بدون کنکور پیشنهاد می‌کنیم به مقاله ثبت نام بدون کنکور هم سر بزنید.
برای کسب آگاهی از ثبت نام دانشگاه بدون کنکور و دانشگاه هایی که رشته مورد علاقه تان را ارائه می دهند، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *