آیدانیتو > ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد
تکمیل ظرفیت آزاد

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

پس از اعلام نتایج نهایی پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد، تعداد زیادی از داوطلبانی که از رشته یا محل قبولی خود در دانشگاه آزاد رضایت ندارند و مردود شده اند در انتظار فرارسیدن زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد هستند. تکمیل ظرفیت به داوطلبانی که پذیرفته نشده اند یا در رشته مطلوب خود قبول نشده اند، فرصتی می دهد تا بار دیگر شانس خود را امتحان کنند. در این مطلب با توجه به نزدیک شدن زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد درباره ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد صحبت می کنیم. پیشنهاد می کنیم داوطلبانی که قصد دارند در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شرکت کنند این مقاله را با دقت مطالعه کنند.

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

پس از اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد و معلوم شدن پذیرفته شدگان، جاهای خالی هم مشخص می شود. در این مرحله دانشگاه آزاد دوباره برای پذیرش از داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند، فراخوان می دهد. داوطلبان در زمان معین می بایست برای ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اقدام کنند.

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

داوطلبان عزیز باید به این نکته مهم در رابطه با تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد توجه کنند که فقط داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده و کارنامه اولیه برایشان صادر شده است، می توانند ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را انجام دهند، چون در این مرحله رتبه داوطلب است که در قبولی او تعیین کننده است. در واقع هر داوطلبی که نسبت به داوطلبان دیگری که انتخاب مشابه او را انجام داده اند، برتر باشد، به عنوان قبولی معرفی می شود. به عبارت دقیق تر، تراز داوطلب در زیر گروه رشته های انتخابی می بایست از تراز آخرین فرد قبولی بالاتر باشد.

اگر داوطلبی در مرحله اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد در رشته ای پذیرفته شده باشد و در تکمیل ظرفیت شرکت کند و قبول شود، قبولی اولیه اش در دانشگاه آزاد لغو خواهد شد، این نکته بسیار مهم در بسیاری اوقات مورد بی توجهی داوطلبان قرار می گیرد.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد

در مرحله ثبت نام تکمیل ظرفیت آزاد هر داوطلب مجاز است 20 کد رشته را از گروه آزمایشی که در کنکور آن شرکت کرده، انتخاب کند. داوطلبان فقط می توانند کد رشته هایی را انتخاب کنند که در دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد وجود دارند. برای ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بر خلاف دانشگاه سراسری که نیازی به پرداخت دوباره هزینه ثبت نام نیست، داوطلبان می بایست کارت اعتباری خریداری کنند.

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد هر سال در پاییز انجام می شود. معمولا دانشگاه آزاد فراخوان ثبت نام تکمیل ظرفیت را هفته دوم مهر ماه اعلام می کند و از نیمه مهر ماه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شروع می شود و تا اواسط ماه آبان ادامه دارد.

پس از مطالعه نکات مرتبط با ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ، مقاله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد  نیز اطلاعات مفیدی در اختیار داوطلبان گرامی قرار می دهد.

اگر سوالی درباره تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد و ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد سوالی دارید با مشاوران مجرب و حرفه ای  آیدانیتو تماس بگیرید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *