بدون کنکور, پزشکی بدون آزمون

ثبت نام بدون کنکور دامپزشکی 98

ثبت نام بدون کنکور دامپزشکی 99

رشته دامپزشکی از جمله رشته های پرطرفدار در میان زیرشاخه های گروه علوم تجربی است. به نظر می رسد، اولین و مهم ترین شرط تحصیل در رشته دامپزشکی، علاقه به حیوانات است. باید بگوییم که بسیارند افرادی که پس از قبول نشدن در رشته های سطح بالایی همچون داروسازی، پزشکی و دندانپزشکی اقدام به ادامه تحصیل در این رشته می کنند. باید بگوییم که رشته دامپزشکی به تشخیص بیماری های خاص در حیوانات، تغذیه دام و انسان، بیماری هایی مشترک بین حیوانات و انسان ها، علاج بیماری ها و پیشگیری از انواع بیماری ها می پردازد. به جرأت می توان گفت که با رواج فرهنگ نگهداری از حیوانات در منازل، میزان علاقه مردم به رشته دامپزشکی افزایش پیدا کرده و نیاز به وجود دامپزشکان بیش از پیش احساس می شود. رشته دامپزشکی به دو شکل کاردانی و دکترای حرفه ای در دانشگاه های ایران تدریس می شود. در نوع اول فرد پس از 2 سال تحصیل مدرک فوق دیپلم خود را اخذ می نماید. اما در مورد نوع دوم باید بگوییم که هر فرد باید 6 سال در این رشته تحصیل و سپس به دریافت مدرک دکترای حرفه ای خود در رشته دامپزشکی نائل آید. پذیرش مقطع کاردانی رشته دامپزشکی استانی و در مقطع دکترای حرفه ای به شکل قطبی صورت می گیرد. در این مقاله، به تحلیل ثبت نام بدون کنکور دامپزشکی 99 پرداخته و نکات لازم در رابطه با آن را شرح خواهیم داد.

زمان ثبت نام بدون کنکور دامپزشکی 

در مورد زمان ثبت نام بدون کنکور رشته دامپزشکی باید گفت که انجام ثبت نام بدون کنکور دامپزشکی 99 در مقطع کاردانی دانشگاه آزاد از ماه مرداد آغاز شد و تا آخرین روزهای شهریور ادامه دارد. اما در مورد مقطع دکتری این رشته تحصیلی به دلیل عدم وجود دوره ارشد بدون کنکور در دانشگاه های ایران و امکان تحصیل در این دوره تحصیلی تحت شرایطی خاص نمی توان زمانی را برای ثبت نام آن در نظر گرفت. در زیر شرایط ثبت نام و پذیرش در هر کدام از مقاطع یاد شده را خدمت شما دوستان گرامی بیان می کنیم.

شرایط ثبت نام بدون کنکور کاردانی دامپزشکی 

پذیرش در این مقطع از رشته دامپزشکی بر مبنای سوابق تحصیلی فرد بوده و مهم ترین شرطی را که می توان برای ثبت نام کاردانی دامپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفت دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم است. به طوری که بدون وجود این دو مدرک انتخاب رشته و ثبت نام بدون کنکور دامپزشکی 99 برای شما وجود ندارد.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دکتری دامپزشکی

در ایران تنها امکان تحصیل در مقطع کاردانی بدون کنکور رشته دامپزشکی وجود دارد. در صورت تمایل به تحصیل مقطع دکتری بدون کنکور این رشته در کشور ملزم به رفتن به خارج از کشور و گذراندن واحدهای درسی رشته دامپزشکی در یکی از دانشگاه های آن جا بودید. از جمله شروط انجام این کار کسب معدلی بالاتر از 16 در دوران سوم متوسطه و بالاتر از 17 در دوره پیش دانشگاهی و فارغ التحصیل شدن در یکی از رشته های ریاضی و تجربی بود. در نهایت شما پس از پاس کردن 72 واحد درسی در یکی از دانشگاه های خارج از کشور، به ایران بازمی گشتید و ادامه تحصیلات خود را در یکی از پردیس های خودگردان پیش می گرفتید. اما به تازگی خبری مبنی بر تغییر تمامی این شرایط و قوانین در فضای اینترنت منتشر شده که در اینجا آن را برایتان توضیح می دهیم.

شرایط جدید انتقالی دانشجویان دامپزشکی خارج کشور

مطابق شرایط جدید انتقالی دانشجویان دامپزشکی خارج از کشور، تمامی دانشجویان لزوماٌ باید تا به پایان رسیدن دوره تحصیلی در رشته دامپزشکی در خارج ساکن بوده و به هیچ وجه من الوجوهی امکان بازگشت به ایران به این قبیل افراد داده نمی شود. به بیان دیگر، فقط به شرط داشتن مدرک دانشگاهی از مؤسسات آموزش عالی دانشگاهی سطح بالا و مشهور در خارج از ایران و بعلاوه با برخورداری از همه شرط ها و ضوابط در نظر گرفته شده به وسیله مسئولین امر انجام این کار محقق می شود. علاوه بر این، تسهیلاتی نیز از طرف مسئولین برای افرادی که تا قبل از تصویب این قانون به خارج مهاجرت کرده اند نیز پیش بینی شده است.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دامپزشکی 

نحوه ثبت نام در مقطع کاردانی بدون کنکور دامپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی به این صورت است که شما باید به سایت این دانشگاه وارد شده و پس از خرید کارت اعتباری که شماره سریالی جهت ورود به سایت بر روی آن نوشته شده به صفحه اصلی انتخاب رشته و ثبت نام بدون کنکور دامپزشکی 99 وارد شوید. پس از درج اطلاعات فردی و همینطور کد رشته محل ها اقدام به تأیید ثبت نام نمایید.

در نهایت پیشنهاد می کنیم پس از بررسی ثبت نام بدون کنکور دامپزشکی 99 ، سری هم به مقاله کاردانی بدون کنکور آزاد 99 بزنید.
اگر سوالی در زمینه ثبت نام بدون کنکور دامپزشکی 98 بدون کنکور دارید، با مشاورین آیدانیتو تماس بگیرید.


0 دیدگاه در “ثبت نام بدون کنکور دامپزشکی 98

  1. نیما گراوند گفت:

    چه موقع ثبت نام دامپزشکی دکتری حرفه ای هست

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز. ثبت نام دامپزشکی دکتری حرفه ای در سال گذشته در آذرماه انجام گرفت. در سال 98 نیز احتمالاٌ در همین زمان برگزار می شود اما همچنان باید منتظر اعلام سایت سنجش باشید.

  2. فرزاد گفت:

    سلام
    رشته من رياضي بوده ،مدرك كارشناسي ارشد دارم ميخوام دكتراي دامپزشكي بخونم بايد چكار كنم؟ ممنون

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. دفترچه دکتری رو دانلود کنید و لیست رشته های مجاز برای شرکت در آزمون دکترای دامپزشکی رو مشاهده کنید

  3. هاشم گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای رشته کاردانی دامپزشکی ورودی بهمن هم ثبت نام دارین؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام . خیر . کاردانی های پیراپزشکی موعد ثبت نام اواسط مرداد ماه می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *