تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور پیام نور

تکمیل ظرفیت پیام نور کارشناسی بدون کنکور






تکمیل ظرفیت پیام نور کارشناسی بدون کنکور

تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور فرصتی مجدد برای افرادی است که نتوانسته اند به دانشگاه ها راه پیدا  کنند. کلیه داوطلبینی که در آزمون سراسری ورودی دانشگاه های آزاد و سراسری قبول نشده اند و یا به هر علتی فرصت حضور و شرکت در آزمون ورودی مؤسسات آموزش عالی را از دست داده اند، امکان شرکت در طرح تکمیل ظرفیت پیام نور را دارند. در این مطلب، قصد ذکر نکاتی پیرامون تکمیل ظرفیت پیام نور کارشناسی بدون کنکور را برای شما دوستان داریم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعاتی ضروری را در رابطه با تکمیل ظرفیت پیام نور کارشناسی بدون کنکور به دست آورید.

تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور 97

دانشگاه پیام نور از جمله معتبرترین دانشگاه های ایران به شمار می رود که اقدام به پذیرش بدون کنکور در مقطع کارشناسی و در رشته های مختلف تحصیلی می کند. پذیرش در این مقطع از پیام نور در دو مرحله پذیرش اصلی و همین طور از طریق شرکت در تکمیل ظرفیت پیام نور صورت می گیرد. اما تکمیل ظرفیت پیام نور کارشناسی بدون کنکور چه معنایی می تواند داشته باشد؟

تمامی داوطلبانی که اقدام به انتخاب رشته مطابق سوابق تحصیلی کرده اند و یا داوطلبین کنکور سراسری 97 طبق روال در ماه مرداد ثبت نام و فرم انتخاب رشته خود را از طریق سایت سازمان سنجش ارسال کرده اند. نتایج این ثبت نام در شهریور ماه سال 97 خدمت متقاضیان اعلام گردید. در این زمان تعدادی از افراد پذیرفته شده از مراجعه به واحد قبولی و ثبت نام سرباز می زنند. در نتیجه، اسامی این قبیل از افراد از لیست قبول شدگان نهایی حذف می گردد. بر این اساس، دانشگاه پیام نور در بسیاری از رشته های مقطع کارشناسی خود با ظرفیت خالی مواجه می شود. اما این موضوع با تکمیل ظرفیت پیام نور کارشناسی بدون کنکور قابل جبران است.

زمان تکمیل ظرفیت پیام نور 97

تکمیل ظرفیت پیام نور 97، در هفته دوم مهر ماه و به مدت محدودی انجام پذیرفت. این دوره از تکمیل ظرفیت پیام نور به شکل حضوری صورت گرفت. به همین علت مدت زمان آن بسته به واحد پذیرنده و رشته تحصیلی فرق دارد.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور کارشناسی بدون کنکور

ثبت نام در تکمیل ظرفیت پیام نور کارشناسی بدون کنکور به شکل اینترنتی نیست و تنها با مراجعه حضوری داوطلب انجام می پذیرد. تنها کاری که شما دوستان باید انجام دهید مطالعه رشته های معرفی شده در دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور و انتخاب واحد و رشته مورد نظر است. پس از این کار، باید با در دست داشتن مدارک لازم به واحد مورد نظر مراجعه و ثبت نامتان را کامل کنید.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت پیام نور کارشناسی بدون کنکور پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کارنامه سبز کنکور بزنید.

اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت پیام نور کارشناسی بدون کنکور ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *