تکمیل ظرفیت انسانی سراسری شبانه

تکمیل ظرفیت شبانه انسانی






تکمیل ظرفیت شبانه انسانی

تکمیل ظرفیت راه مناسبی برای ورود به دانشگاه داوطلبانی است که از آزمون سراسری موفق نشده اند و یا در رشته های مورد علاقه خود پذیرفته نشده اند. با توجه به اهمیت این موضوع در آینده شغلی و تحصیلی داوطلبان تکمیل ظرفیت موضوع حائز اهمیتی محسوب می شود. دانشگاه ها در دوره های مختلف در مرحله تکمیل ظرفیت در صورت وجود فضای خالی اعلام ظرفیت خالی دارد که یکی از این دوره ها، دوره ی شبانه است، نوبت دوم و یا شبانه از لحاظ سطح علمی و تحصیلی نزدیک به دوره روزانه است، اما هزینه ی پرداختی به عنوان شهریه، این دوره را متفاوت با دوره روزانه می کند. داوطلبان گروه انسانی که تمایل دارند در تکمیل ظرفیت شبانه انسانی شرکت کنند، با مقاله ی پیش رو همراه باشد تا با اطلاعات مورد نیاز خود آشنا شوند. اگر سؤالی در این زمینه دارید مشورت با مشاوران آیدانیتو راه مناسبی برای دستیابی به پاسخ سؤال شماست.

شرایط تکمیل ظرفیت شبانه انسانی

تمامی داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت کرده و برای آن ها کارنامه اولیه صادر شده است می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شبانه انسانی شرکت داشته باشند.

داوطلبانی که در انتخاب رشته ی گروه انسانی پذیرفته نشده اند هم می توانند در این مرحله بار دیگر شانس خود را امتحان کنند. داوطلبانی که در انتخاب رشته پذیرفته شده اند و مجدداً در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت می کنند، قبولی اولیه آن ها لغو و انتخاب رشته و پذیرش دوره تکمیل ظرفیت آنان مورد قبول واقع می شود.

زمان تکمیل ظرفیت شبانه انسانی

حال که از شرایط تکمیل ظرفیت شبانه انسانی مطلع شدید لازم است از زمان این مرحله باخبر باشید تا در صورتی که شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت را داشتید مهلت ثبت نام را از دست ندهید، داوطلبان عزیز برای این که فرصت ویژه تکمیل ظرفیت را از دست ندهید، باید در اواخر آبان و یا اوایل آذر ماه منتظر شروع ثبت نام تکمیل ظرفیت شبانه انسانی باشند.

زمان دقیق تکمیل ظرفیت شبانه انسانی در حال حاضر مشخص نشده است.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت شبانه انسانی

داوطلبان و متقاضیان مرحله ی تکمیل ظرفیت شبانه انسانی برای انتخاب رشته ابتدا باید وارد وب سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوند. و انتخاب های خود را که حداکثر 50 گزینه است درج کنند. نحوه درج گزینه های انتخابی بسیار مهم است و داوطلبان باید بر اساس الویت از شماره یک تا پنجاه گزینه ها را وارد کنند. در هنگام انتخاب گزینه و الویت بندی آن ها به معیار های از جمله بازار کار رشته مورد نظر، استعداد و توانایی های لازم برای تحصیل در رشته، سطح علمی دانشگاه، شهریه قابل پرداخت، مسیر رفت و آمد و …. توجه شود.

دانشگاه های ارائه دهنده تکمیل ظرفیت شبانه انسانی

همان طور که گفته شد زمان شروع تکمیل ظرفیت شبانه انسانی در آبان و یا آذر خواهد بود. بنابراین در حال حاضر دانشگاه هایی که ظرفیت خالی برای شرکت در تکمیل داشته باشند مشخص نشده است، لازم است با مطالعه دفترچه تکمیل ظرفیت 97 از رشته ها و دانشگاه های ارائه شده در این دروه مطلع شوید و بعد انتخاب های خود را انتخاب کنید.

در سال گذشته دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه تبریز، دانشگاه بیرجند، دانشگاه ایلام، دانشگاه اردکان، و…. در این مرحله حضور داشتند.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله تکمیل ظرفیت شبانه انسانی مقاله تکمیل ظرفیت مجازی انسانی را مورد مطالعه قرار دهید.

اگر سؤالی پیرامون تکمیل ظرفیت شبانه انسانی دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *