آیدانیتو > تکمیل ظرفیت دکتری آموزش زبان آلمانی 98
تکمیل ظرفیت دکتری آموزش زبان آلمانی

تکمیل ظرفیت دکتری آموزش زبان آلمانی 98

تکمیل ظرفیت رشته دکتری آموزش زبان آلمانی


تکمیل ظرفیت دکتری آموزش زبان آلمانی 98

تکمیل ظرفیت رشته دکتری آموزش زبان آلمانی 98 فرصتی دوباره برای داوطلبانی است که در مرحله ی مصاحبه و … موفق به قبولی در دانشگاه نشده اند. با ادغام آزمون دکتری دانشگاه سراسری و آزاد در سال 97 به بعد، حساسیت بیشتری بین داوطلبان ایجاد شد و مصاحبه دانشگاه ها تعیین کننده نهایی پذیرش دانشجو محسوب می شود. اما بعد از اتمام پذیرش ها و مصاحبه ها، ظرفیت ها و صندلی خالی دانشگاه این فرصت را برای گروهی دیگر از دانشجویان ایجاد می کند که با توجه به دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری آموزش زبان آلمانی 97-98 و مطالعه ی دقیق و کامل آن، دانشجویان می توانند بار دیگر تلاش خود را برای ورود به دانشگاه برای رشته ی آموزش زبان آلمانی، شروع کنند. با مطالعه ی کامل دفترچه تکمیل ظرفیت و شرایط و ضوابط می توانید انتخاب رشته ی مناسبی داشته باشید  در یکی از دانشگاه های مورد نظر مشغول به تحصیل شوید. با اعلام ظرفیت و تعداد صندلی های خالی دانشگاه ها، سازمان سنجش از شرکت کنندگان آزمون دکتری دعوت به انتخاب رشته مجدد می نماید. در لیست رشته های اعلام شده دانشگاه های دولتی، غیر انتفاعی، آزاد مشاهده می شود. با توجه به تعداد و آمار ثبت نام دکتری و ظرفیت اندک در پذیرش دانشگاه های سراسر کشور در مقطع دکتری، رقابت سختی بین داوطلبان وجود دارد که قبولی در دانشگاه با گذر از مراحل سخت آزمون کتبی و مصاحبه میسر می شود. با توجه به پذیرش کم در مقطع دکتری 98 ، داوطلبانی که موفق به قبولی در آزمون کتبی، مصاحبه و در نهایت ورود به دانشگاه در رشته ی دکتری آموزش زبان آلمانی شده اند، از سطح علمی بالایی برخوردار هستند. از آنجایی که تعداد انتخاب ها در تکمیل ظرفیت دکتری محدود می شود، داوطلبان باید دانشگاه هایی را انتخاب کنند که در مقایسه با تراز آخرین پذیرفته شده در آن دانشگاه، اختلاف تراز زیادی نداشته باشند، در این صورت شانس خود را در قبولی در رشته ی مورد نظر افزایش می دهند. با توجه به اهمیت تحصیل در مقطع دکتری، دانشجویان دکتری آموزش زبان آلمانی 98 باید تمام دقت و توجه خود را صرف این کار کنند. رشته های مجاز به شرکت در آزمون دکتری در رشته آموزشی زبان آلمانی 98 شامل : آموزش زبان آلمانی، زبان و ادبیات آلمانی، مطالعات کشور های آلمانی زبان و مترجمی همین زبان می باشد.

زمان تکمیل ظرفیت دکتری 98 

هر سال بعد از اعلام سایت سازمان سنجش زمان و نحوه ی تکمیل ظرفیت دکتری آموزش زبان آلمانی مشخص می شود و داوطلبان که در آزمون دکتری شرکت کرده اند ولی در روند پذیرش در دانشگاه مورد نظر موفق نبوده اند، می توانند وارد سایت سازمان سنجش شده و پس از مطالعه ی دفترچه تکمیل ظرفیت، رشته و دانشگاه مورد نظر را در نظر گرفته و به طور رایگان و بدون پرداخته وجه انتخاب رشته مجدد نمایند. به احتمال زیاد و با توجه به تکمیل ظرفیت دکتری در سال های گذشته در اوایل بهمن ماه انجام می شود و داوطلبان با توجه به مطالب گفته شده با امیدی دوباره، انتخاب رشته می کنند. شرط ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه ها، شرکت کردن در آزمون کتبی دکتری می باشد. داوطلبان باید توجه کنند که شرکت کردن در تکیمل ظرفیت دکتری آموزش زبان آلمانی، قبولی های قبلی را از بین می برد و داوطلبان دکتری که در آزمون کتبی دکتری 98 قبول شده اند، می توانند باز هم در تکمیل ظرفیت دانشگاه ها شرکت کنند و شانس خود را برای قبولی در دانشگاه مورد نظر امتحان کنند. اما این امر در صورتی مورد پذیرش است که داوطلب در مقطع دکتری تحصیلات خود را آغاز نکرده باشد.

انتخاب رشته و مصاحبه تکمیل ظرفیت دکتری آموزش زبان آلمانی 98 

در مرحله ی تکمیل ظرفیت 98 ، داوطلبانی که نامشان در بین قبول شدگان دانشگاه ها نیست، می توانند 30 کد رشته که ظرفیت خالی برای آنها اعلام شده است را انتخاب نمایند. داوطلب با کسب تراز قبولی در دانشگاه های مورد نظر در این مرحله، از جانب دانشگاه دعوت به مصاحبه می شود. از این رو آماده شدن برای مصاحبه در شانس مجدد می تواند سرنوشت ساز باشد و آینده شغلی داوطلبان را رقم بزند. لازمه پذیرفته شدن در دانشگاه، موفقیت در مصاحبه دکتری آموزش زبان آلمانی 98 می باشد. در مقطع دکتری، تغییر رشته و گرایش و انتقال صورت نمی گیرد. 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در تکمیل ظرفیت دکتری 98 

همان طور که گفته شد داوطلبان دکتری آموزش زبان آلمانی 98 بهتر است مدارک خود را قبل از روز مصاحبه به صورت کامل آماده کنند تا دچار مشکل نشوند. مدارک مورد نیاز برای پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت دکتری آموزش زبان آلمانی 98 شامل موارد زیر است:
  • اصل و کپی شناسنامه از تمامی صفحات و کارت ملی
  • اصل و کپی از مدارک کارشناسی ارشد و کارشناسی
  • شش قطعه عکس
  • معرفی نامه رسمی از وزارت جهاد کشاورزی در صورت استفاده از سهمیه رزمندگان و ارگان وزارت جهاد و سایر ارگان ها
  • ارائه مدارک جهت مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه داوطلب
  • توصیه نامه از جانب اساید در دوره ی کارشناسی ارشد
  • سوابق آموزشی و شغلی مربوط به رشته داوطلب
  • پایان نامه دوره ی کارشناسی ارشد
  • مقالات چاپ شده و …
  • گواهی ثبت اختراع، تألیف و ترجمه کتاب در صورت دارا بودن
در صورت دارا بودن هر نوع مدرک در راستای رشته ی انتخابی و سابقه ی تدریس ارائه ی آن در روز مصاحبه به مصاحبه کنندگان خالی از لطف نیست و می توانند نقش مثبتی در روند قبولی داشته باشد.

آیا تکمیل ظرفیت دکتری آموزش زبان آلمانی امسال برگزار می شود؟ 

باید عرض کنیم که با توجه به عدم برگزاری تکمیل ظرفیت در سال 97 نمی توان نظر قطعی در رابطه با برگزاری یا عدم برگزاری طرح تکمیل دکتری آموزش زبان انگلیسی در سال 98 صادر کرد. 
در این مقاله به بررسی تکمیل ظرفیت دکتری آموزش زبان آلمانی 98 پرداختیم. داوطلبان عزیز با مطالعه مقالات پیشین راجع به مصاحبه دکتری آموزش زبان آلمانی می توانند آمادگی لازم جهت شرکت در مصاحبه و نحوه برخورد و پاسخگویی و نکات لازم در این مرحله را کسب نمایند.

اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت دکتری آموزش زبان آلمانی 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *