تکمیل ظرفیت دکتری مهندسی پلیمر

تکمیل ظرفیت دکتری مهندسی پلیمر-پلیمر 98

تکمیل ظرفیت دکتری مهندسی پلیمر-پلیمر 98


تکمیل ظرفیت دکتری مهندسی پلیمر -پلیمر 98

اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، تکمیل ظرفیت، همان شانسی است که شاید یکبار در خانه مان را بزند. تکمیل ظرفیت این فرصت را مهیا می کند که اگر در کنکور دکتری شرکت کرده اید ولی قبول نشده اید و یا قبول شده اید و از نتیجه راضی نیستید، دوباره شانس خود را برای قبولی در دلخواه خود امتحان کنید. به عبارت ساده تر از ظرفیت پذیرش یک دانشگاه در رشته ای خاص 20 نفر باشد و از این تعداد 15 نفر ثبت نام نموده باشند، 5 صندلی خالی مانده و دانشگاه از طریق اعلام به سازمان سنجش آموزش کشور ، اقدام به تکمیل ظرفیت می نماید. به دلیل اهمیت مبحث تکمیل ظرفیت ابتدا لازم است، در مورد روند تکمیل ظرفیت در دوره دکتری به صورت مختصر توضیح دهیم. سپس به تکمیل ظرفیت دکتری مهندسی پلیمر-پلیمر می پردازیم.

اعلام تکمیل ظرفیت دکتری 

پس از اعلام نتایج پذیرش نهایی داوطلبان و ثبت نام آنها که معمولا هم زمان با فصل حذف و اضافه است، واحدهای آموزشی در صورت عدم تکمیل ظرفیت، به سازمان سنجش آموزش کشور، به منظور جذب دانشجو اعلام نیاز می دهند. داوطلبان ابتدا دفترچه مربوط به تکمیل ظرفیت را از سایت سازمان سنجش دانلود نموده و در صورت مجاز بودن و داشتن شرایط و ضوابط، اقدام به انتخاب رشته می نمایند(فرم ثبت نام مطابق روند گذشته به سازمان سنجش ارسال می شود). البته خبرهایی مبنی اینکه در سال های آتی، تلاش بر این است که روند تکمیل ظرفیت در دانشگاه های دولتی به حداقل رسیده و تنها در دانشگاه آزاد امکان پذیرش دانشجو به صورت تکمیل ظرفیت وجود داشته باشد، به گوش می رسد.

رتبه و تراز قبولی در تکمیل ظرفیت مهندسی پلیمر

همه شما دوستان و داوطلبان عزیز واقف اید که تعداد داوطلبان و رتبه و سطح علمی داوطلبان در پذیرش هرساله تاثیر گذار است و هچنین این متغیرها هرساله نسبت به سال گذشته تفاوت های چشم گیری دارند. اما اگر بخواهیم ترازی تقریبی از پذیرفته شدگان در دوره دکتری مهندسی پلیمر ارائه کنیم شامل موارد زیر می باشد: بهترین و ایده آل ترین تراز قبولی در دکتری مهندسی پلیمر در دوره روزانه در دانشگاه های سطح یک که شامل دانشگاه تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه صنعتی امیر کبیر و… می باشد تراز 4000 است. افرادی با تراز چهارهزار به صورت تقریبی به راحتی به مصاحبه دکتری روزانه دانشگاه های تهران راه یافته اند.

آخرین تراز قبولی در تکمیل ظرفیت دکتری مهندسی پلیمر

از تراز 390 معمولا به مصاحبه در دانشگاه های دولتی راه پیدا نمی کنند، یعنی اخرین تراز امیدوار کننده 400 است اما در صورتی که دانشجویانی به مصاحبه نروند و یا انصراف دهند و دانشگاه ها اعلام تکمیل ظرفیت کنند داوطلبان دکتری پلیمر با تراز 350 اخرین افردی هستند که اجازه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری مهندسی پلیمردارند. البته این مهم بسیار بستگی به ظرفیت و تعداد شرکت کنندگان در تکمیل ظرفیت دارد. این احتمال وجود دارد که دانشگاه هایی که اعلام نیاز کرده اند، مورد نظر داوطلبان نباشند و افرادی با تراز بالاتر تمایلی به شرکت در تکمیل ظرفیت نداشته و این مسیر برای داوطلبان بعدی که با تراز پایین تر هستند باز باشد. بنابراین اعداد و ارقام های که در قالب ترازهای قابل قبول و غیر قابل قبول اعلام شد صرفا جهت آشنیی است و ممکن است تغییر چشم گیری در تراز ها و رتبه قبولی در تکمیل ظرفیت مشاهده شود.

دانشگاه های پذیرنده مهندسی پلیمر-پلیمر

مطابق دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری ، دانشگاه های تربیت مدرس، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی سهند اقدام به جذب دانشجو می نمایند. دانشگاه تربیت مدرس در نوبت روزانه 9 دانشجو، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی 10 دانشجو در نوبت روزانه پذیرش می نمایند، دانشگاه صنعتی اصفهان 3 دانشجو در نوبت روزانه و در نوبت دوم 1 دانشجو را در گرایش فرآورش جذب می نماید. دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نوبت روزانه 7 دانشجو در گرایش فرآورش و 3 نفر در گرایش پلیمریزاسیون و در نوبت دوم 1 دانشجو را در گرایش نانو فناوری جذب می نماید. دانشگاه صنعتی سهند، 2 نفر را در نوبت روزانه در گرایش نانو فناوری و 2 دانشجو را نیز در گرایش پلیمریزاسیون جذب می نماید. دانشگاه صنعتی امیر کبیر در دوره روزانه اقدام به جذب 1 دانشجو در گرایش پلیمریزاسیون به صورت روزانه و 1 دانشجو در نوبت دوم می نماید با این تفاوت که محل تحصیل این دانشجویان در بندر ماهشهر می باشد. دانشگاه تهران در دوره روزانه 1 دانشجو را در گرایش پلیمر و در نوبت دوم نیز همین میزان ظرفیت را دارد. پردیس خودگردان دانشگاه تهران نیز که محل تحصیل در آن جزیره کیش است، 7 دانشجو را در گرایش پلیمر جذب می نماید. با توجه به داوطلبان و انتخاب رشته، موضوع تکمیل ظرفیت در هر سال متفاوت است. به همین منظور با توجه به ظرفیت پذیرش هر دانشگاه که در مورد آن صحبت کردیم، می توان تا حدودی در مورد تکمیل ظرفیت پیش بینی هایی انجام داد. با این جال بایستی پس از مطالعه دقیق دفترچه تکمیل ظرفیت که توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود نسبت به دانشگاه هایی که به منظور تکمیل ظرفیت اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند، آگاهی های لازم را به دست آورد.

آیا تکمیل ظرفیت مهندسی پلیمر در سال جاری برگزار می شود یا خیر؟

همه شما دوستان در جریان عدم برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری مهندسی پلیمر در سال گذشته یعنی سال 97 هستید. اما در رابطه با امسال نمی توانیم قطعی بگوییم که تکمیل ظرفیت دکتری مهندسی پلیمر برگزار می شود یا خیر. تنها کاری که می شود کرد انتظار برای اعلام قطعی سایت سازمان سنجش در رابطه با تکمیل ظرفیت دکتری مهندسی پلیمر در سال 98 است. 
در این مقاله به بررسی تکمیل ظرفیت دکتری مهندسی پلیمر-پلیمر پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره کنکور دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت دکتری مهندسی پلیمر-پلیمر ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *