آیدانیتو > تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام آزاد 98
تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ ایران بعد از اسلام

تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام آزاد 98

تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ - تاریخ ایران بعد از اسلام آزاد 98


تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام آزاد 98

دانشگاه آزاد هر سال در دو نوبت اقدام به جذب دانشجوی دکتری در تکمیل ظرفیت دکتری آزاد می نماید که البته برخی سالها تنها یک نوبت اعلام تکمیل ظرفیت می کند. در تکمیل ظرفیت دکتری آزاد از جمله رشته هایی که اعلام می شود و جذب دانشجو دارد رشته تاریخ گرایش ایران بعد از اسلام است. کسانی که در کنکور دکتری تاریخ موفق به پذیرش در دانشگاه آزاد نشده اند، می توانند از طریق تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام آزاد به مقطع دکتری راه پیدا کنند و وارد دانشگاه آزاد شوند. دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری آزاد و ثبت نام و انتخاب رشته آن به صورت مجزا از طریق مرکز آزمون این دانشگاه منتشر می شود و شرط شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ ایران دوره اسلامی دانشگاه آزاد ثبت نام در کنکور دکتری و حضور در جلسه کنکور است که بدیهی است برای این داوطلبان جامانده از پذیرش، کارنامه اولیه نیز صادر شده است. . آنچه که در تکمیل ظرفیت مورد توجه قرار می گیرد، این است که بنا به دلایل معمول، ممکن است دانشگاه های معتبر و با امکانات آموزشی مطلوب در لیست دانشگاه های تکمیل ظرفیت دکتری آزاد قرار گیرند که این فرصت خوبی برای تمامی متقاضیان است تا دوباره برای قبولی در دوره دکتری دانشگاه آزاد تلاش نمایند. در تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام آزاد دو دسته داوطلبان می توانند شرکت نمایند. یکی آن دسته از متقاضیانی است که در هیچ واحد دانشگاهی آزاد پذیرفته نشده اند و دیگری متقاضیانی که در رشته و دانشگاه مورد نظر خود قبول نشده اند بدین معنی که این افراد با توجه به علاقه و الویت خود نتوانسته اند انتخاب رشته نمایند و در رشته و دانشگاه مورد درخواست خود پذیرش نشده اند.  انتخاب کد رشته محل ها می بایست منطقی و بر طبق کارنامه داوطلب باشد و رتبه و درصدهای دروس وی با انتخابی که انجام می دهد، تناسب و نزدیکی داشته باشد. از این رو انتخاب هایی که با نتیجه کنکور داوطلب همخوانی ندارد و رتبه آخرین فرد قبول شده با رتبه وی فاصله قابل توجه دارد امکان پذیرش کمی برای این متقاضی وجود دارد.

دانشگاه های تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام آزاد 98

در تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام، دانشگاه آزاد در سال گذشته از طریق دو واحد دانشگاهی خود به نام واحد تهران مرکزی و واحد نجف آباد دانشجو جذب کرده است. واحد تهران مرکزی از مراکز آموزشی معتبر رشته تاریخ است و تبادلات علمی آن با دانشگاه های برتر کشور در سطح قابل قبولی است. این واحد دانشگاهی از بزرگترین و  وسیع ترین مراکز آموزشی دانشگاه آزاد می باشد . در کنار همه ی این موارد، رشته تاریخ بیش از آنکه به دانشگاه وابسته باشد، به علاقه و پشتکار فرد وابسته است چرا که این رشته دانشگاهی به پژوهش و تحلیل و بررسی نیاز دارد و  از این رو دانشجویی در رشته تاریخ موفق تر است که تحقیق و پژوهش او بیشتر است.

آیا دوره تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام آزاد امسال برگزار می شود؟ 

راستش را بخواهید نمی توانیم پاسخی دقیق به این سؤال که آیا تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام، دانشگاه آزاد در سال 98 برگزار می شود یا خیر به شما بدهیم. زیرا اطلاع درستی از برگزاری یا عدم برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ- تاریخ ایران بعد از اسلام در دسترس نیست. تنها کاری که می شود کرد انتظار است و انتظار و انتظار تا سازمان مربوطه تکلیف برگزاری یا عدم برگزاری این مرحله را روشن کند. 

در صورت عدم برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام آزاد ناامید نشوید…. 

درست است که ممکن است تکمیل ظرفیت دکتری در سال 98 برگزار نشود اما این دلیل نمی شود که شما ناامید شوید. زیرا راه های دیگری همچون تحصیل بدون کنکور در دوره دکتری هم پیش روی شماست. به این معنی که دو دانشگاه پردیس کیش دانشگاه تهران و پردیس دانشگاه شریف پذیرای شما در دوره بدون کنکور دکتری در رشته های مختلف تحصیلی هستند. برای اطلاع از شرایط پذیرش بدون کنکور سراسری در این دو دانشگاه و حتی شهریه پرداختی در هر ترم تحصیلی با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. 
در این مقاله به بررسی تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام آزاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله پذیرش بدون کنکور دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ ایران بعد از اسلام آزاد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *