تکمیل ظرفیت کنکور

تکمیل ظرفیت دندانپزشکی

تکمیل ظرفیت دندانپزشکی

رشته دندانپزشکی یکی از رشته های پرمتقاضی و عالی گروه تجربی است و بسیاری از داوطلبین تنها با هدف تحصیل در رشته دندانپزشکی در کنکور تجربی شرکت کرده اند. اگر شما رتبه و تراز خوبی کسب کرده اید اما جز پذیرفته شدگان دندانپزشکی نیستید، می توانید در تکمیل ظرفیت دندانپزشکی شرکت کنید. در این مقاله شما را با زمان، نحوه و ثبت نام تکمیل ظرفیت دندانپزشکی آشنا می کنیم.

تکمیل ظرفیت

بعد از برگزاری کنکور سراسری و اعلام نتایج نهایی، داوطلبین باید برای ثبت نام حضوری به واحدهای پذیرفته شده مراجعه کنند و ثبت نام خود را کامل کنند. برخی از داوطلبین تمایلی به ثبت نام در واحد پذیرفته شده را ندارند و ثبت نام نمی کنند. بنابراین به ازای تعداد نفراتی که ثبت نام نکرده اند، ظرفیت خالی برای پذیرش مانده است. از این رو دانشگاه ها برای پر کردن ظرفیت های خالی خود و دادن شانسی دوباره به داوطلبین اقدام به پذیرش بر اساس تکمیل ظرفیت می کنند.

تکمیل ظرفیت دندان پزشکی دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت دندانپزشکی دانشگاه آزاد به منظور کامل کردن ظرفیت های خالی مانده هر واحد است. واحدهایی که دارای ظرفیت خالی هستند و امکان انتخاب آنها در تکمیل ظرفیت دندانپزشکی وجود دارد. در دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد برای سال 97 خواهد آمد و شما می توانید متناسب با تراز خود و با توجه به اولویت های خود انتخاب های خود را اولویت بندی کنید. اطلاع از تراز و آخرین فرد قبول شده و فاصله شما با قبولی در واحد موردنظر تان برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت رشته دندانپزشکی اهمیت بالایی دارد. شما می توانید از کارنامه سبز خود به این منظور استفاده کنید.

تکمیل ظرفیت دندانپزشکی دانشگاه سراسری 

دانشگاه سراسری نیز به مانند دانشگاه آزاد اقدام به پذیرش دانشجو از طریق تکمیل ظرفیت دندانپزشکی می کند تا ظرفیت های خالی مانده خود را پر کند تا ظرفیت های خالی ماندهد خود را پر کند. از آنجایی که رشته دندانپزشکی یکی از رشته های برتر گروه تجربی است، پذیرفته شدگان این رشته ثبت نام خود را تکمیل می کنند و معمولاً پردیس های خودگردان در دوره تکمیل ظرفیت دندانپزشکی پذیرش دارند.

تکمیل ظرفیت دندانپزشکی روزانه نیز ارایه می شود. اما پذیرش در آنها تنها برای افراد بومی استان ارائه دهنده مجاز است و همچنین پذیرفته شدگان دارای تعهد به خدمت سه برابر زمان تحصیل هستند.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دندانپزشکی آزاد

برای ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته دندانپزشکی آزاد باید به سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه کنید. شما در مهلت درنظرگرفته برای تکمیل ظرفیت می توانید اقدام به انتخاب رشته دندانپزشکی کنید.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دندانپزشکی سراسری

ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته دندانپزشکی سراسری در آذرماه انجام می شود. مهلت کوتاهی برای تکمیل ظرفیت درنظر گرفته می شود. بنابراین باید در زمان درنظر گرفته شده ثبت نام کنید. شما امکان انتخاب ده کد رشته محل را در دوره تکمیل ظرفیت دارد. انتخاب های خود را بر اساس نکات مهم در انتخاب رشته اولویت بندی کنید. زیرا در صورت قبولی در تکمیل ظرفیت دندانپزشکی قبولی قبلی شما حذف می شود. برای انتخاب و اولویت بندی بهتر می توانید از کارنامه سبزتان کمک بگیرید و یا با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. مشاوران آیدانیتو آماده اند تا شما را در تکمیل ظرفیت دندان پزشکی همراهی کنند.

اگر مایل به تحصیل در رشته دندان پزشکی هستید می توانید مقاله پذیرش بدون کنکور دندانپزشکی را نیز بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *