تکمیل ظرفیت تجربی سراسری

تکمیل ظرفیت تجربی سراسری





 


تکمیل ظرفیت تجربی سراسری

همه شما دوستان می دانید که نتایج نهایی کنکور دانشگاه ها اعلام شده و تکلیف رشته و محل تحصیل بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری مشخص شده است. در بین تمامی داوطلبان افراد زیادی هستند که به نظرشان رشته و دانشگاهی که در آن پذیرفته شده اند، چندان چنگی به دل نمی زند. برای این افراد چه کاری می توان انجام داد؟ راه پیشنهادی ما به آن ها ثبت نام و انتخاب رشته در دوره تکمیل ظرفیت بوده که می تواند به میزان زیادی از نگرانی های آن ها کم کند. در این مقاله، به بحث در مورد تکمیل ظرفیت تجربی سراسری می پردازیم. اگر شما هم در رشته تجربی درس خوانده اید، مطالعه مقاله تکمیل ظرفیت تجربی سراسری می تواند کمک بسیار موثری به شما عزیزان کند.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور تجربی سراسری

باید خدمت شما دوستان گرامی عرض کنیم که اواسط مهر ماه اطلاعیه سازمان سنجش مبنی بر شروع تکمیل ظرفیت تجربی سراسری در سایت این سازمان (به نشانی Sanjesh.org) انتشار می یابد. این فرصت اختصاص یافته برای انجام تکمیل ظرفیت تجربی سراسری تا اواسط آبان ماه ادامه داشته و همه داوطلبان می توانند بدون هیچ منعی ثبت نام خود را در تکمیل ظرفیت تجربی سراسری انجام دهند. توجه کنید که بعد از ثبت نام و قبولی در تکمیل ظرفیت تجربی سراسری می توانید از ماه بهمن 97 سال تحصیلی خود را آغاز کنید.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور تجربی سراسری

بعد از انتشار اطلاعیه سایت سازمان سنجش آموزش کشور در ارتباط با انتخاب رشته تکمیل ظرفیت تجربی سراسری پس از بررسی لیست رشته های معرفی شده در دفترچه تکمیل ظرفیت تجربی سراسری ، می توانید ثبت نام خود را انجام دهید. خبر خوب این که، دست شما دوستان در گزینش رشته ها باز بوده و بدون هیچ استرس و نگرانی می توانید از میان لیست طویل رشته های ریاضی 50 مورد را انتخاب کنید.

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور تجربی سراسری

انتخاب رشته و ثبت نام در تکمیل ظرفیت تجربی سراسری به دو شکل، بر طبق سوابق تحصیلی داوطلب و همین طور بر اساس آزمون انجام می گیرد. نکته ای که تمامی شما دوستان گرامی باید توجه خود را به آن مبذول دارید، وجود تمامی رشته های معرفی شده در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در بین لیست دانشگاه های شرکت کننده در تکمیل ظرفیت کنکور تجربی است. در این قسمت به ذکر کلیه شروط ضروری برای ثبت نام در تکمیل ظرفیت تجربی سراسری می پردازیم.

حتی در صورت پذیرش در یکی از دانشگاه های سراسری فرصت ثبت نام و انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت کنکور تجربی برای شما فراهم است. فقط این مورد را هرگز فراموش نکنید که اگر در زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور انسانی در یکی از رشته های انتخابی پذیرفته شده باشید، قبولی شما در رشته و دانشگاه مورد پذیرش در اولین مرحله انتخاب رشته و ثبت نام به طور کلی لغو شده و رشته قبولی در تکمیل ظرفیت تجربی سراسری جایگزین آن می شود.

رشته های تکمیل ظرفیت گروه تجربی سراسری

در بخش پایانی مقاله تکمیل ظرفیت تجربی سراسری به ارائه شماری از رشته های گروه آزمایشی تجربی در تعدادی از دانشگاه های پذیرنده می پردازیم.

نام دانشگاه

دوره تحصیلی

نام رشته

دانشگاه ایلام

روزانه

علوم و مهندسی باغبانی

مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی

مهندسی طبیعت

گیاه پزشکی

علوم و مهندسی جنگل

کاردانی دامپزشکی

 

دانشگاه

مقطع تحصیلی

رشته

دانشگاه اردکان

روزانه

علوم و مهندسی محیط زیست

علوم و مهندسی باغبانی

مهندسی طبیعت

مدیریت دولتی اقتصاد کشاورزی

 

 

دانشگاه

مقطع تحصیلی

رشته

دانشگاه جیرفت

روزانه

علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)

ترویج و آموزش کشاورزی پایدار

شیمی محض

مهندسی طبیعت

زیست شناسی گیاهی

مهندسی علوم دامی

شیمی محض

علوم و مهندسی شیلات

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت تجربی سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب آگاهی بیشتر سری هم به مقاله کارنامه سبز کنکور سراسری بزنید. 

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه ی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت کنکور تجربی با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *