تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری

تکمیل ظرفیت بدون کنکور کاردانی به کارشناسی سراسری






تکمیل ظرفیت بدون کنکور کاردانی به کارشناسی سراسری

به طور قطع به یقین، اکثر قریب به اتفاق خواننده های مقاله حاضر را افراد مایل به شرکت در کنکور سراسری تشکیل می دهند. افرادی که تمایل به ادامه تحصیلات دانشگاهی از طریق شرکت در کنکور به صورت بدون آزمون را دارند. هر ساله، پس از اعلام نتایج و مشخص شدن وضعیت قبولی داوطلبان در مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه های سرتاسر کشور، همواره افرادی از نتیجه قبولی خود رضایت بالایی ندارند و به دنبال راهی میانبر برای تغییر رشته و دانشگاه خود هستند. راه حل این مشکل فقط شرکت در دوران تکمیل ظرفیت است که می تواند نگرانی را از بسیاری از داوطلبان دور کند. در صورتی که، آشنایی کافی را با مفهوم تکمیل ظرفیت ندارید به کمک توضیح مختصر ما در این مورد می توانید اطلاعاتی کلی را در این رابطه بدست آورید. معمولاٌ در هر سال تحصیلی همزمان با پر نشدن صندلی های دانشگاه ها در رشته های مختلف تحصیلی، دوره های تکمیل ظرفیت به کمک دانشگاه ها می آیند. به این معنا که با دادن فراخوانی برای جذب و گزینش شمار بیشتری از دانشجویان در رشته های مختلف و متنوع تحصیلی می توان به آسانی در جهت رفع این مشکل اقدام کرد.

باید بگوییم که تکمیل ظرفیت بدون کنکور کاردانی به کارشناسی سراسری در سال گذشته اجرا شد. اما در سال جاری شاهد برگزاری آن نبودیم. در این مقاله، بحث در مورد تکمیل ظرفیت بدون کنکور کاردانی به کارشناسی سراسری را مطرح می کنیم. پس ما را همراهی کنید تا آشنایی لازم را با تکمیل ظرفیت بدون کنکور کاردانی به کارشناسی سراسری پیدا کنید.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور کاردانی به کارشناسی سراسری

همان طور که در بالا اشاره کردیم، تکمیل ظرفیت بدون کنکور کاردانی به کارشناسی سراسری در سال جاری یعنی سال 97 برگزار نگردید اما در طی سال های گذشته ثبت نام در این دوره به این شکل انجام می شد که هر داوطلب بعد از بررسی لیست تمامی کد رشته محل مورد علاقه خود، جهت ثبت نام اقدام می کرد. مورد دیگر این که هر فرد می توانست تا 50 رشته دانشگاهی را از بین تعداد زیادی از رشته ها انتخاب کند. تنها سایتی که جهت ثبت نام در تکمیل ظرفیت بدون کنکور کاردانی به کارشناسی سراسری مورد استفاده قرار می گیرد سایت سازمان سنجش آموزش کشور است.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی سراسری

 مطابق تاریخ اعلام شده، روزهای پایانی مهر ماه تا اولین هفته آبان جهت ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور کاردانی به کارشناسی سراسری پیش بینی شده بود که متأسفانه این طرح امسال اجرا نشد.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت بدون کنکور کاردانی به کارشناسی سراسریپرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کارنامه سبز کنکور سراسری بزنید.

اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت بدون کنکور کاردانی به کارشناسی سراسری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *