مهاجرت به انگلیس

تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان






تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان

مدارس شبانه روزی مدرسه هایی هستند که امکان تحصیل دانش آموزان را با فراهم کردن اقامتگاه و خوابگاه های دانش آموزی فراهم می کند. در انگلستان تعداد زیادی مدارس شبانه روزی مشغول به فعالیت هستند. هدف والدین از ثبت نام فرزندان در این قبیل مدارس، آشنایی با فرهنگ، یادگیری زبان و آشپزی سنتی و البته تفریح است. در نتیجه، با اتمام دوران تحصیل در مدارس شبانه روزی و شروع تحصیلات دانشگاهی هیچ مشکلی در زمینه زبان انگلیسی وجود ندارد. تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان مختص کودکان و نوجوانان تا سن 18 سالگی بوده و با گذراندن دوره های تحصیلی در این مدارس می توان به کسب مدارکی همچون A-Level ,QCSE, International Baccalureate نائل آمد. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که در حدود 24000 کودک و نوجوان از سراسر دنیا در سال 2013 برای تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان به این کشور مهاجرت کرده اند. در این مقاله، به بحث در مورد تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان می پردازیم، پس ما را همراهی کنید تا اطلاعاتی ضروری را در رابطه با تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان به دست آورید.

انواع مدارس شبانه روزی در انگلیس

در مجموع می توان گفت که دو نوع مدرسه شبانه روزی خصوصی و دولتی در انگلستان به چشم می خورند. شمار مدارس شبانه روزی دولتی در انگلستان در حدود 38 مورد بوده که تنها دانش آموزان بومی اهل انگلیس را پذیرش می کنند. تحصیل در این گونه مدارس رایگان بوده و دانش آموزان مجبور به پرداخت شهریه نیستند. اما جهت اقامت در خوابگاه های دانشجویی باید مبلغی را به عنوان شهریه پرداخت کنند. اما در مورد مدارس شبانه روزی خصوصی باید گفت که تعداد 465 نوع از این مدارس در انگلستان مشغول به فعالیت و آموزش به کودکان و نوجوانان هستند. پذیرش در مدارس شبانه روزی خصوصی از بین تمامی ملیت ها امکان پذیر بوده و در واقع مدارسی بین المللی هستند. درست برعکس مدارس دولتی هر فرد موظف به پرداخت شهریه تحصیلی است. یعنی علاوه بر هزینه اقامتگاه، در هر ترم تحصیلی مبلغی برای گذراندن دروس بایستی پرداخته شود.

مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان

مدارس شبانه روزی انگلستان بسیار ایمن بوده و فضایی توأم با نظم و انضباط را جهت تحصیل و یادگیری بهتر برای دانش آموزان ایجاد می کنند. بهره مندی از تدریس بهترین و کار آزموده ترین اساتید و معلمان در کنار کلاس های موسیقی، بازیگری و امکانات پیشرفته ورزشی می تواند تجربه متفاوتی را از تحصیل برای دانش آموزان ایجاد کند. علاوه بر این، یادگیری کامل زبان انگلیسی با بهترین اساتید مجرب نیز برای افراد در دوران تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان فراهم می شود.

خوابگاه های مدارس شبانه روزی انگلستان

در اقامتگاه های دانش آموزی مدارس شبانه روزی انگلستان دانش آموزان با یکدیگر در این اماکن سکونت دارند. حتی امکان وجود چند خوابگاه برای هر مدرسه نیز وجود دارد. لازم به ذکر است که پسرها و دخترهای ساکن در خوابگاه های مدارس شبانه روزی به صورت جداگانه زندگی می کنند. حداقل یک نفر به عنوان مسئول در این خوابگاه ها اقامت دارد که وظیفه او تأمین نیازهای دانش آموزان ساکن و مراقبت از آن هاست. شماری از این افراد به عنوان استاد نیز در مدارس فعالیت دارند. دانش آموزان کوچک تر به طول معمول در خوابگاه یا اتاقی مشترک با دانش آموزان دیگر زندگی می کنند. هر یک از آن ها فضایی مخصوص جهت نگهداری از وسایلشان را دارند. علاوه بر این کمد شخصی برای قراردادن لوازم شخصی در اختیارشان قرار داده می شود. اما دانش آموزان بزرگ تر یا اتاق تک نفره داشته و یا در اتاقی دو نفره سکونت دارند. علاوه بر این، حمام اختصاصی نیز برای این دانش آموزان تدارک دیده شده است. اکثریت خوابگاه های مدارس شبانه روزی از فضایی عمومی جهت تماشای تلویزیون، بیلیارد، فوتبال دستی و تنیس روی میز نیز بهره مند هستند.

دوره های تحصیلی در مدارس شبانه روزی انگلستان

دراین بخش دوره های تحصیلی در مدارس شبانه روزی انگلستان را خدمتتان عنوان می کنیم.

دوره های تحصیلی در مدارس شبانه روزی انگلستان به سه دوره مقطع ابتدایی، متوسطه و کالج های فرم ششم (Sixth form) تقسیم بندی می شوند در این جا، توضیحاتی هر چند مختصر را راجع به هر کدام از این مقاطع تحصیلی خدمتتان بیان می کنیم.

مقطع ابتدایی: نخستین دوره تحصیلی در مدارس شبانه روزی انگلستان دوران ابتدایی بوده که به دانش آموزان سنین 4 تا 5 سال و 11 تا 13 سال اختصاص دارد.

مقطع متوسطه: دومین دوره تحصیلی مدارس شبانه روزی انگلستان از 11 تا 13 سالگی شروع شده و تا سن 16 سالگی ادامه خواهد داشت. دو سال پایانی این مقطع یعنی از سن 14 تا 16 سالگی به تحصیل در دوره GCSE اختصاص دارد. حتی دانش آموزان می توانند دوره ی International Baccalaureate Middle Year Program را جایگزین دوره GCSE نمایند.

دوره Sixth form: سومین دوره تحصیلی در مدرسه های شبانه روزی انگلیسی دوره Sixth form بوده که از سن 16 تا 18 سالگی به طول می انجامد. در زمان اتمام این دوره تحصیلی دانش آموزان می توانند در آزمون سطح A-Level و یا آزمون های جایگزین این دوره تحصیلی مانند IB شرکت نمایند

لازم به ذکر است که تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان با یادگیری و تدریس دروسی همچون جغرافیآ، تکنولوژی اطلاعات، زبان خارجی، شیمی، زیست شناسی، ریاضیات، تاریخ و ادبیات همراه است. همچنین، شاهد برگزاری فعالیت های فوق برنامه نیز در سه مقطع یاد شده هستیم.

تغذیه در مدارس شبانه روزی انگستان

کلیه مدارس شبانه روزی انگلستان سعی در تهیه و تدارک غذاهایی با بالاترین کیفیت و بسیار سالم برای دانش آموزان خود دارند. به طور معمول در وعده صبحانه غذاهایی همچون میوه، پوره، غلات و نان تست برای دانش آموزان آماده می شوند. وعده نهار با غذاهای متنوع و خوشمزه ای همچون غذای ویژه گیاهخواران، میوه، دسرهای جذاب، سالاد و غذاهای گرم همراه است. غذاهای سرو شده در وعده شام نیز تقریباً مشابه وعده نهار بوده و همگی مغذی هستند. در صورت تمایل به مصرف غذاهای حلال می توانید این موضوع را با مسئولین مدرسه مطرح کنید.

درخواست برای تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان

در صورتی که مایل به تحصیل در مدارس خصوصی شبانه روزی انگلستان هستید، باید در خواست خود را مستقیماً به مدرسه مورد نظرتان ابلاغ کنید. برای انجام این کار می توانید به وب سایت آن مدرسه مراجعه و یا با آن ها تماس حاصل بفرمایید. تقاضای تحصیل در مدارس دولتی شبانه روزی معمولاً به وسیله مسئولین دولتی انگلستان بررسی می شود. حتی شما می توانید تقاضای دریافت بودجه تحصیلی و یا اخذ بورسیه برای تحصیل در این قبیل مدارس را نمایید.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله هزینه زندگی دانش آموزان در انگلستان بزنید.

اگر سوالی در زمینه تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران حرفه ای مهاجرت و اخذ ویزا و بورسیه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *