مهاجرت به ترکیه

تحصیل در مدارس روزانه ترکیه






تحصیل در مدارس روزانه ترکیه

کشور محبوب و زیبای ترکیه، ازجمله مهم ترین و زیباترین مقاصد گردشگری برای مردم دنیا به شمار می رود. وجود جاذبه های شگفت انگیز و بی نظیری همچون گردشگاه های مدیترانه ای، سواحل زیبای آنتالیا و ویرانه های رومی در کرانه های غربی و جنوبی اشتیاق گردشگران و مردم مختلف دنیا را جهت بازدید از این کشور بیشتر کرده است. علاوه بر پیشرفت هایی قابل توجه و چشمگیر در زمینه صنعت گردشگری، درصد افراد مهاجر در این کشور جهت ادامه تحصیل نیز رو به افزایش است. در حقیقت، افراد بسیاری ترکیه را جهت گذراندن زندگی و ادامه تحصیل به سایر کشورهای خارجی ترجیح می دهند، به طوری که هر ساله آمار دانشجویان مشغول به تحصیل در این کشور در مقایسه با سال قبل بیشتر می شود. در کنار دانشگاه های ترکیه مدارس نیز کیفیت و سطح بالایی دارد و تعداد زیادی مدرسه معروف در شهرهایی همچون استانبول و ازمیر دیده می شوند. در این مقاله، به بحث در مورد تحصیل در مدارس روزانه ترکیه برای شما دوستان گرامی می پردازیم، پس با ما همراه باشید تا با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی را در رابطه با تحصیل در مدارس روزانه ترکیه به دست آورید.

انواع مدرسه روزانه در ترکیه

انواع مدرسه روزانه در ترکیه در سه گروه مدارس بین المللی، خصوصی و مدارس دولتی قرار می گیرند. در این قسمت به ارائه توضیحاتی ضروری در مورد هر یک از این مدارس می پردازیم.

مدارس روزانه بین المللی در ترکیه

مدارس بین المللی ترکیه را می توان از جمله محبوب ترین مدارس روزانه در ترکیه به شما آورد. مدارسی که از امکانات بی نظیر و خاصی برخوردار بوده و سیستم آموزشی آن ها همان سیستم مدارس اروپایی است. تمامی کتاب های مورد مطالعه دانش آموزان در مدارس بین المللی در سه زبان فرانسه، آلمانی و انگلیسی است. البته از آن جایی که دانش آموزان جهت زندگی در ترکیه به یادگیری زبان ترکی نیاز مبرمی دارند، این زبان نیز توسط معلمان این مدارس تدریس می شود.

مدارس روزانه خصوصی ترک در ترکیه

جالب است بدانید که تمامی شروط تحصیل و ثبت نام در مدارس روزانه خصوصی ترک در کشور ترکیه شباهت های بسیاری به مدارس غیرانتفاعی دایر در ایران دارد و دانش آموزان فرصت انجام فعالیت آموزشی متنوعی را نیز در این قبیل مدارس دارند. قابل توجه شما دوستان که دروسی همچون ورزش، هنر، موسیقی و زبان های خارجی مختلف نیز در این مدارس با بالاترین کیفیت آموزش داده می شوند.

مدارس روزانه دولتی ترکیه

در مجموع می توان گفت که سیستم آموزشی کلیه مدارس روزانه دولتی در ترکیه یکسان است و هر کدام از سیستم ثابت و مصوبی تبعیت می کنند. تحصیل در مدارس روزانه دولتی ترکیه کاملاً رایگان بوده و هیچ یک از دانش آموزان نیاز به پرداخت شهریه ندارند. باید بگوییم که هر کدام از دانش آموزان جهت ثبت نام در مدارس دولتی ترکیه نیاز به تهیه مدارکی دارند. از جمله این مدارک می توان به پاسپورت، عکس دانش آموز، آخرین کارنامه تحصیلی و گواهی تقاضای مادر و پدر اشاره کرد.

در این مقاله به موضوع بررسی موضوع تحصیل در مدارس روزانه ترکیه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله هزینه تحصیل در ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه تحصیل در مدارس روزانه ترکیه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *