آیدانیتو > تحصیل در مدارس ترکیه
مهاجرت به ترکیه

تحصیل در مدارس ترکیه






تحصیل در مدارس ترکیه

کشور ترکیه از جمله کشورهای واقع شده در غرب آسیا است که بخش کوچکی از آن در جنوب شرقی اروپا دیده می شود. این کشور همواره به عنوان سرزمینی با رشته کوه های بلند، استراحتگاه ها و سواحل زیبا و دیدنی، روستاهایی پر از عطر سادگی و سرزندگی، دره هایی حاصل خیز و شهرهایی مدرن شناخته شده است. عواملی همچون تهاجم و شورش های گسترده و همین طور مهاجر پذیر بودن ترکیه موجب ایجاد فرهنگ های مختلفی در ترکیه شده و این موضوع از جذابیت های این کشور برای گردشگران به شمار می آید. شهر استانبول به عنوان یکی از زیباترین و بهترین شهرهای ترکیه مجموعه ای از آثار تاریخی مختلف از جمله قصرهای عثمانی، مساجد و کلیساهای بیزانس را در خود جای داده است. علاوه بر صنعت گردشگری، ترکیه در حوزه آموزش و تحصیلات نیز از جمله مقاصد مورد توجه و عالی برای دانشجویان سراسر دنیا به شمار آمده و بسیارند افرادی که تمایل به گذراندن تحصیلات در ترکیه چه در دوران مدرسه و چه مقاطع دانشگاهی را دارند. در این مقاله، بحث تحصیل در مدارس ترکیه را برای شما دوستان عزیز مطرح می کنیم، پس ما را همراهی کنید تا اطلاعاتی مفید را در رابطه با تحصیل در مدارس ترکیه به دست آورید.

مدارس ترکیه

مدارس ترکیه در سه دسته مختلف مدارس بین الملل، خصوصی و مدارس دولتی تقسیم بندی می گردند. در این قسمت به طور مفصل توضیحاتی را راجع به این مدارس خدمتتان ارائه می کنیم.

مدارس بین المللی در ترکیه

مدارس بین المللی از جمله بهترین مدارس ترکیه است که امکانات بسیار زیادی برای دانش آموزان در آن دیده می شود. سیستم آموزشی این قبیل مدارس اروپایی است و شرایط ثبت نام در آن ها شباهت زیادی به مدرسه های کشورهای اروپایی دارد. زبان مورد تدریس در مدارس بین المللی فرانسوی آلمانی و انگلیسی است. زبان ترکی نیز در مدارس بین المللی به شکل دروس فوق العاده برای برقراری ارتباط دانش آموزان با محیط خارج، مورد تدریس قرار می گیرد.

مدارس خصوصی در ترکیه

شرایط تحصیل و ثبت نام در مدارس خصوصی ترکیه، مشابه مدارس غیرانتفاعی در ایران است و امکان انجام فعالیت هایی به مراتب متنوع برای دانش آموزان در این مدارس فراهم است. همچنین امکانات آموزشی بسیار عالی از جمله ویژگی های منحصر به فرد و خاص این گونه مدارس هستند. از جمله امکانات مدارس خصوصی ترک می توان به تدریس هنر، ورزش، موسیقی و یک یا دو نوع زبان خارجی اشاره کرد. همان طور که از نام این قبیل مدارس پیداست زبان تمام کتب مورد تدریس در آن ها ترکی است و سایر زبان های خارجی بدون در نظر گرفتن هیچ هزینه اضافی و به شکل تقویتی به دانش آموزان ارائه می شوند.

مدارس دولتی در ترکیه

کلیه مدارس دولتی در ترکیه مطابق مصوبه آموزش و پرورش این کشور از یک سیستم آموزشی مشخص و تعریف شده ای تبعیت می کنند. تحصیل در این قبیل مدارس کاملاً رایگان است و  دانش آموز مجبور به پرداخت هیچ هزینه ای نیست. تنها در برخی از موارد مدرسه اقدام به دریافت کمک هزینه ناچیزی از والدین می کند که اجباری در پرداخت آن نیست.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تحصیل در مدارس ترکیه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله تحصیل در مدارس ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه تحصیل در مدارس ترکیه را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و بورسیه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *