زندگی مشترک

تازه ازدواج کرده ها

 

تازه ازدواج کرده ها

ازدواج کردن برای بسیاری از افراد یک اتفاق رویایی است. نمی توان منکر این شد که رسیدن به کسی که دوستش داریم و زندگی کردن با او زیر یک سقف، فوق العاده شیرین و عاشقانه است. آدم ها با هم ازدواج می کنند تا به آرامش برسند و باقی عمر را در کنار هم و همسفر همدیگر باشند.

اما متأسفانه آمار طلاق در کشور ما نشان می دهد که درصد بالایی از طلاق ها در یک سال اول زندگی اتفاق می افتند. احتمالاً ما فکر می کنیم در اولین روزهای زندگی مشترک، آدم ها آنقدر عاشق و شیفته همدیگر هستند که ممکن نیست به جدایی فکر کنند اما شواهد چیز دیگری را نشان می دهند.

به همین دلیل تازه ازدواج کرده ها باید خیلی از رابطه شان مراقبت کنند. یک رابطه تازه بسیار شکننده و آسیب پذیر است و به توجه و مراقبت زیادی احتیاج دارد.

در این مقاله به نکاتی می پردازیم که رعایت آن ها به حفظ سلامتی و پایداری رابطه تازه ازدواج کرده ها کمک می کند.

همدیگر را بشناسید

حالا که زیر یک سقف رفته اید، سعی کنید همدیگر را بشناسید. درست است که دوران نامزدی و عقد فرصتی برای آشنایی با خصوصیات همدیگر هستند اما تا در یک خانه و در کنار هم زندگی نکنید، نمی توانید به یک شناخت واقعی برسید.

اگر دقیق باشید و متوجه علائق، سلایق، ترجیحات و محدودیت های همسرتان بشوید می توانید از بسیاری از تنش ها و درگیری ها جلوگیری کنید. خیلی از دعواهای اولین روزهای زندگی ریشه در عدم شناخت دارند.

به عنوان مثال اگر شما بدانید که وقتی همسرتان از خواب بیدار می شود نیازمند زمان است تا به خودش بیاید و نمی تواند فوراً وارد مکالمه شود، مدام از او سؤال نمی پرسید و عصبانی اش نمی کنید.

سازگار باشید

تفاهم در مورد موضوعات مهم و اساسی مثل عقاید، باورها، فرهنگ خانوادگی، سطح تحصیلات و … لازمه یک ازدواج موفق است. اما هیچ دو انسانی نمی توانند کاملاً شبیه به هم باشند.

پس بهترین کار برای توانایی در زندگی کردن در کنار هم این است که صبوری کنید، تفاوت های همدیگر را بپذیرید و با هم سازگار شوید.

به خانواده های همدیگر احترام بگذارید

یکی از مهم ترین مشکلات بعضی از تازه ازدواج کرده ها این است که خانواده همسرشان را دشمن خودشان می دانند. این را بدانید که خانواده همسر یک بخش جدایی ناپذیر از زندگی شماست و نامعقول و غیرمنصفانه است که بخواهید میان همسرتان و خانواده اش جدایی بیندازید.

شما باید به خانواده همسرتان احترام بگذارید و با رعایت نکاتی، رابطه ای صمیمانه با آن ها برقرار کنید.

در این زمینه مطالعه مقاله «رفتار صحیح با خانواده همسر» را به شما پیشنهاد می کنیم.

مسئولیت پذیر باشید

زندگی شما دیگر شباهتی به زندگی تان در دوران مجردی ندارد. زندگی متأهلی یک زندگی دو نفره و با مسئولیت های بسیاری همراه است. یاد بگیرید که مسئولیت پذیر باشید و از پس فعالیت هایی که باید در زندگی زناشویی انجام دهید بر بیایید.

به همدیگر احترام بگذارید

احترام گذاشتن به همسر در زندگی زناشویی اهمیت خیلی زیادی دارد. بی احترامی، توهین و تحقیر می تواند درهمان اولین روزهای زندگی حرمت ها را بشکند و زندگی مشترک را با خطر مواجه کند.

مراقب کلماتی که از آن ها در رابطه با همسرتان استفاده می کنید، باشید، هرگز غرور او را نشکنید، به او توهین نکنید و از الفاظ تمسخرآمیز استفاده نکنید. بی احترامی صمیمیت را از بین می برد و حتی ممکن است به طلاق عاطفی ختم شود.

تازه ازدواج کرده ها در مرحله مهمی از زندگی مشترک قرار دارند. آن ها بی تجربه اند و هنوز از چالش های زندگی مشترک مطلع نیستند. به همین دلیل آگاهی از ویژگی های زندگی متأهلی در اولین روزهای پس از ازدواج بسیار مفید است.

در ادامه مطالعه مقاله «مشاوره قبل از ازدواج» را به شما پیشنهاد می کنیم.

اگر مدت زیادی از ازدواجتان نمی گذرد، برای آگاهی از نکاتی که تازه ازدواج کرده ها باید رعایت کنند با مشاورین آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *