آیدانیتو > برنامه ریزی ارشد معماری
برنامه ریزی معماری

برنامه ریزی ارشد معماری






برنامه ریزی ارشد معماری

در حال حاضر، تنها راه ورود به مقطع کارشناسی ارشد در تمامی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی حضور و شرکت در آزمون مرتبط با آن است. اما باید خاطر نشان کنیم که مواردی مانند بهره گرفتن از بهترین و جامع ترین منابع مطالعاتی، زمان ثبت نام و شیوه مطالعه تمامی دروس مربوط به رشته تحصیلی امری بسیار واضح و بدیهی به نظر می رسد. این موضوع به اندازه ای اهمیت دارد که در صورت نداشتن آگاهی از موارد گفته شده به هیچ وجه نباید توقع انتظار قبولی در کنکور کارشناسی ارشد آن هم در بهترین دانشگاه را داشت. علاوه بر این، برنامه ای کامل و جامع نیز یکی دیگر از راه های کسب موفقیت در این آزمون مهم و سرنوشت ساز است. از جمله رشته های مورد توجه داوطلبان جهت ادامه تحصیل در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی رشته معماری است. رشته ای که هر ساله افراد بسیاری جهت ورود و ادامه تحصیل در آن تلاش می کنند. در مقاله حاضر، شما را با جزئیات برنامه ریزی ارشد معماری آشنا می کنیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات لازم را در ارتباط با برنامه ریزی ارشد معماری به دست آورید.

برنامه ریزی برای کنکور ارشد معماری

زمانی که می خواهید به انجام برنامه ر یزی ارشد معماری بپردازید، لزوماً باید از قوانین برنامه ریزی ارشد معماری اطلاع داشته باشید. این قوانین و مقررات یاری گر شما در برنامه ریزی ارشد معماری هستند. در ادامه این مطلب به ذکر ویژگی هایی که باید در برنامه ریزی ارشد معماری مد نظر قرار داد می پردازیم.

برنامه ریزی ماهانه و هفتگی

توجه داشته باشید که برنامه ریزی ارشد معماری باید به شکل هفتگی و ماهانه نوشته شود. به عبارت دیگر، شما دوستان باید نگرشی کلی به برنامه مطالعاتی خود داشته باشید و این را بدانید که باید تا تاریخی مشخص مطالعه مطالبی را به اتمام برسانید. از طرف دیگر، ریختن برنامه ریزی هفتگی نیز از ضروریات است بدین ترتیب، می توانید برنامه درسی و مطالعاتی خود را مدیریت کنید.

زمان بندی مطالعاتی

به احتمال قریب به یقین، هر یک از شما داوطلبان آشنایی نسبی نسبت به هر درس دارید و از زمان مورد نیاز برای مطالعه هر درس مطلع هستید. در نتیجه، در زمان برنامه ریزی ارشد معماری با توجه به حجم و میزان سختی و آسانی هر مبحث برای آن زمان بگذارید و تلاش کنید تا دچار وسواس در زمان مطالعه نشوید و مدت زمان بسیاری را جهت مطالعه یک مبحث صرف نکنید. سعی کنید که در یکی دو هفته اول زمان صرف شده جهت مطالعه هر مطلب درسی را در جایی یادداشت فرمایید و در زمان انجام برنامه ریزی درسی خود از آن استفاده نمایید.

نحوه درس خواندن برای کنکور ارشد معماری

در مورد نحوه درس خواندن و مطالعه برای کنکور کارشناسی ارشد معماری باید به نکاتی چند توجه کنید. از جمله نکات مورد توجه این که سعی کنید که تمامی مطالب درسی را سه دور مطالعه کنید. در دور اول، کتاب را با تمام جزئیات حتی مطالب نوشته شده در پشت جلد و پانویس ها را بخوانید. در این زمان به هیچ وجه نباید زیر هیچ مطلبی را خط بکشید. علاوه بر این، یادداشت برداری از تمامی مطالب نیز ضرورت دارد. در دور دوم، باید مجدداً کتاب را مورد مطالعه قرار دهید و نگاهی نیز به یادداشت های خود بیندازید. در صورتی که نمی توانید مطالبی را به ذهن خود بسپارید می توانید از جعبه لاتینر جهت به خاطر سپاری دائمی آن ها استفاده کنید. نکته دیگر این که، سعی در رعایت تنوع در مطالعه داشته باشید. بدین معنا که در هر روز و هر هفته چند کتاب را مطالعه نمایید تا تنوع رعایت گردد.

در این مقاله به تحلیل و بررسی برنامه ریزی ارشد معماری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته ارشد معماری بزنید.

اگر سوالی در زمینه برنامه ریزی ارشد معماری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *