آیدانیتو > برنامه ریزی ارشد طراحی شهری
برنامه ریزی طراحی شهری

برنامه ریزی ارشد طراحی شهری






برنامه ریزی ارشد طراحی شهری

مطالعات انجام شده نشان می دهند که افراد با انضباط به مراتب از افراد نامنظم موفق تر هستند. لغت نظم باید در تمامی امور روزمره خود را نشان دهد. این امور می تواند مواردی همچون وضع ظاهری و امور مهمی که سرنوشت افراد را تعیین می کنند را در بر می گیرد. اما در اینجا این سؤال مطرح می شود که چه عاملی نظم را به وجود می آورد. تنها عاملی که موجب ایجاد نظم می شود برنامه ریزی است. از جمله مواردی که وجود برنامه ریزی در آن بسیار مهم است مطالعه و درس خواندن برای کنکور سراسری است. البته منظور ما از کنکور سراسری کنکور تمامی مقاطع یعنی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. رشته طراحی شهری از رشته های پر طرفدار در گروه هنر است که در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی ارشد می شود. این رشته تحصیلی به جهت ایجاد حلقه اتصال بین رشته هایی همچون جامعه شناسی، اقتصاد، معماری، عمران و تمامی علوم مربوط به مسائل شهری به وجود آمد. تمامی دانش آموختگان رشته طراحی شهری توانایی ارزیابی و تهیه برنامه ها و طرح های شهری و همین سکونتگاه های انسانی را شامل می شود. علاوه بر این ها، داشتن مهارت در زمینه ارزیابی و تهیه طرح های روستایی را می توان از دیگر توانمندی های لازم دانش آموختگان این رشته به شمار می روند.

هدف اساسی از ایجاد و راه اندازی کارشناسی ارشد طراحی شهری قرار دادن حداقل امکانات شهری و خدمات در اختیار تمامی افراد و شهروندان است افراد بسیاری در میان داوطلبان کارشناسی ارشد مایل به تحصیل در این رشته تحصیلی هستند. اما در ابتدای شروع به مطالعه تدوین برنامه ای خاص ضروری به نظر می رسد. در نتیجه، موضوع این مقاله را به برنامه ریزی ارشد طراحی شهری اختصاص داده ایم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با برنامه ریزی ارشد طراحی شهری به دست آورید.

نحوه برنامه ریزی ارشد طراحی شهری

باید توجه کنید که مطالعه به تنهایی نمی تواند موفقیت را برای شما در ارشد طراحی شهری به بار آورد. واضح تر بگوییم که توجه به چند نکته نیز جهت مؤفق شدن ضروری به نظر می رسد. در ادامه چند مورد از این نکات را در زمان برنامه ریزی ارشد طراحی شهری و جهت مطالعه بهتر دروس خدمتتان عنوان می کنیم. مورد اول این که در زمان برنامه ریزی ارشد طراحی شهری به توانایی های خود توجه کنید و ساعات مطالعه تان را بیشتر از توان و انرژی خود ثبت نکنید. مورد دیگر، عدم مطالعه بی وقفه است که هر 15 دقیقه را به استراحت اختصاص می دهد.

مورد سوم و در واقع یکی از مهم ترین نکات برنامه ریزی ارشد طراحی شهری بر طبق ضرایب اختصاص یافته برای هر درس است. به این معنا که داوطلب باید ساعات بیشتری را برای مطالعه دروس با ضرایب بیشتر در برنامه ریزی ارشد طراحی شهری اختصاص دهد.

منابع کنکور ارشد طراحی شهری 98

داوطلب شرکت در ارشد طراحی شهری ملزم به مطالعه دروس بسیاری جهت موفقیت در کنکور ارشد این رشته است. در میان این دروس می توان به تحلیل فضای شهری، طراحی فضای شهری، مرمت شهری، زیبایی شناسی در معماری، طراحی شهری معاصر و مبانی طراحی شهری در بخش مرکزی تهران و شبکه ارتباطی در طراحی شهری اشاره کرد.

دانشگاه های ارشد طراحی شهری

در انتهای این مقاله به ذکر شماری از دانشگاه های سراسری پذیرنده ارشد طراحی شهری برای شما می پردازیم.

ردیف

دانشگاه های پذیرنده ارشد طراحی شهری

1

دانشگاه تبریز

2

دانشگاه علم و صنعت ایران-تهران

3

دانشگاه صنعتی جنوبی شاپور-دزفول

4

دانشگاه کردستان-سنندج

5

دانشگاه هنر اصفهان

6

دانشگاه بوعلی سینا- همدان

7

دانشگاه تربیت مدرس

8

دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)

9

موسسه غیرانتفاعی اقبال لاهوری-مشهد

10

موسسه غیرانتفاعی  دیلمان-لاهیجان

11

موسسه غیرانتفاعی کمال الملک-نوشهر

12

دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا(ع)-مشهد

در این مقاله به تحلیل و بررسی برنامه ریزی ارشد طراحی شهری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله گرایش های ارشد طراحی شهری بزنید.
اگر سوالی در زمینه برنامه ریزی ارشد طراحی شهری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *