آیدانیتو > بازار کار رشته مهندسی معدن
انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

بازار کار رشته مهندسی معدن






بازار کار رشته مهندسی معدن

مهندسی معدن به مجموعه شیوه ها و فنونی گفته می شود که از کشف یک معدن تا بررسی و بهره برداری از آن است. مهندسان معدن به ارزیابی ذخایر معدنی، شیوه های اصولی استخراج و سنجش روش ها و ابزارهای نگهداری زیرزمینی و روزمینی در یک معدن می پردازند. کسانی که به کار در این حوزه های علاقه دارند، اولین سؤالاتی که از خود می پرسند این است که بازار کار و درآمد رشته مهندسی معدن چگونه است؟ توانایی های لازم برای رشته ی مهندسی معدن چیست؟ لیست دانشگاه های دارای رشته مهندسی معدن کدام هاست؟ موقعیت های شغلی رشته مهندسی معدن چه حوزه هایی است؟ پاسخ این سؤالات را در ادامه مطلب بازگو کرده ایم.

بازار کار و درآمد رشته مهندسی معدن

بازار کار و درآمد رشته مهندسی معدن به دلیل اینکه کشور ایران از ذخایر سرعتی معدنی برخوردار است قابل توجه است. از این رو مهندسان معدن می توانند در حوزه های دولتی و خصوص مشغول به کار شوند. آنچه که ارتقای شغلی و درآمد شما را تضمین می شود، افزایش روز به روز سطح تخصص خود در رشته مهندسی معدن و نوآوری و خلاقیت است. امروزه در تمام دنیا، مهندسان خلاق و نوآور از استقبال گسترده ای از طرف شرکت ها و وزارت خانه ها برخوردار هستند.

توانایی های لازم برای رشته مهندسی معدن

مهندسی معدن جزو شغل های سخت دنیاست. متخصصان این حوزه با توجه به اینکه باید در نقاط خارج از شهر و معمولاً زیرزمینی کارکنند باید روحیه ی قوی و سلامت جسمی و بردباری داشته باشند. از این رو قبل از انتخاب رشته مهندسی معدن به توانایی های روحی و جسمی و میزان علاقه خود توجه کنید. رشته های مهندسی معمولاً نیازمند دانش ریاضی هستند. از این رو باید درس پایه ریاضی شما نیز در سطح قابل قبولی باشند. توانایی های لازم برای رشته مهندسی معدن مجموعه ای از این موارد است و برای موفقیت در این رشته و شغل می بایست بر تقویت و رشد آنها تمرکز نمایید.

لیست دانشگاه های دارای رشته مهندسی معدن

لیست دانشگاه های دارای رشته مهندسی معدن در مقاطع مختلف دانشگاهی مطابق جدول زیر است:

ردیفنام دانشگاهشهر
1دانشگاه ارومیهارومیه
2دانشگاه بین الملی امام خمینیقزوین
3دانشگاه تهرانتهران
4دانشگاه زنجانزنجان
5دانشگاه صنعتی امیرکبیرتهران
6دانشگاه شاهرودشاهرود
7دانشگاه شهید باهنر کرمانکرمان
8دانشگاه صنعتی ارومیهارومیه
9دانشگاه صنعتی اصفهاناصفهان
10دانشگاه صنعتی بیرجندهمدان
11دانشگاه صنعتی سهندبیرجند
12دانشگاه یزدتبریز
13دانشگاه کاشانیزد
14دانشگاه لرستانکاشان
15مجتمع آموزش عالی زرندخرم آباد
16مجتمع آموزش عالی گنابادزرند
17دانشگاه بیرجندگناباد
18دانشگاه سیستان و بلوچستانبیرجند
19دانشگاه صنعتی اراکزاهدان
20دانشگاه ولایت ایرانشهراراک
21دانشگاه ولی عصرایرانشهر

 
موقعیت های شغلی رشته مهندسی معدن
صنعت معادن ایران در رشد است و چشم اندازی پویاتر و توسعه یافته تر برای خود متصور است. از این رو متخصصان رشته مهندسی معدن در حوزه هایی همچون وزارت صنعت و معدن، در بخش اکتشاف و حفاری وزارت نفت، حفاری جاده ها و تول ها که مربوط به وزارت راه و شهرسازی است می توانند مشغول به کار شوند. متوسط در آمد مهندسان معدن در ایران با توجه به سمت شغلی و تخصص و تجربه تعیین می شود. موقعیت های شغلی رشته مهندسی معدن امیدوار کننده و قابل رشد است. از این رو اگر علاقه به این رشته دارید، در انتخاب آن تردید نکنید.

گرایش های رشته مهندسی معدن

گرایش های رشته مهندسی معدن درمقطع کارشناسی دو گرایش اکتشاف معدن و استخراج معدن است. گرایش های رشته ی مهندسی معدن در مقطع کارشناسی ارشد 6 گرایش به شرح زیر است: 1- فرآوری مواد معدنی 2- اکتشاف معدن 3- استخراج معدن 4- مکانیک سنگ 5- فضاهای زیر زمینی 6- معدن و محیط زیست

در این مقاله به بررسی بازار کار رشته مهندسی معدن پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله بهترین رشته برای ادامه تحصیل بزنید. 
اگر سوالی در زمینه بازار کار رشته مهندسی معدن را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *