آیدانیتو > بازار کار دکتری حسابداری
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری حسابداری

بازار کار دکتری حسابداری

بازار کار دکتری حسابداری

بازار کار دکتری حسابداری

حسابداری از جمله رشته های پرطرفدار و پر متقاضی است که دلیل آن هم نیاز جامعه به آن است. یک حسابدار به تدوین صورت های مالی و گزارش های حسابداری در یک سازمان می پردازد. تهیه صورت های مالی از طریق گردآوری، طبقه بندی، تحلیل و سنجش اطلاعات و در نهایت ثبت آنها به شکل، صورت های های مالی انجام می شود. امکان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای حسابداری وجود دارد. در ادامه مطلب به بازار کار دکتری حسابداری و حوزه های فعالیت حسابداران می پردازیم.

بازار کار و درآمد دکتری حسابداری

فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات عالی رشته حسابداری دانش و پختگی بهتر و بیشتری برای ورود به بازار کار و ایفای نقش های شغلی دارند. چرا که رشته حسابداری از تخصص هایی است که گسترش دانش و مهارت در آن موجب ارتقاء شغلی و کاری می شود. فرصت های شغلی و کسب درآمد برای فارغ التحصیلان رشته حسابداری گسترده و متنوع است. چرا که تمامی مراکز، مؤسسات و سازمان های دولتی و خصوصی برای تنظیم و تحلیل و استخراج اطلاعات و وضعیت مالی خود به یک حسابدار نیاز دارند. اقتصاد در یک جامعه نقش اصلی و مهمی در پیشرفت و روند توسعه آن دارد که بخشی از توسعه اقتصادی به جمع آوری اطلاعات مالی دقیق و قابل اعتماد و تحلیل آن ها و ارائه دستورالعمل های لازم بر اساس آنها وابسته است که ایفای این نقش بر عهده حسابداران است.
برای کسب موقعیت در بازار کار همه رشته ها و به ویژه رشته حسابداری سه فاکتور:
1- مهارت

2- تجربه

3- دانش تخصصی
نقش اصلی دارند که به منظور تصاحب یک جایگاه شغلی عالی با درآمد قابل قبول کسب آنها لازم است.
معمولاً همه ی مؤسسات و شرکت های دولتی و خصوصی کوچک و بزرگ برای استخدام یک حسابدار به این معیارها توجه دارند. چرا که برنامه ریزی های آینده و تعیین سود و زیان آن مؤسسات به استخراج درست صورت های مالی یک حسابدار وابسته است. کسب مهارت و دانش تخصصی در رشته حسابداری از دو راه به دست می آید که یکی حضور در بازار کار و برعهده گرفتن مسئولیت ها و مناصب متعددی است که یک حسابدار می تواند داشته باشد و دیگری
به ادامه تحصیل در دانشگاه تا مقاطع تحصیلات تکمیلی است.

حداقل و حداکثر درآمد یک فارغ التحصیل دکتری حسابداری چه میزان است؟ برای آگاهی از بازار کار و میزان درآمد دکتری حسابداری با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

ادامه تحصیل بدهیم یا به دنبال کار برویم؟

هر چند داشتن مدرک بالا مثل دکتری رشته حسابداری دال بر بالا بودن دانش تخصصی فرد نیست، اما یک قانون کلی است که معمولاً سازمان ها و مراکز خصوصی و دولتی به استخدام حسابداران دارای تحصیلات بالاتر بیشتر تمایل نشان می دهند و اعتماد بیشتری دارند. به هر حال کسی که تا مقطع دکتری پیش رفته است و هماهنگ با رشته تحصیلی خود پژوهش و تحقیق انجام داده است، به پختگی مطلوبی به منظور سپردن مسئولیت ها و وظایف مالی همانند حسابداری مالی، صنعتی و حسابرسی رسیده است.
دستمزد و میزان درآمد ماهیانه یک حسابدار به فراخور نوع مسئولیت و جایگاه شغلی که دارد و نوع سازمانی که در آن شاغل است، تعیین می شود. یک حسابدار دارای مدرک دکتری به تناسب جایگاه شغلی که دارد، مطابق جدول زیر از میزان درآمد متفاوتی برخوردار است که البته می بایست میزان تورم و هزینه های زندگی را در نظر گرفت. امکان اشتغال در خارج از کشور برای حسابداران نیز وجود دارد و این رشته در خارج از کشور دارای مناصب جزئی تر و تخصصی تر نیز می باشد.
برای مثال متوسط درآمد یک حسابدار در یکسال در سمت های مختلف کاری در یک کشور اروپایی به شرح جدول زیر است:
متوسط حقوق مدیر حسابدار66130 دلار
متوسط حقوق سرپرست حسابداری57491 دلار
متوسط حقوق حسابدار ارشد61142 دلار
متوسط منشی حسابدار38371 دلار

هنوز نمی دانید که بهتر است ادامه تحصیل بدهید یا به دنبال شغل یا راه اندازی یک کسب و کار برای خودتان باشید؟ با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

حوزه های فعالیت حسابداران

فارغ التحصیلان حسابداری با مدرک دکتری به عنوان حسابدار ارشد، مدیر مالی، رئیس حسابداری، سرپرس حسابرسی، معاون مالی و اداری امکان فعالیت دارند و یا حتی می توانند به عنوان استاد دانشگاه تدریس نمایند. البته این حوزه های فعالیت سهم کسانی می شود که فاکتورهای سه گانه بازار کار که شامل تجربه، مهارت و دانش تخصصی است را در حد متوسطی داشته باشند.
هستند کسانی که لیسانس یا کارشناسی ارشد وحتی دکتری حسابداری دارند، اما در یک موقعیت شغلی پایین و یا حتی بیکار قرار دارند، از این رو در کنار بازار کار مطلوب رشته ی حسابداری باید بر ارتقاء توانایی های فردی و مورد انتظار برای یک حسابدار نیز تمرکز کنید. همچنین نوع دانشگاهی که فرد در آن ادامه تحصیل می دهد نیز بر آماده سازی وی برای بازار کار اهمیت دارند. بعضی از مراکز آموزشی تنها به ارائه واحدهای درسی اکتفا می کنند و به دلیل نداشتن اساتید مجرب، دانشجویان بی سواد، تربیت می شوند.

هنوز نمی دانید در کدام حوزه فعالیت کنید بهتر است؟ با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

چگونه یک حسابدار موفق شویم؟

تقویت دانش ریاضی نیز که از پایه های اصلی برای رشته حسابداری است، اهمیت دارد. حسابداران دارای هر یک از مدارک تحصیلات عالی می توانند در انواع مؤسسات و مراکز صنعتی و تجاری، بانک ها، سازمان های بیمه، مراکز دارایی و مالیاتی، مشغول به کار شوند. در کنار تمامی این نکات، یک دکتری حسابداری می بایست به لحاظ ویژگی های شخصیتی هم با رشته خود هماهنگ باشد. حسابداران معمولاً باید ساعت ها روی صندلی بنشینند و با توجه به اهمیت اطلاعات و صورت های مالی سازمانی که در آن مشغول به فعالیت هستند، می بایست فردی امین و رازدار باشند. بازار کار و درآمد یک دکتر حسابدار با توجه به تمامی معیارهای گفته شده و تلاش و اراده ی وی تعیین می شود.
از این رو اگر یک حسابدار موفق یا ناموفق با هر یک از مدارک مقاطع تحصیلات عالی را دیدید، دلایل آن را در نکات و قوانین گفته شده در این متن جست و جو کنید. چرا که هر موفقیت یا شکستی معلول علت های خود است.

همه ی حسابداران موفق نمی شوند! چگونه هم تحصیل کنیم و هم در زمینه های شغلی پیشرفت کنیم؟ با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

مشاوره شغلی با آیدانیتو

معمولا فارغ التحصیلان دانشگاه ها، پس از روز فارغ التحصیلی تازه به این فکر می افتند که چه کار باید بکنند و به دنبال شغلی ایده آل متناسب با مدرک دانشگاهی شان می گردند. اما اگر کمی منطقی تر به داستان ادامه تحصیل و کار نگاه کنیم، به این نتیجه می رسیم که در دنیای پیشرفته امروزی هیچ چیز محضی، موفق نخواهد شد! نه تحصیل محض و نه کار کردن محض نمی تواند فرد را موفق کند. به همین منظور پیشنهاد می کنیم از همین امروز به فکر شغلی هر چند پاره وقت در کنار تحصیل تان باشید. برای مشاوره شغلی، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای مشاوره شغلی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

به فکر راه اندازی کسب و کار خود باشید…

دیگر دوران استخدام شدن در سازمان های دولتی به سر رسیده است. بر روی شرکت های خصوصی هم نمی توان به عنوان یک منبع درآمد همیشگی حساب کرد. پس بهترین راه این است که از همین امروز به فکر راهی باشید تا بتوانید کسب و کار کوچکی راه بیاندازید و آن را گسترش دهید. اما قبل از هر اقدامی باید اطلاعات جامع و کاملی در زمینه کسب و کارتان به دست بیاورید و موارد مرتبط با سود و زیان، بازار فروش و … را به دقت مورد بررسی قرار دهید. چرا که هر قدم اشتباه ممکن است شما را کیلومترها از شرایط فعلی تان دور کند و تا سال ها نتوانید به موقعیتی که در حال حاضر دارید، بازگردید. به همین منظور پیشنهاد می کنیم قبل از راه اندازی کسب و کار، حتما با مشاوران شغلی آیدانیتو تماس بگیرید.
چرا شما مدیر شرکت خودتان نباشید؟ برای راه اندازی کسب و کار خودتان، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
در این مقاله به بررسی موضوع بازار کار دکتری حسابداری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته دکتری حسابداری بزنید.

0 دیدگاه در “بازار کار دکتری حسابداری

  1. حسن بادیه نشین گفت:

    بسیار عالی و انگیزه بخش بود واقعا ممنون

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده است.

  2. Yaser گفت:

    با سلام..خلاصه حرفامو میگم من شغلم نظامی هست. ماهی ۱۰ روز کار..۲۰روز استراحت..تحصیلاتم هم کارشناسی ارشد حسابداری هست.لطفا راهنمایی کنید از کجا حسابداری به صورت عملی یاد بگیرم و از مدرکم استفاده کنم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ شما باید نرم افزار های مربوط به حسابداری مثل هلو ، رافع، سپیدار، همکاران سیستم و.. را به صورت کاملا حرفه ای آموزش ببینید.

  3. الناز یوسفی گفت:

    فقط نرم افزار کافی نیست اونم نرم افزارهای پیش پا افتاده ای به اسم هلو و رافع و …

  4. پریا کرمی گفت:

    سلام خسته نباشین. من الان ترم ۵ کارشناسی حسابداری هستم
    چطور میتونم دانشگاه افسری برم واسه مقطع دکترای حسابداری.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. فقط از ظریق کنکور سراسری و کسب رتبه لازم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *