آیدانیتو > انواع معافیت کفالت
معافیت کفالت

انواع معافیت کفالت

انواع معافیت کفالت


انواع معافیت کفالت 98

 

  در این مقاله به موضوع انواع معافیت کفالت 98 خواهیم پرداخت. به افرادی که قصد دارند از معافیت در سربازی برخوردار شوند، پیشنهاد می کنیم، مطالعه این مقاله از انواع معافیت های کفالت 98 مطلع شوند. همان طور که مطلع هستید، سربازی لقب مقدس را گرفته است و خدمت در دروه 21 ماهه سربازی ادای دین افراد به جمهوری اسلامی می باشد. اما برخی از افراد با توجه به برخورداری از شرایط خاص از امر سربازی که در ایران برای تمامی افراد (پسران) که سن 18 سالگی تمام می رسند اجبار می شود، معاف می شوند. در این مقاله قصد داریم به یکی از دلایل معافیت ها بپردازیم به ادامه مطلب توجه کنید، همچنین برای اطلاعات بیشتر و ارتباط برقرار کردن با مشاوران آیدانیتو می توانید مشاوره تحصیلی تلفنی را مطالعه بفرمایید.

معافیت کفالت به دو دسته تقسیم می شود:

  • معافیت کفالت دائم
  • معافیت کفالت موقت
برخی از مشمولانی خدمت به صورت مقطعی و موقت معافیت خود را دریافت می نمایند و برخی دیگر با توجه به شرایط معافیت دائم دریافت می نمایند. در ادامه انواع کفالت های دائم و موقت و خاص را مشاهده خواهید کرد. اگر سوالی در زمینه معافیت کفالت ذهنتان را به خود مشغول کرده ، با مشاورین متخصص نظام وظیفه آیدانیتو تماس بگیرید.

انواع کفالت سربازی

سربازان مشمول این قسمت را با دقت بیشتری بخوانند. سربازانی که شامل یکی از انواع کفالت 98 شوند، می توانند معافیت سربازی بگیرد، در ادامه انواع کفالت را مشاهده کنید:

انواع معافیت کفالت

کفالت مادر

کفالت پدر

کفالت برادر

کفالت خواهر

کفالت همسر معلول

کفالت جد

قانون حمایت جامع از حقوق معلولان

کفالت فرزند صغیر

زلزله زدگان

آسیب دیدگان انفجار قطار نیشابور

هر یک از کفالت های گفته شده برای معافیت دارای شرایط خاصی هستند که در این مقاله به بخش کوچکی از آن اشاره می کنیم. از برخی شرایط استفاده از معافیت کفالت پدر می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • فرد مشمول به خدمت تنها فرزند بالای 18 سال می باشد و سن پدر بالای 70 سال باشد.
  • در صورتی که پدر از کار افتاده باشد، سن او در صورت بالای 50 سالگی شرط است.
  • پدر دارای یکی از بیماری های خاص (نقص عضو، معلولیت و یا محجوریت) باشد و ….
از برخی شرایط استفاده از معافیت کفالت مادر می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • مادر فاقد همسر باشد
  • حداقل 30 ماه از طلاق یا فوت همسر وی گذشته باشد.
  • سن پسرش بالای 18 سال باشد (تنها پسر بالای 18 سال)
  • و ….
کفالت خواهر به دو صورت بررسی می شود. کفالت خواهر مجرد، کفالت خواهر مطلقه که شروط معافیت از سربازی این دو با یکدیگر متفاوت است. کفالت برادر نیز به دو صورت بررسی می شود، کفالت برادر بالای 18 سال، کفالت برادر کم تر از 18 سال که هر یک از انواع این نوع کفالت دارای شرایط متفاوتی از یکدیگر هستند. کفالت همسر معلول نیز در دو دست بررسی می شود و در صورتی که همسر مشمول بعد از ازدواج دچار معلولیت شده باشد، از شرایط متفاوتی برخوردار خواهد بود. برای آگاهی بیشتر در زمینه اخذ معافیت کفالت با مشاورین حرفه ای نظام وظیفه آیدانیتو تماس بگیرید.

توجه کنید

  • از چند برادر واجد شرایط خدمت در صورتی که یکی از آنها به خدمت اعزام شود، یکی از برادران می تواند تا اتمام دوره سربازی برادرش از تعویق اعزام استفاده نماید.
  • در صورتی که یکی از فرزندن پسر سربازی که حین خدمت فوت کند از سربازی معاف است.
  • در صورتی که یکی از فرزندان ذکور خانواده ای که یکی از فرزندان آن خانواده در حین خدمت سربازی فوت کند، از خدمت سربازی معاف می شود.

شرایط و ضوابط معافیت کفالت سربازی

در ابتدا سعی کنید شرایط را به طور کامل مطالعه کنید. باید خدمت شما دوستان گرامی عرض کنیم که دریافت معافیت کفالت سربازی در صورت داشتن شرایطی چند از جانب افراد امکان پذیر است. در صورت نیاز به داشتن اطلاعات بیشتری در مورد این شرایط می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. مشاوران آیدانیتو اطلاعات جامع و کاملی را در این رابطه در اختیار شما قرار می دهند. پس حتماٌ با آن ها تماس بگیرید و از اطلاعات آن ها استفاده نمایید. 
به مشمولان خدمت سربازی توصیه می کنیم برای اطلاع از شرایط معافیت کفالت انواع کفالت های نام برده شده به مقاله شرایط معافیت کفالت مراجعه نمایند.

درباره معافیت های خدمت سربازی اطلاعات کافی دارید؟ با مشاورین متخصص خدمت وظیفه آیدانیتو تماس بگیرید.

0 دیدگاه در “انواع معافیت کفالت

  1. علی اکبر گفت:

    سلام
    انواع معافیت کفالت فقط مواردی هست که داخل مقاله اشاره کردید؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ انواع معافیت کفالت را بایستی مطابق قوانین نظام وظیفه در هر سال مورد بررسی قرار دهید. مطابق آخرین اخبار، انواع معافیت کفالت در سال 97 شامل موارد مندرج در مقاله بوده است.

  2. سامان گفت:

    انواع معافیت کفالت در سال 98 چه تغییراتی داره؟ مخصوص بحث کفالت مدد جویانه

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ در موضوع انواع معافیت کفالت ، ماده 44 قانون نظام وظیفه درمورد مددجویان است که فعلا تغییری در آن مشاهده نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *