آیدانیتو > انواع معافیت مددجویان
معافیت مددجویان

انواع معافیت مددجویان

انواع معافیت مددجویان

در این مقاله انواع معافیت مددجویان را ذکر خواهیم کرد، مشمولان عزیز برای اطلاع از جزئیات قوانین نظام وظیفه همراه ما باشند ، در بسیاری از مواقع افراد به علت عدم آگاهی کافی راجع به قوانین موجود در نظام وظیفه شرایط خدمت را برای خود سخت می کنند، در صورتی که امکان معافیت و یا کسر از خدمت برای آن ها وجود دارد ، معافیت مددجویان از جمله معافیت هایی است قرار است انواع آن را مشاهده کنید، اما بهتر است قبل از شروع مبحث انواع معافیت مددجویان، توضیحاتی را در این زمینه به شما عزیزان بدهیم.

در ابتدا باید بدانید مشمول کیست و از چه سنی دوره مشمولیت آغاز میشود، در ادامه قبل از شروع ذکر انواع معافیت مددجویان راجع به این موضوع کمی صحبت کرده ایم.

مشمول به پسران ومردان ایرانی که وارد سن مشمولیت می شوند و خدمت سربازی بر آن ها واجب میشود، گفته می شود. سن مشمولیت از شروع 19سالگی تا پایان 50 سالگی افراد است، بنابراین تمام افراد ذکور 19تا 50 سال برای انجام امور مختلف و مشخص شدن تکلیف نظام وظیفه خود یا باید اعزام به خدمت و یا معافیت را انتخاب کنند. یکی از معافیت ها معافیت مددجویان است ، معافیت مددجویان به چه کسانی تعلق میگیرد؟ به آن دسته از مشمولینی که با به خدمت رفتن آن ها افرادی که نیاز به مراقبت و کمک دارند، دچار مشکل میشوند. تا به اینجا با مشمولیت و معافیت مددجویان آشنا شدید در ادامه ی مقاله به انواع معافیت مددجویان خواهیم پرداخت همراه ما باشید.

انواع معافیت سربازی مددجویان

  • معافیت یک فرزند مادر فاقد شوهر تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی
  • معافیت مشمولان دارای فرزندمعلول
  • معافیت سه خواهری
  • معافیت ازدواج با بانوی معلول جسمی –حرکتی
  • معافیت طبق ماده 6 بهزیستی

همانطور که مشاهده کردید 5 دسته در معافیت مددجویان وجود دارد، که افراد در هر کدام میتوانند معافیت سربازی دریافت کنند. البته توجه داشته باشید که هریک از معافیت های نام برده شده دارای شروط خاصی است که لازم است قبل از اقدام به ارسال دفترچه و تقاضای معافیت از آن مطلع شوید.

به عنوان مثال شرایط معافیت اول یعنی معافیت یک فرزند مادر فاقد شوهر تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی به این صورت است که مشمول نباید به هیچ عنوان دارای غیبت در سربازی باشد ، مادر فاقد همسر و تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی باید  حداکثر 39 ماه از فوت و یا طلاق همسر گذشته باشد و ….. نکته مهم برای معافیت دائم این شیوه نیازمند بودن افراد خانواده به مراقبت و نگهداری مشمول است و در صورتی که چند پسر در آن خانواده باشد، تنها یک پسر آن هم به انتخاب مادر از معافیت استفاده میکند، البته لازم است بدانید شرایط برخی از معافیت ها دچار تغییراتی شده است که در مقالات مرتبط مطلع خواهید شد.

در سایر موارد و انواع معافیت مددجویان نیز عدم وجود غیبت اهمیت زیادی دارد و شرط اول برای بررسی درخواست مشمول برای معافیت است. برای اطلاع از شرایط و ضوابط انواع معافیت مددجویان مقاله شرایط معافیت مددجویان را مورد بررسی قراردهید.

همچنین میتوانید سوالات خود را پیرامون انواع معافیت مددجویان و شرایط هریک از آن ها با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید .

1 دیدگاه در “انواع معافیت مددجویان

  1. ناشناس گفت:

    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *