آیدانیتو > انحراف جنسی عورت نمایی
سایر انحرافات جنسی

انحراف جنسی عورت نمایی





 

انحراف جنسی عورت نمایی

انحراف جنسی عورت نمایی به معنای به نمایش گذاشتن آلت جنسی در برابر دیگران است. عورت نمایی در واقع نتیجه یک اختلال ذهنی است و در دسته انحرافات جنسی قرار می گیرد. کسانی که مبتلا به نوعی از انحرافات جنسی هستند با اعمال و افکار غیر عادی و گاهی آسیب رسان از نظر جنسی تحریک و ارضا می شوند.

 

آدم هایی که از عورت نمایی لذت می برند، با فردی که تماشاگر آلت جنسی آن ها است، ارتباطی برقرار نمی کنند و همین که فرد مقابلشان را ترسیده و متعجب ببیند، تحریک می شوند. این انحراف در میان مردان بسیار شایع تر از زنان است. ممکن است فرد عورت نما در حین نمایش آلت جنسی خود به دیگری خود ارضایی انجام دهد یا بعداً با فکر کردن به آن صحنه و خیال پردازی در مورد آن تحریک شود و خودارضایی کند.

نشانه های انحراف عورت نمایی

مهم ترین نشانه های انحراف عورت نمایی شامل موارد زیر هستند:

  • فرد به صورت مداوم تمایل دارد که اندام جنسی اش را به افراد غریبه (معمولاً جنس مخالف) نشان بدهد و با این عمل تحریک و ارضای جنسی می شود.
  • معمولاً تمایلی به نزدیکی یا رابطه جنسی با کسی که او را در این حالت می بیند، ندارد.
  • این رفتار زندگی او را آشفته کرده و عملکرد مثبتش را در حوزه های مختلف زندگی کاهش داده.
  • عورت نمایی حداقل 6 ماه دوام داشته.

  با شناخت نشانه های عورت نمایی ، می توان درمان این انحراف جنسی را تسهیل و تسریع کرد.

پژوهشی در آمریکا که بیشتر از 600 مرد 20 تا 30 ساله را مورد مطالعه قرار داده بود، به این نتیجه رسید که تجربیاتی در کودکی می توانند منجر به انحراف عورت نمایی در بزرگسالی شوند. به عنوان مثال مردانی که در دوران کودکی اجازه داشتند در برابر مادرشان برهنه باشند، در بزرگسالی از برهنگی در برابر غریبه ها لذت می برند.

در واقع تجربه برهنگی در دوران کودکی نمایش اندام جنسی را برای فرد عادی سازی می کند. البته تشیخص دلیل این اختلال مانند سایر اختلالات روانی به هیچ عنوان کار راحتی نیست و تئوری های زیادی در مورد علل احتمالی عورت نمایی وجود دارند.

بعضی متخصصان معتقدند که تجربیات تلخی مثل مورد آزاد جنسی قرار گرفتن در دوران کودکی یا زندگی در یک خانواده از هم گسیخته و متشنج می تواند علت عورت نمایی در بزرگسالی باشد. نظریه دیگری هم وجود دارد که میزان خیلی بالای تستوسترون را در مردان ریشه انحرافات جنسی می داند. ارائه آماری از مبتلایان به این انحراف اصلاً کار آسانی نیست. چون عورت نماها به ندرت به دنبال درمان هستند. اگر چه اغلب یک مرد پیر و کثیف تصویر کلیشه ای یک عورت نما در ذهن ما است، اما بیشتر کسانی که بخاطر این انحراف دستگیر شده اند، مردانی در اواخر دوره نوجوانی یا در دهه بیست زندگی بوده اند.

درمان عورت نمایی

فراگیرترین روش درمان این انحراف، ترکیب روان درمانی و دارودرمانی است. بعضی از روش های درمانی مورد استفاده در درمان عورت نمایی شامل درمان شناختی – رفتاری، گروه درمانی یا زوج درمانی (این روش برای عورت نماهایی مورد استفاده قرار می گیرد که متأهل اند ) است.

در ادامه مطالعه‌ی مقاله‌ی کودک آزاری جنسی را به شما پیشنهاد می کنیم.

آیا شاهد نشانه های انحراف جنسی عورت نمایی در خودتان یا یکی از اطرافیانتان هستید؟ آیا کنترلی بر رفتارهایتان ندارید اما می دانید که گرفتار عادات جنسی آسیب رسانی شده اید؟
بامشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *