آیدانیتو > انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی شیمی
انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور پردیس

انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی شیمی

انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی شیمی

رشته شیمی جز رشته های علوم پایه محسوب می شود. یکی از راحتترین روش ها برای تحصیل در رشته شیمی ورود به دانشگاه های علمی کاربردی و تسهیل در کاردانی رشته شیمی است. در این مقاله می خواهیم شما را با انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی شیمی آشنا کنیم. از این رو می پردازیم به زمان و نحوه انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی شیمی و شرایط و نکات مهم انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی شیمی.

کاردانی شیمی علمی کاربردی

رشته شیمی یکی از رشته های گروه صنعت دوره کاردانی علمی کاربردی است و در زیرگروه صد و دوازده قرار گرفته است. محل قرارگیری شیمی از این نظر برای ما اهمیت دارد که طبق قوانین انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی شیمی، داوطلبین آزاد حق انتخاب در رشته از یک گروه و داوطلبین شاغل حق انتخاب رشته از یک زیرگروه را دارند.

رشته شیمی علمی کاربردی با دو عنوان ارائه می شود:

  • کاردانی فنی شیمی آزمایشگاهی – شوینده ها آرایشی و بهداشتی
  • کاردانی فنی شیمی آزمایشگاهی – صنعتی

گرایش دیگری از رشته شیمی با نام کاردانی فنی شیمی آزمایشگاهی – غذایی در زیرگروه 113 گروه صنعت قرار گرفته است.

زمان و نحوه ثبت نام شیمی بدون کنکور علمی کاربردی

به منظور انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی شیمی لازم است در ابتدا ثبت نام کنید. ثبت نام دوره کاردانی علمی کاربردی از 22 مردادماه آغاز شده است و آخرین مهلت ثبت نام آن نیز یکشنبه 28 مردادماه است. در این بازه زمانی شما می توانید به سایت سنجش مراجعه کنید و وارد قسمت ثبت نام دوره کاردانی علمی کاربردی شوید و مراحل ثبت نام را طی کنید.

توجه داشته باشید که برای ورود به روند ثبت نام باید کارت اعتباری تهیه کنید. مبلغ این کارت 22 هزار تومان است و می توانید آن را از قسمت خرید کارت سنجش تهیه کنید. سپس می توانید اطلاعات خود را وارد کنید. با دریافت کد رهگیری از سیستم ثبت نام شما به پایان رسیده است.

زمان و نحوه انتخاب رشته کاردانی شیمی علمی کاربردی

انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی شیمی همزمان با ثبت نام آن امکان پذیر است و شما باید در زمان اعلام شده اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته کنید. برای انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی شیمی توجه داشته باشید که حتماً دفترچه راهنما را مطالعه کرده باشید. دفترچه راهنمای این دوره بر روی سایت سنجش قرار گرفته است.

نکات مهم برای انتخاب رشته بدون کنکور شیمی علمی کاربردی

برای انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی شیمی شما باید به عنوان یکی از دو گروه داوطلب آزاد یا شاغل به انتخاب رشته بپردازید. تعریف داوطلبین آزاد و  شاغل در دفترچه آمده است. داوطلب شاغل به داوطلبی گفته می شود که حداقل یکسال سابقه کار مرتبط با رشته شیمی داشته باشد و شرایط گرفتن کد اشتغال را داشته باشد. برای اخذ کد اشتغال باید شرایط داوطلب با شرایط و تعریف شاغل واحد آموزشی مورد نظر یکسان باشد.

بعد از انتخاب داوطلب در آزاد یا شاغل باید به انتخاب رشته بپردازید. شما امکان انتخاب 30 کد رشته محل را دارید. حتماً بیش از 15 کد رشته را پر کنید. برای انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی شیمی بهتر است مراکز آموزشی ای را انتخاب کنید که به محل سکونت و یا محل کار شما نزدیک باشد تا بعداً دچار مشکل نشوید.

اگر مایل به تحصیل در رشته شیمی هستید مقاله انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد شیمی 97 را به شما پیشنهاد میکنیم.

انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی شیمی یکی از مهم ترین مراحل ثبت نام تا پذیرش است. با مشاوران با تجربه و آگاه از تمام شرایط و قوانین در این مسیر کمک بگیرید. ما به شما مشاوران آیدانیتو را پیشنهاد می کنیم. شما می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید و انتخاب رشته خود را به دست آنها بسپارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *