انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری ژئوفیزیک - زلزله شناسی, انتخاب رشته دکتری ژئوفیزیک - زلزله شناسی, انتخاب رشته دکتری ژئوفیزیک-الکترومغناطیس, انتخاب رشته دکتری ژئوفیزیک-گرانی سنجی, انتخاب رشته دکتری علوم و فناوری نانو-نانوشیمی ژئوفیزیک, انتخاب رشته علوم و فناوری نانو- نانوفیزیک, دکتری ژئوفیزیک

انتخاب رشته دکتری ژئوفیزیک 98






انتخاب رشته دکتری ژئوفیزیک 98

در این مقاله به موضوع انتخاب رشته دکتری ژئوفیزیک 98 می پردازیم. در آستانه ی اعلام نتایج کنکور دکتری از طرف سازمان سنجش قرار داریم. در اواخر فروردین ماه 98 به اعلام نتایج کنکور، مجاز شدگان به انتخاب رشته در ثبت نام انتخاب رشته شرکت می کنند. مسئله مهم قبل از انتخاب رشته دکتری ژئوفیزیک 97، شناخت کامل رشته می باشد که در ادامه صحبت خواهیم کرد. 

گرایش ها و رشته های دکتری ژئوفیزیک 98

رشته ژئوفیزیک از زیر گروه های گروه علوم پایه می باشد. رشته ژئوفیزیک در مقطع دکتری در 4 رشته ارائه می شود. که در ادامه آن ها را معرفی خواهیم کرد:

  • رشته ژئوفیزیک – لرزه شناسی
  • رشته ژئوفیزیک – زلزله شناسی
  • رشته ژئوفیزیک – الکترومغناطیسی
  • رشته ژئوفیزیک – گرانی سنجی

ژئوفیزیک علمی است که به بررسی عوامل مختلف فیزیکی کره ی زمین اشاره می کند. شامل عواملی مثل: فیزیک زمین ، آب ها ، هوا و … است.

رشته ژئوفیزیک – لرزه شناسی

رشته ژئوفیزیک – لرزه شناسی بدون داشتن گرایش در دانشگاه ها ارائه می شود. هد از این رشته بررسی مرزهای بین لایه های زمین، غارها، ضخامت لایه و … است.

رشته ی ژئوفیزیک – زلزله شناسی

رشته ژئوفیزیک – زلزله شناسی بدون داشتن گرایش خاصی در دانشگاه ها ارائه می شود. در این رشته به بررسی زلزله و اطلاعات مربوط به آن می پردازد و با بررسی این موارد، ضخامت لایه ها و جنس لایه را می پردازد.

ژئوفیزیک –الکترومغناطیسی

رشته ژئوفیزیک – الکترومغناطیسی با عنوان گرایش ژئوالکتریک و الکترومغناطیس در دانشگاه ها ارائه می شود. دروس امتحانی دوران کارشناسی تمامی گرایش های رشته ژئوفیزیک:

  • فیزیک 1 و 2
  • زمین شناسی فیزیکی

دروس امتحانی دوران کارشناسی ارشد در کنکور دکتری – الکترومغناطیس

  • فیلترهای دیجیتال
  • اکتشافات EM
  • اکتشافات ژئوالکتریک

دروس امتحانی دکتری ژئوفیزیک – زلزله شناسی و لرزه شناسی مشترک هستند.

  • فیلترهای دیجیتال
  • لرزه شناسی
  • تئوری انتشار امواج کشسانی

ژئوفیزیک گرانی سنجی

هدف از این رشته در دانشگاه جاذبه زمین در نقاط مختلف و شتاب جاذبه است.

زمان انتخاب رشته دکتری ژئوفیزیک 98

طبق اعلام سازمان سنجش نتایج آزمون دکتری ، در هفته آخر فروردین ماه 98 مشخص می شود. داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش در صورت قبولی در کنکور، مجاز به انتخاب رشته می شوند. زمان انتخاب رشته دکتری ژئوفیزیک 98 ، طبق اعلام سازمان سنجش در نیمه ی اول اردیبهشت ماه 1398 می باشد.
اگر پرسشی در رابطه با انتخاب رشته دکتری ژئوفیزیک برای شما مطرح شده است می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. 

نحوه انتخاب رشته دکتری ژئوفیزیک 98

پس از قبولی در آزمون کتبی ، مجاز شدگان با مراجعه به سایت سازمان سنجش و تأیید اطلاعات وارد مرحله ی انتخاب رشته می شوند. داوطلبان در انتخاب رشته حق وارد کردن 50 کد رشته را دارند و بر اساس اولویت های خود، کد رشته ها را وارد می کنند و در آخر در صورت دریافت رهگیری 15 رقمی، انتخاب رشته ی خود را به پایان می رسانند و در دهه ی اول شهریور ماه 98 نتایج نهایی را مشاهده خواهند کرد.

نکاتی که باید حین انتخاب رشته رعایت شوند

  • قبل از انتخاب رشته، اطلاعات کافی راجع به رشته مورد نظر پیدا کنید.
  • اطلاع از ظرفیت های رشته ی مورد نظر در انتخاب منطقی به شما کمک خواهد کرد.
  • قبل از انتخاب رشته، از شهریه های دانشگاه های مورد نظر اطلاع پیدا کنید.

تحصیل دکتری ژئوفیزیک در خارج از کشور

تحصیل در خارج از کشور و در دانشگاهی با موقعیت علمی و شرایط عالی می تواند امتیاز ی بسیار مهم و عالی برای هر کی از شما دوستان عزیز به حساب بیاید. در نتیجه خوب است گاهی به عزیمیت به خارج از کشور و تحصیل در رشته های مختلف دانشگاهی در مقاطع مختلف تحصیلی فکر کنید. از جمله این رشته ها می توان به رشته ژئوفیزیک در مقطع دکتری آن اشاره کرد. در صورتی که سؤالی درباره تحصیل دکتری در رشته ژئوفیزیک دارید می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
در این مقاله به بررسی انتخاب رشته دکتری ژئوفیزیک 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته دکتری ژئوفیزیک ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *