آیدانیتو > انتخاب رشته دکتری معماری 98
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری معماری

انتخاب رشته دکتری معماری 98






انتخاب رشته دکتری معماری 98

پذیرش در مرحله اول آزمون دکتری مهندسی معماری ، داوطلبان را وارد مرحله انتخاب رشته دکتری معماری 98 می کند. انتخاب رشته درست، یک اقدام مهم و در عین حال لازم برای رسیدن به نتایج نهایی کنکور دکتری مهندسی معماری است. متقاضیان انتخاب رشته دکتری مهندسی معماری ، اولین بار  نیست که در شرایط  و وضعیت انتخاب رشته قرار می گیرند و با توجه به دوره های آموزشی قبلی در مقطع لیسانس و کارشناسی ارشد تا حدودی با فضا و شرایط  آن آشنا هستند اما این آشنایی کافی نیست و لازم است داوطلبان شرایط انتخاب رشته دکتری مهندسی معماری 98 و نحوه انتخاب رشته دکتری مهندسی معماری را به صورت کامل مطالعه و بررسی نمایند.

شرایط انتخاب رشته دکتری معماری 98

شرایط انتخاب رشته دکتری مهندسی معماری 98 ، وابسته به نتایج اولیه کنکور دکتری است. در واقع پس از انتشار کارنامه اولیه ، مشخص می شود که چه کسانی شرایط انتخاب رشته دکتری را دارند. در کارنامه اولیه اولیه ، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند و حد نصاب لازم برای آخرین دانشگاهی که پذیرش دکتری مهندسی معماری را داشته باشند به دست آورند می توانند در انتخاب رشته دکتری شرکت نمایند. از این رو مجاز شدگان تنها امکان انتخاب رشته دارند و با توجه به  نمره و تراز قبولی و حد نصاب هایی که در دروس عمومی و اختصاصی کسب کرده اند ، انتخاب رشته آنها انجام می شود.

نحوه انتخاب رشته دکتری معماری 98

پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری در نیمه اول اردیبهشت، اولین کاری که مجاز شدگان لازم است انجام دهند مطالعه دقیق دفترچه راهنماست. در انتخاب رشته دکتری سراسری ، داوطلبان می توانند 50 کد رشته محل را براساس الویت های خود انتخاب نمایند.
مسیر متقاضیان دانشگاه آزاد در انتخاب رشته دکتری مهندسی معماری از انتخاب رشته دکتری مهندسی معماری سراسری جدا می شود و داوطلبان دانشگاه آزاد در صورتی که امکان انتخاب رشته را داشته باشند از طریق کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد وارد سیستم سنجش و پذیرش می شوند و با توجه به الویت های خود و استراتژی های مهم انتخاب رشته، 40 کد رشته محل را وارد فرم اینترنتی انتخاب رشته  می نمایند. به استراتژی های با اهمیت درانتخاب رشته اشاره کردیم  و باید بگوییم که این استراتژی ها که بیشتر همان هوشمندی و اشراف کافی بر نحوه انتخاب رشته دکتری مهندسی معماری است مربوط به سنجش و برآورد چگونگی انجام انتخاب رشته درست با توجه به رتبه و درصدهای کسب شده است، از این رو باید به نوع دانشگاهی که انتخاب می کنید و شیوه های آموزشی که بعدا شما در آن پذیرش خواهید شد توجه کنید.
دو شیوه آموزشی در دوره دکتری وجود دارد یکی روش پژوهش محور و دیگری روش آموزش محور است. شیوه پژوهشی از اعتبار بیشتری برخوردار است چرا که دانشجو به پژوهش و تحقیق و تالیف می پردازد اما در روش آموزش محور بیشتر گذراندن واحدهای درسی و کلاس اهمیت دارد. حوزه علاقه و تمایل شما در این دو سبک آموزشی در مقطع دکتری مهندسی معماری می بایست در هنگام انتخاب رشته دکتری مورد توجه قرار گیرد.
همچنین اطلاع از سهمیه ها مانند سهمیه رزمندگان و ایثارگران و سهمیه مربیان نیز که در ظرفیت های ورودی موثر است مهم اند. نکته دیگری که لازم است مورد توجه قرار دهید توجه به علاقه و شرایط  تحصیلی و زندگی خود در انتخاب رشته دکتری مهندسی معماری است. نوع دوره ها نیز باید مدنظر شما در انتخاب رشته قرار گیرد  چرا که به جز دوره روزانه، بقیه دانشگاهها دارای شهریه هستند و تحصیل در آنها، آن هم در دوره دکتری نیازمند پرداخت هزینه می باشد. با توجه به همه این نکات برای انتخاب رشته دکتری مهندسی معماری 98 اقدام کنید و منتظر نتیجه مورد نظر خود باشید.
در این مقاله به بررسی موضوع انتخاب رشته دکتری معماری 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله گرایش های دکتری معماری بزنید. 
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته دکتری معماری 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *