انتخاب رشته دکتری معماری

گرایش های دکتری معماری

گرایش های دکتری معماری

قدمت رشته معماری به عنوان یک فن خاص جهت ایجاد سرپناه به سال های بسیار دور باز می گردد. ولی معماری امروزه در دنیا ترکیبی از صنعت ساختمان سازی به اضافه رشته هایی همچون اقتصاد، روان شناسی اجتماعی، فلسفه، هنر، جغرافیای طبیعی، علوم طبیعی همانند محیط زیست و زیست شناسی است. از این جهت می توان گفت که رشته جالب و جذاب مهندسی معماری به علت این ویژگی و با عنایت به خلاقیت و ماهیت هنری آن تفاوت اساسی با سایر رشته های مهندسی دارد. باید بگوییم که در رشته معماری درس هایی همچون دروس نظری معماری، طراحی ها و ترکیب ها دیده می شود که به طور معمول به شکل کنفرانس های دانشجویی و یا به شیوه آتلیه ای برگزار می گردد. مفاهیم موجود در این دروس بر پایه طرز تفکری بسیار متفاوت با درس های دوران دبیرستان است. بدین ترتیب موفقیت افراد در کنکور سراسری دانشگاه ها و در دوره دبیرستان هیچ ضمانتی برای اقبال افراد در این درس ها محسوب نمی شود. استفاده از عنصر خلاقیت و برخورداری از استعداد هنری در روند طراحی لازمه موفقیت افراد و دانشجویان به شمار می رود. مهندس معمار به فردی اطلاق می شود که به امر ساختن و طراحی ساختمان ها و بناهای مختلف اشتغال دارد. علاوه بر این، امر نحوه قرار گرفتن فضاهای اطراف ساختمان ها و طرح ریزی ترکیب آن ها نیز برعهده مهندسین معماری است. رشته مهندسی معماری در هر سه مقطع کارشناسی، ارشد و همین طور دکتری در دانشگاه های ایران مورد تدریس قرار می گیرد. باید بگوییم که مجموعه معماری دارای سه رشته فناوری معماری، معماری منظر و معماری است. در رشته معماری دو گرایش معماری دیجیتال و معماری اسلامی دیده می شود که در این مقاله، به ذکر پاره ای توضیحات راجع به گرایش های دکتری معماری برای شما می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری و مفیدی را در رابطه با گرایش های دکتری معماری به دست آورید.

گرایش معماری اسلامی

هدف از ایجاد و راه اندازی گرایش معماری اسلامی آموزش و تربیت اشخاصی است که با توجه به حفظ مسائل زیبایی شناسی معماری و رعایت آن ها و همین طور مسائل مرتبط با آسایش صوتی، اقلیمی و انسانی در شهرسازی و طراحی بناهای مختلف به دیدگاه های اسلامی و رعایت اصول مورد تأکید اسلام در این زمینه نیز توجه داشته باشند. باید خاطر نشان کرد که فقط دانشجویان و یا فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی معماری امکان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد این رشته و تحصیل در آن را دارند.
اگر سؤالی در زمینه گرایش های دکتری معماری برایتان مطرح شده است می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

گرایش معماری دیجیتال

گرایش معماری دیجیتال به مواردی همچون ساختارهای فیزیکی، تصویربرداری جهت ایجاد اشکال مجازی، تصویربرداری، شبیه سازی، برنامه نویسی و استفاده از مدل سازی کامپیوتر اطلاق می شود. از این اصطلاح جهت سایر جنبه های معماری که در آن ها از قابلیت فناوری دیجیتال استفاده شده است بهره گرفته می شود.

لیست دانشگاه های آزاد دکتری معماری

در این مقاله، به ذکر لیست دانشگاه های آزاد مقطع دکتری رشته معماری برای شما می پردازیم.

ردیفلیست دانشگاه های آزاد دکتری معماری
1واحد همدان
2واحد نور
3واحد نجف آباد
4واحد مشهد
5واحد کرمان
6واحد کرج
7واحد قزوین
8واحد زاهدان
9واحد خلخال
10واحد تهران جنوب
11واحد تفرش
12واحد ساری
13واحد سمنان
14واحد شیراز
15واحد علوم تحقیقات
16واحد بوشهر
17واحد بروجرد
18واحد زنجان
19واحد اردستان
20واحد امارات متحده عربی
21واحد بم
22واحد تهران شمال
23واحد دامغان
24واحد تفرش
25واحد تبریز

بهترین گرایش دکتری معماری

پس از شناخت گرایش های مختلف رشته معماری در مقطع دکتری این موضوع مطرح می شود که در این میان بهترین گرایش از جهات مختلف علی الخصوص بازار کار و درآمد کدام است؟ اگر این سؤال شما دوست گرامی نیز است برای یافتن پاسخ آن می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. مشاوران آیدانیتو اطلاعات خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار می دهند.

در این مقاله به تحلیل و بررسی گرایش های دکتری معماری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله بازار کار دکتری معماری بزنید.
اگر سوالی در زمینه گرایش های دکتری معماری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *