انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری مهندسی صنایع

انتخاب رشته دکتری مهندسی صنایع 98






انتخاب رشته دکتری مهندسی صنایع 98

بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری که به صورت کارنامه کتبی در سایت سازمان سنجش قرار داده می شود، کسانی که بر اساس نتایج درج شده در آن به عنوان داوطلبان مجاز شده تعیین شده باشند وارد مرحله انتخاب رشته دکتری مهندسی صنایع 98 می شوند و می بایست مطابق با دفترچه انتخاب رشته دکتری مراحل انتخاب رشته را طی کنند. انتخاب رشته مرحله مهم و تأثیرگذار برای پذیرش در دانشگاه های مورد نظر داوطلب است. از این رو اطلاع دقیق و درست از شرایط انتخاب رشته دکتری مهندسی صنایع 98 و نحوه انتخاب رشته، مورد نیاز داوطلبانی است که قصد انتخاب رشته در هر یک از دانشگاه های روزانه، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی، پیام نور، شبانه و بورس اعزام به خارج و دانشگاه آزاد را دارند که توصیه میکنیم برای دریافت این اطلاعات، ادامه مطلب را دنبال کنید.

شرایط انتخاب رشته دکتری مهندسی صنایع

لازم است کسانی که قصد انتخاب رشته دارند واجد شرایط انتخاب رشته باشند تا طبق ضوابط انتخاب رشته دکتری، کد رشته محل ها را در فرم اینترنتی انتخاب رشته وارد نمایند. آزمون دکتری سراسری و آزاد با هم برگزار می شود و داوطلبان متقاضی هر یک از این دانشگاه ها در یک آزمون که به صورت سراسری برگزار می شود، شرکت می کنند.
تا زمان اعلام نتایج اولیه و انتشار کارنامه کتبی و اینترنتی نتایج از طریق سازمان سنجش اعلام می شود. اما پس از انتشار کارنامه، متقاضیانی که در زمان ثبت نام تیک علاقه مندی به پذیرش در دانشگاه آزاد را زده باشندف کد انتخاب رشته دریافت می کنندو از طریق این کد وارد سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد شده و انتخاب رشته می نمایند.
در انتخاب رشته دکتری مهندسی صنایع آزاد، امکان انتخاب 40 کد رشته محل وجود دارد. در انتخاب رشته دکتری مهندسی صنایع سراسری، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه سراسری شده اند، با توجه به حد نصاب تعیین شده برای هر یک از دانشگاه های تعیین شده میت وانند انتخبا رشته کنند. با توجه به این شرایط در هر یک از دانشگاه ها برای انتخاب رشته دکتری مهندسی صنایع داوطلبان می توانند انتخاب رشته نمایند.

نحوه انتخاب رشته دکتری مهندسی صنایع

انتخاب رشته دکتری مهندسی صنایع به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش برای مجاز شدگان دانشگاه های  سراسری و سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد برای متقاضیان ورود به دانشگاه آزاد انجام می شود. با ورود به سامانه انتخاب رشته از طریق کد پیگری و شماره پرونده، شماره داوطلب و یا کد ملی به صفحه انتخاب رشته دکتری منتقل می شوید.
قبل از درج 50 کد رشته محل مهندسی صنایع لازم است مطالعات و اطلاعات کافی داشته باشید. قبل از درج 50 کد رشته محل مهندسی صنایع لازم است مطالعات و اطلاعات کافی داشته باشی. توجه به علایق خود است. بدون علاقه اگر در بهترین رشته و گرایش و بهترین دانگشاه پذیرفته شوید. باز یک جای کار می لنگد و این مسئله فرد را از طی کردن مسیر موفقیت باز می دارد.
توجه به ظرفیت های ورودی، بعد مسافت، سهمیه ها و میزان شهریه هر یک از کد انتخابی شما نیز مهم است. ممکن است بعضی از دانشگاه های خوب رشته مهندسی صنایع را با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید. از نظر خود قبول نشوید اما به دلیل عدم آگاهی بر این موضوع که ممکن است بعد مسافت آن دانشگاه موجب شود که رتبه های بهتر از شما آن را انتخاب نکنند و در نتیجه صندلی آنها خالی بمانند و این صندلی خالی متعلق به شما شود.
شرایط و معیارهای انتخاب رشته هر یک از داوطلبان متفاوت است و شما از آنها مطلع نیستید. درنتیجه گاهی مد نظر قرار دادن احتمالات موجب جابه جایی رتبه ها و دانشگاه های مورد نظر شما می شود. در انتخاب رشته سعی کنید همان کد رشته محل هایی را انتخاب کنید که قبلاً در آنها تحصیل کرده اید. چرا که در زمان مصاحبه، شناخت اساتید و تجربه و حضور شما در فضای علمی آموزشی آن، امتیاز مثبتی برایتان خواهد بود.
به رشته های متجانس و هماهنگ با گرایش خود توجه داشته باشید و آنها را در اولویت انتخاب رشته دکتری قرار دهید. چرا که همان دوره های تحصیل و یا پژوهش هایی که در آن زمینه انجام داده اید در نظر اساتید هیئت ژوری در زمان مصاحبه مطلوب خواهد بود و شانس پذیرش شما را افزایش خواهد داد. دوره های غیر روزانه مانند: شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان از دانشجویان پذیرش شده، شهریه می گیرند. از این رو به نوع دوره هایی که در انتخاب رشته دکتری مهندسی صنایع انتخاب می کنید حتما توجه داشته باشید.
ظرفیت های ورودی و سهمیه ها هم سر دیگر قضیه هستند و این قانون کلی وجود دارد که اولویت پذیرش با دارندگان این سهمیه هاست. انتخاب رشته اصولی دکتری مهندسی صنایع، گام شما برای رسیدن به هدف موردنظرتان را بلندتر می کند و گاهی با وجود بعضی شرایط ناهمگون به شما شانس قبولی می دهد. هر چند در نگاه نخست و متفاوت شانس قلمداد می شود، اما در واقع آگاهی و دقت داوطلب در شکار لحظه ها و فرصت های زیر پوستی است که از چشم بقیه دور مانده است. 
در این مقاله به بررسی موضوع انتخاب رشته دکتری مهندسی صنایع 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته بزنید. 
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته دکتری مهندسی صنایع 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *