آیدانیتو > انتخاب رشته دکتری تاریخ 98
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری تاریخ اسلام, انتخاب رشته دکتری تاریخ ایران بعد از اسلام, انتخاب رشته دکتری تاریخ ایران قبل از اسلام, انتخاب رشته دکتری تاریخ و تمدن اسلامی, تاریخ

انتخاب رشته دکتری تاریخ 98






انتخاب رشته دکتری تاریخ 98

علم تاریخ به بررسی و تحلیل تحولات یک جامعه می پردازد و یک رشته کاربردی و با اهمیت برای پیشرفت جوامع است. این رشته دانشگاهی تا مقطع دکتری در ایران پذیرش دانشجو دارد و متقاضیانی که در کنکور دکتری شرکت کرده اند و برای آنها نتایج اولیه منتشر شده است، در صورتی می توانند انتخاب رشته نمایند که در کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته تاریخ شده باشند. در ادامه به نحوه انتخاب رشته دکتری تاریخ و شرایط انتخاب رشته دکتری تاریخ می پردازیم.

نحوه انتخاب رشته دکتری تاریخ 98

تمامی متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، لازم است به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. در منوی سمت راست قسمت دکتری آن، بر روی انتخاب رشته دکتری کلیک نمایند. بر اساس کد پیگیری یا شماره شناسنامه و شماره پرونده وارد سامانه انتخاب رشته می شوید که اطلاعات تحصیلی دو مقطع قبلی شما در آن درج شده است. در صورت درستی این اطلاعات به مرحله بعدی که وارد کردن 50 کد رشته محل است هدایت می شوید و اگر اطلاعات شما مورد تأییدتان نیست می بایست آن را ویرایش کنید. در پایان انتخاب رشته اگر به صورت صحیح انجام شده باشد، کد پیگیری 15 رقمی دریافت می کنید که لازم است آن را تا پایان روند آزمون و پذیرش حفظ و نگه داری کنید. متقاضیان دانشگاه آزاد در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد می بایست کد دسترسی را وارد نمایند و بر طبق قوانین این سامانه انتخاب رشته دکتری تاریخ آزاد را انجام دهند.
مشاوران آیداینتو پاسخگوی شما دوستان داوطلب در مورد انتخاب رشته دکتری رشته تاریخ هستند. پس می توانید با آن ها تماس بگیرید.

شرایط انتخاب رشته دکتری تاریخ 98

شرط انتخاب رشته دکتری تاریخ، وابسته به نتیجه کارنامه اولیه است که در آن در مقابل هر یک از دانشگاه های پذیرنده، مشخص شده است که فرد مجاز شده است یا نه. بر طبق این منطق مجاز شدگان انتخاب رشته دکتری تاریخ می توانند به سامانه اینترنتی انتخاب رشته مراجعه کنند و در صفحه مورد نظر بر اساس تمامی اطلاعات ضروری انتخاب رشته، اقدام به انتخاب کد رشته محل ها نمایند. این شرط برای داوطلبان متقاضی دانشگاه های سراسری و آزاد یکسان می باشد.

جزئیات مربوط به انتخاب رشته دکتری تاریخ

دکترای رشته تاریخ در دوره های روزانه، نوبت دوم (همان شبانه)، غیر انتفاعی و پیام نور و آزاد وجود دارد. لازم است داوطلبان بر اساس رتبه و درصدهای کسب کرده که در هر کدام از این دوره های پذیرفته شده اند، دانشگاه های موردنظر را انتخاب نمایند. در هنگام وارد نمودن کد رشته محل ها به علاقه، بعد مسافت، آموزش رایگان یا غیر رایگان، سهمیه ها مانند سهمیه مربیان، سهمیه ایثارگران و رزمندگان و قوانین مربوط به اتباع خارجی و نیز ظرفیت های ورودی توجه داشته باشند. گرایش های دکتری تاریخ مانند گرایش تاریخ ایران قبل از اسلام شرکت کنندگان قابل توجه و در عین حال ظرفیت پذیرش محدود دارد.  امام گرایش ایران بعد از اسلام هم شرکت کنندگان زیاد هم ظرفیت ورودی رضایت بخشی دارد. با توجه به همه ی این ضابطه ها، داوطلبان رشته تاریخ، انتخاب رشته نمایند تا نتایجی مورد انتظار و متناسب با رتبه و حد نصاب های کسب کرده به دست آورند.

دانشگاه های پذیرنده دکتری تاریخ

نکته بسیار حائز اهمیت در زمان انتخاب رشته دکتری تاریخ کسب شناخت و آگاهی نسبت به دانشگاه های پذیرنده این رشته تحصیلی در این مقطع است. هر داوطلب باید با توجه به شناخت خود نسبت به دانشگاه های پذیرنده نسبت به انتخاب دکتری رشته تاریخ اقدام نماید. مشاوران آیدانیتو می توانند شما را با لیست این دانشگاه ها آشنا کنند و شما را به شناخت کلی از آن ها برسانند. پس می توانید با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید. 
در این مقاله به بررسی انتخاب رشته دکتری تاریخ پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته دکتری تاریخ ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *