انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور, بدون کنکور

انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 98





انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 98

در این مقاله به موضوع انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 98 پرداخته ایم. داوطلبانی که در کنکور 98 موفق به پذیرش نشده اند و یا در کنکور شرکت نکرده اند، می توانند به عنوان دانشجویان ورودی 98 به تحصیل بپردازند. این روش بدون کنکور 98 نام دارد که در مقاله انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 98 به طور مفصل راجع به نحوه و زمان انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 98 صحبت خواهیم کرد. همراه ما باشید.

زمان انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور

انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 98 در دو نوبت مهر و بهمن انجام پذیر است و ثبت نام و انتخاب رشته به طور همزمان انجام می شود و زمان انتخاب رشته در نیمسال ئاول از اسفند 98 شروع شده است و تا شهریور ماه 98 زمان دارد و زمان انتخاب رشته در نیمسال دوم (دوره بهمن) در آذر و یا دی ماه خواهد بود.

نحوه ی انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور

داوطلبان در تاریخ های گفته شده به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و ابتدا دفترچه را دانلود و مطالعه می کنند و بعد فرم انتخاب رشته را تکمیل می نمایند. داوطلبان عزیز توجه کنید که انتخاب رشته بدون کنکور فرصت ویژه ای است که در اختیار شما قرار گرفته است. بنابراین در انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 98 دقت کافی داشته باشید. برای انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 98 می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

شرایط انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 98 را دارند، توجه کنند که پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی آنان خواهد بود. بنابراین صحت و دقت را در اطلاعات وارد شده از جمله معدل کتبی داشته باشند. در غیر این صورت در صورت قبولی، قبولی آنان لغو خواهد شد و اما شرایط انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور که در سه دسته شرایط عمومی، اختصاصی و نظام وظیفه تقسیم می شود را در ادامه مشاهده خواهید کرد.
  1. دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش دانشگاهی حداکثر تا تاریخ 98/06/31 و یا دارا بودن مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای برای کلیه داوطلبان
  2. دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند.
  3. دانشجویان و داوطلبان مرد در این دوره پایه از لحاظ نظام وظیفه منعی برای تحصیل نداشته باشند.
  4. برخورداری از توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی نیز از دیگر شرایط لازم برای شرکت در این دور هاست.
داوطلبان عزیز می توانند در دفترچه منتشر شده از جانب سازمان سنجش از باقی قوانین مطلع شوند. در انتخاب رشته خود به این نکات توجه کنید: اولویت در انتخاب رشته فراموش نشود و نحوه ی چینش انتخاب ها در فرم انتخاب رشته از شماره 1 تا …. طبق اولویت های شخصی داوطلب باشند. برای اولویت بندی معیارهای مانند علاقه مندی به رشته، محل دانشگاه مورد نظر، سطح علمی دانشگاه و … توجه می شود. لازم به ذکر است پر کردن بند 11 و 12 در فرم تقاضانامه که مربوط به معدل داوطلبان است اهمیت ویژه ای دارد. به داوطلبان گرامی پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 98 به مقاله ظرفیت پذیرش بدون کنکور پیام نور 98  مراجعه کنید. برای رفع مشکلات و سؤالات خود در زمینه انتخاب رشته و مقررات نظام وظیفه با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *