آیدانیتو > اعلام نتایج نهایی ارشد آزاد
اعلام نتایج آزمون ارشد

اعلام نتایج نهایی ارشد آزاد

اعلام نتایج نهایی ارشد آزاد

در این مقاله با موضوع اعلام نتایج کنکور ارشد آزاد همراه شما داوطلبین گرامی شرکت کننده در آزمون ارشد آزاد هستیم. در این مقاله می پردازیم به زمان اعلام نتایج نهایی ارشد آزاد، نحوه اعلام نتایج نهایی ارشد آزاد و چگونگی مشاهده اعلام نتایج نهایی ارشد آزاد.

زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد

داوطلبینی که مایل به تحصیل در دوره ارشد دانشگاه آزاد هستند در دو گروه قرار می گیرند. گروه اول افرادی که در آزمون ارشد شرکت کرده اند و مجاز به انتخاب رشته شده اند و حال در انتظار اعلام نتایج انتخاب رشته خود هستند. گروه دوم داوطلبین استعداد درخشان که با توجه به شرایط و قوانین امکان انتخاب رشته ارشد را داشته اند و در آزمون ارشد شرکت نکرده اند. اعلام نتایج نهایی ارشد آزاد برای هر دو گروه همزمان است و نتایج در نیمه اول شهریورماه اعلام خواهد شد.

نحوه اعلام نتایج کارشناسی ارشد

اعلام نتایج نهایی ارشد آزاد توسط سایت دانشگاه آزاد اعلام خواهد شد. شما می توانید به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنید و بر روی گزینه اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور کلیک کنید و نتیجه خود را ببینید. برای مشاهده نتایج دو راه در سامانه در نظر گرفته شده است. یک راه درج شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام و راه دیگر شماره پرونده و کد ملی داوطلب است. در هر دو راه لازم است که شماره پرونده خود را داشته باشید. سپس یکی از مسیرها را انتخاب کنید و نتیجه کسب کرده را ببینید. در هنگام ورود اطلاعات برای مشاهده نتایج خود آرامش خود را حفظ کنید و سعی کنید اطلاعات لازم برای ورود به سامانه را به درستی وارد کنید. زیرا وجود استرس و دلهره کافی باعث می شود اشتباهی در وارد کردن اعداد رخ دهد و سیستم به صفحه اطلاعات و کارنامه شما وارد نشود. شماره پرونده شما در فرم ثبت نام کارشناسی ارشد و همچنین کارت ورود به جلسه نوشته شده است و می توانید شماره پرونده خود را از روی هر یک از این دو بردارید. در صورتی که شماره پرونده و کد پیگری ثبت نام خود را فراموش کرده اید، لازم است از مرحله طولانی تری استفاده کنید و آن بازیابی کد رهگیری است.
برای بازیابی کد رهگیری وارد قسمت درخواست های سایت شوید و کد رهگیری خود را بازیابی کنید. همچنین می توانید از مشاوران آیدانیتو برای بازیابی کد رهگیری و شماره پرونده کمک بخواهید.

اعلام نتایج و کارنامه سبز ارشد

در صورتی که جز پذیرفته شدگان نیستید و یا از محل قبولی خود راضی نیستید میتوانید در مرحله تکمیل ظرفیت ارشد نیز شرکت کنید. برای اینکه قبولی خوب و قابل قبولی در تکمیل طرفیت ارشد داشته باشید بهتر است از کارنامه سبز ارشد کمک بگیرید. کارنامه سبز ارشد چند روز بعد از اعلام نتایج نهایی ارشد آزاد منتشر خواهد شد. کارنامه سبز اختلاف رتبه شما و آخرین فرد قبول شده در رشته های انتخابیتان را نشان میدهد و شما میتوانید شانس مجدد قبولی خود را محک بزنید.

اعتراض به نتایج نهایی ارشد آزاد

پس از اعلام نتایج نهایی ارشد دانشگاه آزاد بسیاری از داوطلبان و متقاضیان ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه ها از نتیجه اعلام شده قبولی خود در دانشگاه ها چندان رضایتی ندارند. این قبیل از افراد همواره در فکر ثبت اعتراض خود نسبت به نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد خود هستند. باید کنیم که این فرصت به شکل کاملاٌ اینترنتی در اختیار داوطلبان و متقاضیان قرار داده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه و زمان اعتراض به نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می توانید با مشاوران برجسته آیدانیتو تماس بگیرید. 

در صورتی که امکان دسترسی به سایت دانشگاه آزاد را ندارید و یا در حین مشاهده نتایج به مشکلی برخورده اید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. مشاوران آیدانیتو می توانند نتیجه کسب شده شما را در صورتی که شما درخواست کنید ببینند و به اطلاع شما برسانند.
میتوانید مقاله تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد را نیز بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *