انتخاب رشته کنکور

اعتراض به انتخاب رشته کنکور

اعتراض به انتخاب رشته کنکور

به طور قطع به یقین کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها و نتیجه آن جز یکی از اثر گذارترین رخدادهایی است که برای هر فردی در طول دوران جوانی و نوجوانی اش اتفاق می افتد. زمانی که این واقعه و این آزمون تا این اندازه تأثیر گذار و مهم است به تبع آن داشتن حساسیت بر روی صحت نتیجه قابل انتظار و منطقی به نظر می رسد در هر سال تحصیلی پس از اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری با داوطلبانی روبرو می شویم که به نتیجه کنکور خود معترض هستند و هر یک دلایلی نیز برای این امر دارند. بسیاری از داوطلبان هم علی رغم معترض بودن به نتیجه نهایی کنکور خود به دلیل عدم اطلاع از دلایل قانع کننده برای اعتراض و همچنین چگونگی اعتراض به انتخاب رشته کنکور خود از این اقدام منصرف می گردند.

اعتراض به انتخاب رشته کنکور در طی چند سال اخیر واقعاً سازماندهی شده است و مراحل انجام آن نیز بدون نیاز به مراجعه حضوری و بسیار ساده تر صورت می گیرد. به صورتی که حتی سازمان سنجش هم از متقاضیان در خواست دارد که اکیداً از مراجعه حضوری به سازمان سنجش آموزش کشور خودداری نمایند و اعتراض به انتخاب رشته کنکور را به صورت اینترنتی پیگیری کنند. در این مقاله به بحث در مورد اعتراض به انتخاب رشته کنکور برای شما عزیزان می پردازیم. پس ما را یاری کنید تا اطلاعات لازم را در رابطه با اعتراض به انتخاب رشته کنکور به دست آورید.

چگونگی اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور

در صورتی که انتخاب رشته کنکور سراسری را انجام داده اید و متأسفانه قبول نشده اید و یا حتی تصور می کنید که امکان قبولی در رشته های بالاتر را نیز داشته اید می توانید کارنامه سبز خود را از سایت سازمان سنجش دریافت و آن را بررسی نمایید. در صورت مشاهده دلایلی منطقی درخواست خود را به سازمان سنجش مبنی بر اعتراض به نتایج نهایی کنکور را ارسال کنید.
در صورت نیاز به کسب اطلاعاتی کامل تر در رابطه با نحوه اعتراض به انتخاب رشته کنکور می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. 

اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای الویت بعدی

در صورتی که پس از انجام بررسی های لازم متوجه جابه جا و یا اشتباه وارد کردن کد رشته محل ها شده اید بر طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور می توانید با دلایلی منطقی در صورت احراز شرایط در کد رشته محل مورد نظر خود قبول شوید البته توجه داشته باشید که در این مورد سازمان سنجش هیچ گونه مسئولیتی در قبال مهمان و یا انتقالی شما ندارد. البته باید بگوییم که از اجرای حتمی این مورد برای دانشجویان ورودی اطمینان نداریم و جهت کسب اطمینان باید تا زمان انتشار دفترچه کنکور صبر کرد.

نحوه اعتراض به انتخاب رشته کنکور

مراحل اعتراض به نتایج نهایی کنکور به این صورت است که شما داوطلب عزیز در ابتدا باید به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایید و بعد از طریق نوار سمت چپ بر روی گزینه ارسال درخواست کلیک کنید و بعد اقدام به ثبت نام از طریق گزینه مورد در سایت نمایید. مراحل ثبت نام اعتراض به نتایج نهایی کنکور شامل موارد زیر می شود.

  • وارد شدن به سیستم پاسخگویی
  • انتخاب کردن نام آزمون (گزینه سراسری را برگزینید)
  • انتخاب یکی از عناوین اعتراض به نتیجه قبولی و یا بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای الویت بعدی
  • کامل کردن فرم مخصوص همراه با ذکر توضیحات به طور خلاصه و مفید

بعد از انجام مراحل ذکر شده در بالا اعتراض شما ثبت می شود و بعد از بررسی های لازم نتیجه نهایی از طریق پیامک به اطلاعتان می رسد.

داوطلبان عزیز توجه داشته باشید که این درخواست فقط یک بار برای شما فعال و قابل ارسال می گردد. در نتیجه دقت لازم را در ارسال اطلاعات داشته باشید و به این موضوع توجه کنید که امکان حذف یا درخواست بعد از ارسال برایتان وجود ندارد. در نتیجه ابتدا خوب فکر کنید و پس از یادداشت دلایل منطقی خود نسبت به اعتراض اقدام کنید.
در این مقاله به تحلیل و بررسی اعتراض به انتخاب رشته کنکور پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله اعتراض به نتیجه کنکور بزنید.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با اعتراض به انتخاب رشته کنکور در اختیار شما قرار دهند. پس حتماٌ با آن ها تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *