آیدانیتو > ارشد بدون کنکور شیراز
کارشناسی ارشد بدون کنکور سراسری

ارشد بدون کنکور شیراز

ارشد بدون کنکور شیراز

ارشد بدون کنکور شیراز

دانشگاه شیراز یکی از دانشگاه های قدیمی و به نام ایران است. دانشگاه صنعتی شیراز از نظر علمی از میان دانشگاه های ایران رتبه دوم را کسب کرده است و به عنوان یکی از دانشگاه های مادر در رشته های مهندسی به حساب می آید. به حتم تحصیل در دانشگاه شیراز اعتبار مدرک این دانشگاه به موجب ایجاد حس رقابت بین داوطلبان برای اخذ پذیرش در این دانشگاه می شود. با توجه به سختی قبولی در دانشگاه شیراز، دانش جویان این دانشگاه نیز از سطح علمی بالایی برخوردارند از این رو دانشگاه صنعتی شیراز مسیر ادامه تحصیل را برای دانش جویان برتر خود تحت عنوان ارشد بدون کنکور شیراز فراهم می کند. تحصیل ارشد بدون کنکور شیراز، رؤیای بسیاری از افراد است و افرادی که دارای شرایط باشند می توانند این رؤیا را به واقعیت تبدیل کنند.

کارشناسی ارشد بدون کنکور شیراز

دانشگاه شیراز هر ساله امکان تحصیل در مقطع ارشد بدون کنکور شیراز را برای دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان خود فراهم می سازد. اولین شرط برای تحصیل در مقطع ارشد بدون کنکور شیراز این است که مجوز شرکت در این فراخوان را داشته باشید. تنها دانشجویان کارشناسی دانشگاه شیراز و دانشگاه های سراسری مجاز به استفاده از این امکان هستند و دانشجویان ممتاز دانشگاه آزاد، پردیس های خودگردان، آموزش الکترونیک، فرهنگیان و غیرانتفاعی مجاز به شرکت در ارشد بدون کنکور شیراز نیستند.

شرط دیگر شرکت در ارشد بدون کنکور شیراز ممتاز بودن داوطلبان است. ممتاز بودن به دانشجویانی اطلاق می شود که تا پایان نیمسال هفتم حداقل 115 واحد درسی را گذرانده باشند و میانگین معدل کل آن ها جز 15 درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشد. این شرط دارای تبصره ای ویژه دانشجویان کارشناسی پیوسته دانشگاه شیراز است. تمامی دانشجویانی که تا پایان ترم 7 حداقل 115 واحد گذرانده باشند و جز 25 درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود در دانشگاه شیراز قرار بگیرند می توانند در فراخوان ارشد بدون کنکور شیراز ثبت نام کنند. توجه داشته باشید که دانش جویان باید حداکثر در 8 ترم فارغ التحصیل شوند.


همچنین می‌توانید مقاله ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه خواجه نصیر را مطالعه کنید.

بدون کنکور ارشد دانشگاه شیراز

اما آیا تنها راه تحصیل در مقطع ارشد بدون کنکور شیراز همین است؟! خیر، علاوه بر دانشجویان ممتاز که در بالا مورد بررسی قرار دادیم، دانشجویان دیگری هم هستند که می توانند از این فرصت استفاده کنند. از جمله دانشجویانی که کارشناسی پیوسته خود را در 6 نیمسال به اتمام رسانده اند میانگین معدل کل آن ها به گونه ای باشد که جز 15 درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند. این گروه از داوطلبان مازاد بر ظرفیت پذیرش، پذیرفته خواهند شد.

همچنین افرادی که در المپیادهای علمی- دانشجویی رتبه 1 تا 15 را کسب کرده اند می توانند در این فراخوان شرکت  کنند. شرط گذراندن حداقل 115 واحد در 7 نیمسال و قرار گرفتن در 15 درصد برتر دانشجویان هم رشته ورودی خود، شامل حال این داوطلبان نمی شود.

بدون کنکور کارشناسی ارشد شیراز

آیا ثبت نام و شرکت در این فراخوان به معنی قبولی 100 درصد ارشد بدون کنکور شیراز است؟ قطعاً این گونه نیست زیرا ظرفیت در نظر گرفته شده کمتر از تعداد داوطلبان می باشد. بنابراین پس از بررسی مدارک دانشگاه افراد را برای شرکت در مصاحبه دعوت می کند. مصاحبه از ثبت نام کنندگان در نیمه اول اسفند ماه انجام می شود. مصاحبه دارای 4 بخش و 100 امتیاز است و در این میان 25 امتیاز به مصاحبه علمی اختصاص می یابد. سایر امتیازات بسته به معدل کل، معدل دروس تخصصی و سوابق پژوهشی است.

داوطلبان که دارای شرایط لازم هستند می توانند از تاریخ 1 بهمن ماه تا 25 بهمن برای ثبت نام به سایت دانشگاه شیراز مراجعه  کنند.

دانشگاه آزاد نیز بدون کنکور ارشد میگیرد به این منظور میتوانید با زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد را مطالعه کنید.

در صورتی که سؤالی راجع به ارشد بدون کنکور شیراز، شرایط و نحوه ثبت نام و… را دارید می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *