آیدانیتو > آزمون زبان پیام نور
دکتری

آزمون زبان پیام نور





آزمون زبان پیام نور

پذیرش در مقطع دکتری بسیار مشکل است و داوطلبان باید دو غول آزمون و مصاحبه را پشت سر بگذارند. اما این سختی تنها محدود به پذیرش نیست بلکه برای فارغ التحصیل شدن در مقطع دکتری نیز باید چندین مرحله مهم و سخت را سپری کنید. این مراحل عبارت اند : آزمون زبان، آزمون جامع و پایان نامه. ارائه مدرک زبان برای تمام دانشگاه ها در مقطع دکتری الزامی است و علاوه بر ارائه مدرک زبان آزمون های معتبر دانشجویان می توانند در آزمون زبان دانشگاه خود شرکت کنند و مدرک مورد تأیید را به دانشگاه ارائه دهند. یکی از دانشگاه های پذیرنده دانشجوی دکتری، دانشگاه پیام نور است. دانشگاه پیام نور نیز اقدام به برگزاری آزمون زبان پیام نور، ویژه دانشجویان دکتری خود می کند. در این مقاله شما را با آنچه باید درباره آزمون زبان پیام نور بدانید آشنا می کنیم.

معرفی آزمون زبان پیام نور

آزمون زبان پیام نور با عنوان آزمون ETPNU ارائه می شود. این آزمون به مانند آزمون تافل است و ویژه دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور است. دانشجویان دکتری برای شرکت در آزمون جامع باید مدرک آزمون زبان خود را ارائه داده باشند، و این اهمیت آزمون زبان پیام نور را نشان می دهند.

آزمون زبان پیام نور یا ETPNU چهار نوبت در سال و به صورت هماهنگ برگزار می شود. البته تمامی شهرها و دانشگاه ها آزمون زبان پیام نور برگزار نمی کنند. بلکه به طور معمول تنها شش استان ایران آزمون زبان پیام نور را ارائه می دهند. آزمون زبان پیام نور در استان های تهران، اصفهان، کرمانشاه، فارس، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی ارائه می شود.

در آزمون زبان پیام نور مهارت های گرامر، درک مطلب و شنیداری در صد سؤال مورد سنجش قرار می گیرد. دسته بندی سؤالات آزمون زبان پیام نور به شرح زیر است.

مهارت

تعداد سؤال

واژه و کاربرد اطلاعات

30

گرامر

30

خواندن و درک مطلب

40

 

زمان ثبت نام آزمون زبان پیام نور

بیست وششمین آزمون زبان پیام نور در 11 آذرماه 97 برگزار می شود. مهلت ثبت نام 26 آزمون زبان پیام نور 26 آبان تا اول آذر ماه است. بهتر است هر چه سریع تر نسبت به ثبت نام آزمون زبان پیام نور اقدام کنید. زیرا در صورت به حد نصاب رسیدن ظرفیت هر مرکز دیگر قادر به ثبت نام نخواهید بود حتی اگر از زمان و مهلت در نظر گرفته شده برای ثبت نام آزمون زبان پیام نور باقی مانده باشد.

نحوه و ثبت نام آزمون زبان پیام نور

برای ثبت نام در آزمون زبان پیام نور لازم است به سایت دانشگاه پیام نور مراجعه کنید. سپس باید یک کارت اعتباری با مبلغ هشتاد و پنج هزار تومان تهیه کنید. سپس مراحل ثبت نام را به صورت اینترنتی تکمیل کنید.

مدارک لازم برای آزمون زبان پیام نور

برای شرکت در آزمون زبان پیام نور باید مدارکی را همراه خود داشته باشید این مدارک شامل اصل کارت ملی و کارت ورود به آزمون می باشد. علاوه بر مدارک باید مداد مشکی، خودکار، پاک کن و مداد تراش نیز همراه داشته باشید.
ارایه مدرک زبان برای شرکت در آزمون جامع دکتری الزامی است. در صورت تمایل می توانید مقاله آزمون جامع دکتری را نیز مطالعه نمایید.

اگر مایل به گرفتن برنامه و مشاوره برای آزمون زبان پیام نور هستید می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. همچنین اگر سؤالی در زمینه آزمون زبان پیام نور دارید می توانید با مشاوران آیدانیتو مطرح و پاسخ خود را دریافت کنید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *