دکتری

آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد






آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد

دانشجویان دوره دکتری برای فارغ التحصیلی نیاز دارند در آزمون جامع شرکت کنند. بنابراین لازم است از ابتدای ورود به دانشگاه در مقطع دکتری، خود را برای ارزیابی جامع دکتری آماده کنند. یکی از دانشگاه هایی که در مقطع دکتری پذیرش دارند و مورد توجه و انتخاب داوطلبان قرار می گیرد، دانشگاه آزاد اسلامی است. در این مقاله جزئیات آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد را مورد بررسی قرار خواهیم داد، همراه ما باشید تا با زمان و شرایط شرکت در این آزمون بزرگ و سرنوشت ساز آشنا شوید.

شرایط آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد

دانشجویان دوره دکتری برای این که بتوانند در آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد شرکت کنند باید حداقل معدل 16 را کسب کنند. دانشجویانی که معدل کمتر از 16 دارند، علاوه بر این که از شرکت در آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد منع می شود، از ادامه تحصیل آنان در مقطع دکتری جلوگیری می شود.

یکی از راهکارهایی که دانشجویان در برخی از شرایط و با صلاح دید دانشگاه و استاد راهنمای خود می توانند انجام دهند این است که در یک نیمسال دروس را برای ترمیم معدل خود انتخاب کند.

نمره آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد

دانشجویان باید حداقل نمره ی 16 از بیست آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد را کسب کنند. در غیر این صورت یک بار دیگر می توانند در ارزیابی شرکت کرده و نمره قبولی را کسب نمایند که البته اگر این فرصت هم از دست بدهند، پرونده ی آن ها به کمیسیون موارد خاص ارجاع می شود. بنابراین نمره آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد برای قبولی 16 به بالا است.

زمان آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد

زمان آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد در نیمه اول دی ماه است. با توجه به سخنان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیل دانشگاه آزاد آزمون جامع دکتری در دی ماه 97 برگزار خواهد شد و تاخیر در تاریخ آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد در سال 97 با توجه به تأخیر در معرفی منابع می باشد. طبق ماده شش شیوه نامه ارزیابی جامع دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی، حداکثر یک ماه بعد از برگزاری امتحان کتبی و شفاهی نتایج از طریق گروه تخصصی به شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده ارسال می شود که البته نمرات درس کتبی و شفاهی به صورت مجزا در صورت جلسه ارزیابی درج خواهد شد.
روز و ساعت دقیق برگزاری آزمون جامع حداقل یک ماه قبل از برگزاری اعلام می شود. ارزیابی برای نیمسال اول در آذر یا دی ماه و برای نیمسال دوم در هفته آخر اردیبهشت برگزار می شود.

هزینه آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد

هزینه آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد مانند سایر ترم ها برابر شهریه یک ترم دانشجو است، بنابراین برای اطلاع از هزینه آزمون باید شهریه دانشگاه آزاد را در نظر گرفت. 

در ضمن پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله ی آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد مقاله برنامه ریزی دکتری را مطالعه کنید، تا با موفقیت بیشتری این مقطع تحصیلی را پشت سر بگذارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


1 دیدگاه در “آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد

  1. ناشناس گفت:

    0.5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *