آیدانیتو > گرایش های دکتری کامپیوتر
انتخاب رشته دکتری مهندسی کامپیوتر-شبکه و رایانش, انتخاب رشته دکتری مهندسی کامپیوتر-معماری سیستم های کامپیوتری, انتخاب رشته دکتری مهندسی کامپیوتر-نرم افزار و الگوریتم, انتخاب رشته دکتری مهندسی کامپیوتر-هوش مصنوعی

گرایش های دکتری کامپیوتر

گرایش های دکتری کامپیوتر

گرچه رشته کامپیوتر به ظاهر نیازی به معرفی ندارد و تقریباً تمامی افراد با این رشته آشنایی مختصر دارند اما با توجه به این که انتخاب رشه ارشد و دکتری اهمیت زیادی برای داوطلبان دارد، سعی داریم در مقاله گرایش های دکتری کامپیوتر اطلاعات کاملی راجع به جزئیات رشته کامپیوتر در مقطع دکتری به داوطلبان و علاقه مندان این رشته بدهیم. همراه ما باشید.

گرایش های دکتری مهندسی کامپیوتر

داوطلبان عزیز می توانند تخصص خود را در یکی از رشته های زیر در مقطع دکتری ادامه دهند.

  • مهندسی کامپیوتر- نرم افزار و الگوریتم
  • مهندسی کامپیوتر- شبکه رایانش
  • مهندسی کامپیوتر- معماری سیستم های کامپیوتری
  • مهندسی کامپیوتر-هوش مصنوعی

داوطلبان عزیز باید قبل از انتخاب رشته راجع به توانایی های خود و مباحث اصلی هر یک از رشته های معرفی شده اطلاعات کاملی کسب کنند تا بهترین انتخاب را داشته باشند.

گرایش نرم افزار و الگوریتم

داوطلبان در این گرایش با سیستم های عامل پیشرفته، برنامه نوسی تحت وب الگوریتم های توزیعی و پیشرفته و… آشنا می شوند. داوطلبان می توانند گرایش نرم افزار و یا گرایش الگوریتم و محاسبات را انتخاب کرده و به صورت تخصصی تر به تحصیل بپردازند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله معرفی رشته دکتری مهندسی کامپیوتر – نرم افزار و الگوریتم مراجعه کنید و راجع به این رشته جزئیات بیشتری بدانید.

گرایش شبکه و رایانش

شبکه و رایانش از رشته های جدید گروه کامپیوتر محسوب می شود که نام دیگر آن رایانش امن یا امنیت اطلاعات است و همان طور که از نام آن مشخص است به انتقال، ذخیره و بازیابی اطلاعات می پردازند. برای کسب اطلاعات بیشتر و جزئی تر پیشنهاد می کنیم مقاله ی معرفی گرایش های دکتری مهندسی کامپیوتر- شبکه و رایانش را مطالعه کنید.

گرایش معماری سیستم های کامپیوتری

در این گرایش دانشجویان با اجزای داخلی کامپیوتر آشنا می شوند، دانشجویان رشته کامپیوتر در مقاطع قبلی به صورت مختصر با این گرایش آشنا شده اند.

گرایش های دکتری هوش مصنوعی

تا به اینجا با چهار گرایش دکتری کامپیوتر آشنا شدید، در این مبحث قصد داریم یکی دیگر از رشته های کامپیوتر که به عنوان رشته ای جذاب و پیچیده شناخته می شود را معرفی کنیم. هوش مصنوعی از جمله رشته هایی است که در جامعه ی امروزی و با توجه به پیشرفت های روز افزون تکنولوژی، در زندگی روزمره ی ما تأثیر گذاشته است. هوش مصنوعی به عبارتی شبیه سازی هوش انسان در ماشین های مختلف شناخته می شود.

گرایش های دکتری هوش مصنوعی باید گفت این رشته تنها در یک گرایش با عنوان هوش مصنوعی و رباتیکز ارائه می شود.

دروس دکتری کامپیوتر

دروس دکتری کامپیوتر در آزمون دکتری با توجه به گرایش های معرفی شده متفاوت است به عنوان مثال دروس دکتری کامپیوتر نرم افزار شامل موارد زیر می شود:

  • ساختمان داده ها
  • طراحی الگوریتم
  • پایگاه داده های پیشرفته
  • استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله گرایش های دکتری کامپیوتر مقاله انتخاب رشته دکتری سراسری را مطالعه کنید.
اگر سؤالی راجع به گرایش های دکتری کامپیوتر دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

4 دیدگاه در “گرایش های دکتری کامپیوتر

  1. حسین گفت:

    خیییلی عالی بود ممنون، ولی کاش بیشتر توضیح می‌دادید

Average
5 Based On 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *