آیدانیتو > گرایش های دکتری نساجی
انتخاب رشته دکتری مهندسی نساجی

گرایش های دکتری نساجی






گرایش های دکتری نساجی

رشته مهندسی نساجی از جمله قدیمی ترین رشته ها در کشور عزیزمان ایران است. علم نساجی وظیفه تولید انواع کف پوش ها همچون موکت و فرش و منسوجاتی اعم از پوشاک را عهده دار است. این صنعت، بخش های مختلفی اعم از بافندگی، تولید موکت و فرش ماشینی، کارخانه های تولید الیاف مصنوعی همچون نایلون و کارخانه های رسیدگی را در بر می گیرد. از جمله وظایف مهندسان نساجی می توان به حفاظت از ماشین آلات و دستگاه های موجود و حفاظت از تجهیزات اشاره کرد. امکان ادامه تحصیل در مقاطع مختلف این رشته تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی موجود در کشور در مهندسی نساجی فراهم شده است. در مقطع دکتری این رشته تحصیلی شاهد وجود و گرایش مختلف در رشته مهندسی نساجی هستیم. در این مقاله، به بحث راجع به گرایش های دکتری نساجی برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی و مفیدی را در رابطه با گرایش های دکتری نساجی به دست آورید. 

گرایش های دکتری مهندسی نساجی

رشته نساجی در مقطع دکتری دو گرایش تکنولوژی نساجی و شیمی نساجی و علوم الیاف را شامل می شود.

گرایش تکنولوژی نساجی

دانشجویان این گرایش از مهندسی نساجی در طول دوران تحصیل خود با شیوه تهیه و ساخت منسوجات نساجی با مصارف مخابراتی، صنعتی و فنی و شیوه تبدیل کردن الیاف به نخ آشنایی لازم را پیدا می کنند. علاوه بر این، دانشجویان دکتری در گرایش تکنولوژی نساجی با طراحی قطعات مختلف ماشین آلات نساجی و طراحی آن ها نیز آشنا می گردند.

گرایش شیمی نساجی و علوم الیاف

در گرایش مهندسی نساجی- گرایش شیمی نساجی و علوم الیاف دانشجویان اطلاعات کافی و لازم را با فرایند چاپ، روش های مختلف رنگرزی، طرز تهیه الیاف و خواص آن ها و انواع تکنیک های مختلف چاپ به دست می آورند.

دروس دکتری مهندسی نساجی

در این بخش، به ذکر دروس تخصصی مختلف در دو گرایش این رشته مهندسی برای شما دوستان می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا آشنایی لازم را در این زمینه کسب نمایید.

ردیف

دروس تخصصی گرایش تکنولوژی نساجی

1

تولید و خواص الیاف غیرمعمول

2

محاسبات عددی پیشرفته

3

شیمی و فیزیک پلیمرهای مورد استفاده در تولید الیاف

4

شیمی تجزیه پیشرفته

5

خواص مکانیکی ژئولوژیکی الیاف

 

ردیف

دروس تخصصی گرایش شیمی نساجی و علوم الیاف

1

تکنیک بافت پارچه

2

دینامیک

3

رنگرزی چاپ و تکمیل و آز

4

بافندگی 2 و کارگاه

5

بافندگی حلقه ای دو و کارگاه

6

مقدمات بافندگی و کارگاه

7

طراحی ماشین 1

8

آزمایشگاه کنترل کیفیت ریسندگی دو و کارگاه

در این مقاله به بررسی و ارائه نکات لازم و ضروری در رابطه با گرایش های دکتری نساجی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله برنامه ریزی دکتری بزنید.

اگر سوالی در زمینه گرایش های دکتری نساجی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *